אדלשטיין: "יש לנו הזדמנות להוכיח שכדורסל הוא הענף מספר 1 בישראל"

איגוד הכדורסל ערך לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת אימוני נבחרת ישראל ליורובאסקט הקרוב שייערך בתל אביב וייפתח ב-31.8 במשחק נגד נבחרת איטליה.

עומרי כספי פתח את מסיבת העיתונאים: "ההתרגשות מתחילה, כבר אתמול בלילה היה לי קשה להירדם. היום בפתיחתה אימונים כולנו מתאחדים לשם המטרה שבאה עלינו בקרוב, אני שמח להתחיל סוף סוף".

יותם הלפרין שלא שיחק באליפות אירופה הקודמת: "אחרי שנתיים של היעדרות אני שוב בנבחרת זה לא מובן מאליו. עברתי את האליפות כמה פעמים ואני חושב שהעובדה שזה בארץ יכולה לתת לנו דחיפה גדולה, גם לשחקנים. יהיו ימים קשים, אבל אני מצפה יותר לימים הטובים. יש לנו הזדמנות נהדרת לתת אליפות טובה ולשמוח ביחד. אני מאד אוהב ומתחבר לצוות האימון שיש לנו השנה, יש פה את הטופ של הטופ של הכדורסל. אני מצפה לאליפות טובה".

המאמן הלאומי ארז אדלשטיין לו זאת אליפות שנייה כמאמן הנבחרת: "יום שלישי פעמיים כי טוב – מתחילים את הדרך. זאת התרגשות ואנחנו מחכים לכך. יש לנו הזדמנות להוכיח שכדורסל הוא הענף מספר אחד בארץ. ככל שניכנס למשחקים ההתרגשות תגבר עוד יותר, כולם רוצים את האליפות ומחכים לה. שמעתי על כך שלא הייתה עונה טובה לכדורסלן הישראלי, אבל זה רלוונטי כרגע, לאורך העבר גם שחקנים שלא היו טובים במהלך העונה הגיעו לנבחרת ופרחו. יש לנו שישה שבועות וחצי של הכנה והעונה לא משליכה על הנבחרת. אנחנו מזמינים את המיטב של השחקנים הישראלים ללא כל שיקולים של גיל. אנחנו נרצה להראות שוב שאנחנו נלחמים ולוחמים על הפרקט. הכנו תכנית מפורטת כשכמעט כל סוף שבוע יוקדש למשחקי אימון כדי לתת לשחקנים זמן משחק. אני מאד שמח לאחד כוחות עם דן שמיר, עבדנו יחד בהפועל ירושלים בעונת 2002/03".

באשר לציפיות ולבית אותו הנבחרת מארחת: "באליפות אירופה האחרונה שיחקנו כמו נבחרת ועם תשוקה. לא הופענו נגד איטליה כמו שרצינו וזה לא היה צריך לקרות, אבל מישהו למעלה הנחית לנו את איטליה כמשחק ראשון באליפות מול אולם מלא. מבחן הדרך חשוב ממבחן התוצאה – אם לא תהיה דרך, לא תהיה תוצאה. באשר לביתיות – ראינו שלחלק זה עזר ולחלק לא. אנחנו נרצה שהיתרון שלנו יהיה הביחד שלנו עם סגנון משחק שמתאים לנו".