סיכום המחזור ה-6 בליגת העל לנוער

מאת אילון סלוס עמק יזרעאל ורעננה חיזקו את מעמדן בראשות המחוז הצפוני. הפסד ראשון העונה למכבי ת"א במחוז הדרומי במשחק מול נס ציונה.

מחוז צפון:

הפועל עמק יזרעאל עם ניצחון ביתי משמעותי על גלבוע/מעיינות ועירוני רעננה  מתבססות בראש הטבלה עם מאזן 1-5 ואחריהן גלבוע/מעיינות (2-4).

במרכז הטבלה 5 קבוצות עם מאזן 3-3: הפועל משגב,  עמק חפר, מכבי אסי חיפה, אליצור נתניה וכפר סבא.

בתחתית הטבלה:  הפועל גליל עליון צפת, הוד השרון, בני הרצליה (4-2). ואחרונה מכבי חיפה צעירים (5-1)

תוצאות המשחקים:

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גלבוע מעיינות 71-81

(מתוך אתר סל הגלבוע)

לאחר שבוע ליגת התיכוניים בהם עמק חרוד העפילה לגמר ליגת העל לתיכוניים בחמישי האחרון חזרה הקבוצה למשחק חוץ בדרבי הגדול של הצפון בנהלל מול הקבוצה המקומית שנאבקת איתה על המקום הראשון במחוז.

 

שתי הקבוצות היו במאזן זהה עד אותו משחק עם 4 ניצחונות והפסד אחד. גלבוע/מעיינות עם משחק השלישי ב-6 ימים . הקבוצה חסרה גם את עידו סגל ואיתמר ברסון הפצועים ואת יותם חנוכי (גלבוע/גליל) .

 

גלבוע/מעיינות  פתחו היטב את המשחק, אחרי 6 דקות 19-4 גלבוע/מעיינות . ספאק לקח פסק זמן שממנו עלו יזרעאל עם אנרגיות ורצון התחילו לספק נקודות ועד סיום הרבע הראשון 21-13 גלבוע/מעיינות

 

ברבע השני המגמה נמשכה. המקומיים פשוט רצו יותר והיו רעבים יותר. בסון וגורן סיפקו דקות טובות שגבי הסנטר המקומי שולט בכל הנעשה בצבע ומהר מאוד העניינים מתאזנים שלקראת סיום המחצית הראשונה עמק יזרעאל עולה ליתרון ראשון ושומרת עליו עד סיום המחצית הראשונה ובסיום המחצית הראשונה 38-40 עמק יזרעאל.

 

ברבע השלישי המקומיים המשיכו להיות ראשונים לכדורים וראשונים לכדורים החוזרים הן בהגנה והן בהתקפה וניצלו את החולשה הכללית של גלבוע/מעיינות והתחילו לטפס בהפרשים וכמעט שמגיעים לדו ספרתי שרק ננקין ומושוקביץ משאירים את האורחים במשחק ובסיום הרבע השלישי 54-59 עמק יזרעאל.

 

ברבע האחרון המקומיים עלו לדו ספרתי ראשון (57-68) אך מושקוביץ ויוחנן הורידו עד 63-68 אבל זה היה הכי קרוב משם עוד ריצה אחרונה של עמק יזרעאל שסוגרת סיפור בראשות גבי הסנטר ובסיום 71-81 מוצדק לעמק יזרעאל .

 

הרבו לקלוע לגלבוע/מעיינות :

איתי מושקוביץ -23 , אייל ננקין -22 , בניהו סרור- 10

 

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל : 

גבריאל צאצשווילי -19 , סער בסון -18, ליאל מלה -12, רותם גורן -11

 

 

הפועל עמק חפר – הפועל משגב 70-79

מפגש בין שתי המרעננות המפתיעות של ליגת העל לנוער, הפועל עמק חפר והפועל משגב נפגשו למשחק במסגרת מחזור 6 בליגת העל לנוער.
פתיחת משחק טובה של משגב מעלה את הקבוצה ליתרון 11-4 בדקות הפתיחה, אך ריצה מטורפת של המקומיים בשילוב החטאות רבות וקבלת החלטות רעה של משגב מעלה את עמק חפר ליתרון 26 -18 בסיום הרבע הראשון.
גם בפתיחת הרבע השני המקומיים מעמק חפר ממשיכים לרוץ ומעמידים את ההפרש על 15 נק כשלוח התוצאות מראה 33-18 , האורחים ממשגב העלו הילוך ותוך שיפור משמעותי במשחק ההגנה וריצה להתקפות מתפרצות נוגסים בהפרש ויורדים למחצית בתוצאה צמודה 37-35 לעמק חפר.
רבע שלישי שקול ומותח מתנהל כשמשגב מפספסת הזדמנויות רבות לעלות ליתרון כאשר החטאות עונשין רבות וזריקות ממצבים נוחים לא נכנסות ולרבע האחרון שתי הקבוצות מתייצבות בתוצאה 57-54 לעמק חפר.
רבע אחרון שוב נפתח צמוד ושוב חוסר ריכוז מצד משגב מונע ממשגב לקחת את ההובלה, מצד שני עמק חפר בשתי שלשות גדולות (בסה"כ 12 במשחק), פותחים פער קטן שמספיק לניצחון מקומי, בסיום 79-70 למשגב.

