טורניר מוקדמות יורובאסקט 2017 יוצא הערב לדרך. בסיומו נדע מיהן 24 הנבחרות שעלו לאליפות

היום, בדיוק שנה לפני פתיחת יורובאסקט 2017, ייצא לדרך טורניר המוקדמות בסופו נדע מיהן 24 הקבוצות שישתתפו בטורניר. 13 נבחרות כבר בפנים. המארחות ישראל, טורקיה, פינלנד ורומניה, אלופת אירופה ספרד וסגניתה ליטא והנבחרות שהשתתפו בטורניר האולימפי או במוקדמות: צרפת, סרביה, קרואטיה, צ'כיה, לטביה, יוון, איטליה.
המשחקים יתקיימו ב-7 בתים. מנצחת כל בית ובנוסף 4 הסגניות הטובות ביותר יעלו ליורו באסקט וההגרלה תתקיים ב-22.11 באיסטנבול אז נדע מיהן 5 הנבחרות שישחקו בבית בת"א.
הבתים:
בית א'
בלגיה, קפריסין, איסלנד, שוויץ.
בלגיה צפויה לסיים בראש הבית הזה בלי בעיה יתרה. איסנלנד שהשתפה באליפות בשנה שעברה מועמדת לסיים במקום השני, אבל כדי במאזן שיספיק לעלייה, אסור לה להחליק מול שוויץ שמעמידה נבחרת לא רעה בכלל. קפריסין לא תנצח יותר מדי משחקים בבית הזה.
בית ב'
גרמניה, דנמרק, אוסטריה, הולנד
זו תהיה סנסציה אם גרמניה לא תעלה והיא תעלה. גם בעידן שאחרי נוביצקי הגדול וגם בלי דני שרודר, הגרמנים מספיק טובים כדי לסיים במקום הראשון את הבית הזה. הולנד הראתה יכולת לא רעה במוקדמות של לפני שנתיים ועלתה מהבית של ישראל על חשבון מונטנגרו. אוסטריה רוצה להתקדם עם המאמן הליטאי קמזורה ותאבק איתה על המקום השני.
בית ג'
רוסיה, בוסניה, שבדיה
שוב הרוסים נופלים לבית של 3 נבחרות לא רעות בכלל. בוסניה תמיד מסוכנת, בטח כשמירזה טלטוביץ מחליט לבוא. רוסיה עם סרגיי בזרביץ' על הקווים במקום ייבגני פשוטין אמורה להיות חזקה מספיק. אלכסיי שבד הנהדר פצוע ולא ישחק, אבל עם מוזגוב, קראסוב ואחרים היא תעלה. שבדיה לא רעה בכלל אבל זה בית קשה עבורה.
בית ד'
אסטוניה, בלארוס, פולין, פורטוגל
בית מסובך שכולם בו חושבים על עלייה. פולין הייתה באליפות הקודמת וגם עלתה לשלב השני יחד עם ישראל. הפולנים פייבוריטיים אבל לא יהיה להם קל. בלארוס לא רעה בכלל עם פראחובסקי בצבע ושורת קלעים טובה. אסטוניה סובלת ממכת פציעות והעדרויות ותתקשה וככה גם פורטוגל האתלטית.
בית ה'
הונגריה, אוקראינה, סלובניה, קוסובו
הופעת בכורה לקוסובו והמצב הפוליטי הופך את זה מסובך. לחלק מהמדינות אין יחסים עם המדינה החדשה ואוקראינה בשל בעיות פוליטיות, תארח אותה בליטא מה שמסדר לה 4 משחקי חוץ בפועל.
סלובניה היא עדיין מעצמת כדורסל, גם אחרי כמה שנים של כישלונות והיא צפויה לעלות. אוקראינה שנראתה טוב בשבוע שעבר בטאלין, צפוייה לסיים במקום השני, אבל כדי שזה יספיק כדי לעלות אסור לה להחליק בשום משחק. בולגריה די חלשה וקוסובו זה בעיקר המתאזרח החדשה שלה ג'סטין דלמן מברצלונה.
בית ו'
גאורגיה, מונטנגרו, אלבניה, סלובקיה
המאבק על המקום הראשון יהיה בין מונטנגרו לגאורגיה וזה קרב פתוח ואיכותי. גאורגיה עם הקו הקדמי הנהדר שלה שרמדיני, פצ'וליה, סקנידזה ושנגליה, אבל עם גארדים פחות איכותיים. מונטנגרו עמוסת כישרון עם דסיץ', דובלייביץ', ניקוליץ' ושורה של רכזים אמריקאים מהם יצא אחד לסגל הסופי. על הקווים בוגדאן טאנייביץ' הוותיק ואיתו יהיה סדר בנבחרת הזו.
בית ז'
הונגריה, בריטניה, מקדוניה, לוכסמבורג
הקרב על המקום הראשון יהיה בין בריטניה עם בן גורדון וגם דניאל קלארק, קירון אצ'רה ואלכס יאנג לבין מקדוניה המוכשרת שמעמידה הפעם סגל צעיר. הונגריה תסתפק בניצחונות על לוכסמבורג ואולי תגנוב עוד משחק בבית.