נקבעו 24 המשתתפות ביורובאסקט 2017

מחזור המשחקים האחרון של מוקדמות יורובאסקט 2017 נערך אמש ובסופו נקבעו כל הנבחרות שהעפילו ויקחו חלק באליפות אירופה בקיץ הבא אשר בית מוקדם אחד ממנה יערך בישראל.

אל בלגיה, רוסיה, סלובניה, מונטנגרו והונגריה שכבר העפילו ביום רביעי, הצטרפו הערב גם איסלנד, גרמניה, בריטניה, פולין, גאורגיה ואוקראינה. הן מצטרפות אל 4 המארחות – ישראל, טורקיה, רומניה ופינלנד ואל כל משתתפות האולימפיאדה בריו: קרואטיה, צ'כיה, צרפת, ספרד, יוון, איטליה, סרביה, ליטא ולטביה. סה"כ 24 נבחרות שיחולקו ל-4 בתים של 6 נבחרות כ"א. ההגרלה תיערך ב-22 לנובמבר, בעוד כחודשיים, אז גם נדע איזה נבחרות יגיעו לישראל להתמודדות שלב הבתים.
בוסניה והולנד שנחשבו כפייבוריטיות להעפיל, נשארו בבית כמו גם בלארוס ושבדיה.

בבית א' בלגיה שכבר הבטיחה עליה עשתה חיים קלים לאיסלנד והפסידה לה 68-74 באיסלנד, ניצחון שהבטיח לאיסלנדים את המקום השני וההפעלה. במשחק חסר חשיבות גברה קפריסין על שוויץ 78-92.

בבית ב' גרמניה ידעה שהיא חייבת לנצח כדי להעפיל, הגיעה להולנד ופירקה את ההולנדים 51-82 כדי להעפיל מהמקום הראשון. ההולנדים חיכו עד לרגע האחרון הערב כדי לדעת מה גורלן ובסופו של דבר הם נשארו בחוץ בגלל התבוסה הזו ולא העפילו. במשחק חסר חשיבות גברה דנמרק על אוסטריה 72-86.

בבית ד' פולין הביסה בחוץ 63-94 את אסטוניה והעפילה מהמקום הראשון. בלארוס שיכלה לעלות מהמקום השני אם היתה מנצחת את פורטוגל בחוץ הפסידה במפתיע 62-77 ונשארה בבית.

בבית ה' סלובניה סיימה טורניר מושלם של 6 ניצחונות עם ניצחון חוץ על אוקראינה 69-80. ההפסד לא הזיק לאוקראינים שעלו בכל מקרה מהמקום השני עם מאזן 2-4 למרות שחיכו במתח עד לדקות הסיום של כל המחזור כדי לדעת את זה. במשחק חסר חשיבות גברה בולגריה על קוסובו 62-67 בחוץ.

בבית ו', אל מונטנגרו הצטרפה גאורגיה ושתיהן העפילו. גאורגיה גברה בחוץ 84-90 על מונטנגרו במשחק מתוח ועצבני שהבטיח את עלייתה. במשחק חסר חשיבות נוסף אלבניה ניצחה את סלובקיה 65-72.

בבית ז' הונגריה המפתיעה סיימה את הטורניר ללא הפסדים כשבמחזור האחרון גברה 61-63 על מקדוניה, בריטניה הפסידה בחוץ ללא פחות מלוכסמבורג 75-82 אבל העפילה מהמקום השני.