 

קלעו לעמק חפר:

מור יוסף-21 (5 שלשות), אורי זיו-19, שוהם-16 (4 שלשות), גינצבורג-11 , אופק מלכה-5 , רוזנבלום 4 , הופמן-3

קלעו למשגב:

בר-חן-24, לוין-13 , דודאי-10 , פלג-9, גל-6, שוחט-5, לוי-3

 

מכבי רעננה עירוני – מכבי חיפה צעירים 61-110

מכבי עירוני יורם רעננה חזרה לאולם "מטרווסט" אחרי ההפסד בחצי-גמר ליגת התיכונים ב"לב-הפארק" וקיבלה הזדמנות נוחה להמשיך את המסע שלה בצמרת, כשאירחה את מכבי חיפה צעירים מהתחתית.

שתי הקבוצות נפגשו לפני כמה שבועות במסגרת הגביע, כשפנינת השרון לא מתקשה לדלג מעל יריבתה, וגם הפעם הסיפור היה דומה. הפתיחה דווקא לא בישרה על הבאות, כשדניאל נאג'ר מוליך את החיפאים ליתרון מוקדם, אבל איתי גבע ואופיר לדרמן היעיל הגיבו בצד השני ויחד עם כניסה טובה מהספסל של עילאי פורמן סיימו את הרבע הראשון ביתרון 17:25. ההגנות לא ממש הרשימו בשני הצדדים, אולם ההתקפה המוכשרת יותר של המקומיים הצליחה להגדיל את הפער, כשפורמן ממשיך לדייק מעבר לקשת ויחד עם לדרמן, גלעד מלניק ויהל מלמד הגדילו כבר ל-35:52, כשבצד השני מנצלים נאג'ר ועידן כץ הגנה נרפית של פנינת השרון. שלשה של עמית זוהר צימקה למינוס 14 בהפסקה. קבוצתו של רון נוה נראתה חדה יותר במחצית השנייה, כשהיא משפרת את ההגנה, מכריחה את יריבתה לזריקות קשות, שולטת בריבאונד ורצה קדימה. דווקא זוהר פתח בשלשה והוריד ל-41:52, אולם אז הגיעו 8 (!) שלשות של הלבנים מידי שישה שחקנים שונים (צמד לפורמן ולאיתי רם) בתוספת סיומת יעילה מקרוב (וגם מרחוק) של דניאל רון ופתאום זה כבר 48:84 על הלוח.

נמרוד ברוך נאבק על כל כדור כאילו המשחק צמוד, רון חילק סוכריות יפות לחברים ויחד עם עידו פרידלנדר ומהלכים יפים של מייקאי שיראי וגיל פרץ העלתה רעננה את כל 13 השחקנים בטופס על הלוח בדרך לניצחון 61:110.

 

אליצור עירוני נתניה – הפועל גליל עליון צפת 97-92 (אחרי 3 הארכות)

מכבי אסי חיפה – מכבי הוד השרון 75-89

הפועל כפר סבא אביב – בני הרצליה 70-82

 

 

מחוז דרום:

במוקד המחזור נס ציונה מנחילה הפסד ראשון סנסציוני העונה לדאבליסטית מכבי ת"א שממשיכה להוליך את הטבלה עם מאזן 1-5, צמודה אליה עם מאזן זהה , היריבה העירונית הפועל ת"א. 4 קבוצות נוספות בצמרת עם מאזן 2-4: הפועל ירושלים יהב, מכבי ראשל"צ איציק, הפועל נס ציונה והפועל חולון. אחריהן אליצור יבנה (3-3).

בתחתית: מכבי עירוני ר"ג, הפועל ירושלים יובל, א.ס. אשקלון (4-2), מכבי עופר ראשל"צ (5-1) וגן יבנה שמחפשת ניצחון ראשון.

תוצאות המשחקים:

מכבי ת"א טדי – הפועל נס ציונה איתי 89-84

ניצחון חוץ סנסציוני לנס ציונה שמנחילה הפסד ראשון העונה למכבי ת"א.

הרבע הראשון היה של המקומיים שפתחו טוב יותר בראשות עידן אלבר ודורי סהר , נס ציונה לא מצאו תשובה למשחק ההתקפה של הצהובים והלוח מורה 25-17 בסיום הרבע הראשון מכבי ת"א כשאלון דרוקר משאיר את נס ציונה בתמונה עם 8 נקודות ברבע.

הרבע השני היה בשליטת הכתומים, עמית אזולאי עם רבע נהדר של 12 נקודות הוביל את נס ציונה, מנגד אלבר המשיך לשלוט בצבע ודן מאירי מספק נקודות ובמחצית 47-42 בלבד לזכות המקומיים.

לרבע השלישי עלתה רק קבוצה אחת, הצהובים יצאו מחדרי ההלבשה כמו מלוע של תותח ורבע התקפי של 30 נקודות שאלבר עושה ככל העלה על רוחו ודורי סהר מצטרף אליו ובתום הרבע 77-56.

חניכיו של יוסי פוקס לא ויתרו על המשחק והציגו רבע אחרון מושלם משני צידי המגרש. אזולאי, דרוקר ועטייה הובילו ריצה נדירה ורבע נועל של 33-7 מהדהד של האורחים נותן להם ניצחון ליגה נדיר על הדאבליסטית 84-89 בסיום.

קלעו לעירוני נס ציונה:

עמית אזולאי 31 אלון דרוקר 26 נדב עטייה 9 יונתן בן בסט 8 עומר  דמתי 7 גיל דרוקר 4 אור גטה 2  גיל שראבי 2

הרבו לקלוע למכבי ת"א:

עידן אלבר  28, דורי סהר 17, דן מאירי 7

 

הפועל ת"א – אליצור יבנה 67-95

האדומים ממשיכים ביכולת הטובה שלהם העונה ומנצחים בקלילות בתיכונט את אליצור יבנה. הפועל ת"א פתחו עם ים מדר, שחר עמיר, ארז בנימין, גיא פלטין וגיא עלוש מנגד יבנה עם עוז חולי, עדן דוידסקו, בר שינבוים, נועם פוקס ואור ברק.

האדומים פתחו את המשחק בסערה עלוש עם שלשה, ומדר עם סל ועבירה. מנד יבנה עם שלשות של כפיר נחום. האדומים המשיכו ללהוט עם מטח שלשות של עומר הראל וזחר לזר שעלה מהספסל ובתום הרבע 15-33.

ברבע השני האדומים הורידו הילוך והמשיכו עם שלשות של לזר ופלטין. ביבנה דוידסקו ניסה להחזיר את האורחים למשחק. עומר יתד עם סדרת נקודות חתם את תוצאת המחצית 30-51.

ברבע השלישי הפועל ת"א עבדה היטב בהתקפה פלטין עם 2 שלשות, מדר עם שלשה ונקודות מהשדה ואריאלי מהספסל חתמו רבע התקפי שבסיומו 46-78. ביבנה ניתן לציין את עוז חולי עם רבע של 10 נקודות.

הרבע האחרון היה לפרוטקול. שיבנה מצליחה לנצח בו עם שלשות של איתי זאבי ועומר רחמני ונקודות של נועם פוקס. מקסים סטפנצב מהפועל ת"א חתם עבורה את תוצאת המשחק 67-95.

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

שחר לזר 17, ים מדר 16,  גיא פלטין 14, עומר יתד 8, גיא עלוש 7

הרבו לקלוע לאליצור יבנה:

עוז חולי 19, עדן דוידסקו 11, כפיר נחום 8

 

הפועל יורם חולון – הפועל ירושלים יהב 65-71

קרב צמרת באולם הפחים בין הפועל חולון להפועל ירושלים במאבק על כניסה לפלייאוף. הפועל חולון פתחה את המשחק בצורה טובה והובילה 5-0, הירושלמים חזרו למשחק עם שתי שלשות של אריאל דרעי וסל של יונתן ידיד. חולון בהובלת שגיא שטיינמן ועמית ארבלי הידקו את ההגנה והגדילו את הפער בסיום הרבע הראשון. גם הרבע השני בהמשיך בשליטה של המקומיים שכבר עלו ליתרון של 15 נקודות, ובסיום המחצית 40-30 לחולון.

חולון פתחה בסערה את הרבע השלישי והגדילה את הפער ל-17, עמינדב חיון ושטיינמן קלעו מכל טווח לחולון כשבירושלים דרעי ואדיר אסף קולעים לאורחים. פסק זמן ירושלמי הוזעק בניסיון לעצור את הריצה אבל הרבע השלישי הסתיים בתוצאה 58-43 לחולונים .

הירושלמים לא ויתרו ושיפרו את ההגנה, מטווח קליעות של אריאל דרעי בתוספת שתי חטיפות שלו לסלים קלים הורידו את ההפרש ל-65-57. ביציאה מפסק זמן של חולון המשיכו הירושלמים לנגוס בהפרש עם שלשה של ארז רפאלי ומנגד שלשה חשובה של חיון שקבעה 68-60. אריאל דרעי עם 5 נקודות רצופות שהעלה את מאזנו ל-31 נקודות הצליח כמעט לבדו להפוך את התוצאה אך שלשה אדירה של שטיינמן סגרה את הסיפור עם ניצחון ביתי חשוב לחולון 71-65

הרבו לקלוע לחולון:

שגיא שטיינמן ועמינדב חיון 21 כ"א, עמית ארבלי 12 , רועי מדינה 12

הרבו לקלוע לירושלים:

אריאל דרעי 31, אדיר אסף 9  , איל ספיר 7, יונתן ידיד 6

 

א.ס. אשקלון – מכבי ראשל"צ איציק 74-81

מכבי עופר ראשל"צ – הפועל גן –יבנה 73-83

הפועל ירושלים יובל – עירוני אהרון ר"ג 93-87