אדלשטיין: נישאר צנועים, רעבים ומזנקים על הרצפה

(וידאו) שמחה גדולה בחדר ההלבשה של נבחרת ישראל אחרי הניצחון על פינלנד, יחד עם הרבה ריכוז, רגליים על הקרקע וצניעות – אלו היו המאפיינים הערב.

מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, אמר בסיום המשחק: "אני מאושר. לא האמנתי שנהיה ב-0:2, אלא האמנתי ב-0:1 ואחר כך שיצפה לנו עוד משחק. אנחנו לא מסתכלים רחוק מדי, לא יעזור כלום, נישאר צנועים ורעבים ומזנקים על הרצפה כמו שכולם רוצים לראות אותנו".

אדלשטיין, שבכה מהתרגשות, הוסיף: "אני מתרגש מאוד. זו אליפות אירופה, זה מעמד גדול, אנחנו מקבלים מחמאות מראש הממשלה ומהאזרחים. אנחנו שמחים ומחוברים. כיף לראות את ההגנה של לימונד ומקל על שחקן מהטופ של היורוליג. פישר לכאורה מתאזרח והוא חוסם כמו אריה. זה מראה שהדרך נכונה ואנשים רעבים וצנועים. כל יום משפיע על היום האחר, כיף לראות את החבר'ה מתחברים בחדר ההלבשה.

"אני לא הסיפור, אני גאה להיות מאמן נבחרת ישראל, קדטים, נוער, אולימפית. גדלתי בכדורסל הישראלי", המשיך אדלשטיין. "זו רק תחילת הדרך, אני מבקש לא לקשור כתרים ולא לשמוח יותר מדי. לא עלינו לשום מקום ולא מדברים על מיקום, אנחנו חיים את המשחק של מחר. הפסדנו לבוסניה לפני עשרה ימים במשחק בקרואטיה. יש משחק מול שועל כמו דושקו איבנוביץ', יש התכוננות קשה ואחריה נדבר".

ארז אדלשטיין נותן מחמאות גדולות לשחקנים, לפישר ולגארדים הישראלים

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Sunday, September 6, 2015

"שיחקנו הגנה טובה. תראו כמה ההגנה שלנו משפיעה על ההתקפה", המשיך המאמן הלאומי. "אתה מכין את עצמך בתת מודע לסיטואציות של נפילות בגלל כל מיני סיבות, אבל אני שמח שיצאנו מזה. צריך לתת קרדיט לדיאור פישר על הגנה מדהימה ועל נקודות חשובות ברגעים שהיינו צריכים את זה. ראינו אתמול מול הצרפתים עד כמה פינלנד טובה. זה ניצחון חשוב מאוד. אנחנו נישאר צנועים, רגועים ורעבים ונבוא מחר וננסה לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות. זה שאנשים מהארץ מתקשרים ומברכים עושה משהו לחבר'ה האלה. רק התחלנו. זו אליפות קשה ויש השפעות מיום ליום, צריך לשחק חכם, לנהל את הכוחות ואת סדר היום חכם".

על הגארדים: "אנחנו צריכים בשיטה שלנו שני מובילי כדור. זה לא רק יוגב וגל, אלא גם רביב שהיה מצוין ודגן שנתן דקות מצוינות ברבע השני. הגארדים שלנו קשוחים, שומרים מצוין וזה נותן לנו המון יתרונות. הם מאוד רעבים להצליח, הם מאוד אוהבים אחד את השני, וזה המפתח".

עומרי כספי, שהיה נהדר עם עשר נקודות ושמונה ריבאונדים, הוסיף: "זה ניצחון טוב. זה מה שרצינו לעשות ואנחנו עומדים בציפיות של עצמנו. זה מה שתכננו. זה לא מפתיע אותי. אנחנו משחקים את הכדורסל שאנחנו רוצים לשחק. אנחנו מתבגרים עם הזמן, אנחנו לא במצב שהיינו לפני שנתיים. יש לנו ניסיון, אני שמח במקום שאנחנו נמצאים אבל צריך להמשיך הלאה. לאן אפשר להגיע? נראה.

עמרי כספי התשוש מנסה להתגבר על המוזיקה הרועשת ולענות לנו על כמה שאלות אחרי עוד ניצחון ביורובאסקט

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Sunday, September 6, 2015

"יש פה פונקציה של איך נגיע למשחק נגד בוסניה כי עוד לא עלינו", המשיך הפורוורד. "אנחנו צריכים להמשיך בקו של הניצחונות, אבל אסור לשאוף החוצה אלא לשאוף פנימה. אנחנו צריכים להמשיך להיות אגרסיביים ולנצח. אני יודע איך המאמן מתייחס אליי ואיך השחקנים האחרים. אני יודע שאני צריך להיות אגרסיבי. אין סיבה שלא נסיים במקום השני בבית הזה". על מה שעבד הערב הוסיף כספי: "היה לנו ביטחון הערב. שיחקנו נגד נבחרת מאוד עיקשת. הם ניסו לסגור אותנו, אבל עשינו הגנה נהדרת. לא חששנו מאפשרות לקאמבק. היינו מאוד ממוקדים, ידענו מה אנחנו רוצים לעשות בשני צידי המגרש ועשינו את זה טוב".

יוגב אוחיון: "אנחנו משחקים שמח, כל אחד מאיתנו שמח כשהשני מצליח. הייתה אווירה טובה גם בהפסדים והיא תישאר גם בניצחונות. אני שמח שהצלחנו לעמוד במשימות שלנו עד עכשיו. גם ארז אמר בחדר ההלבשה שהם יעשו את הריצה שלהם. אני שמח שבדקות האלו נשארנו ביחד ועצרנו את מתקפת השלשות שלהם. עם האוכל בא התיאבון ואנחנו רוצים להשיג עוד ועוד ניצחונות כדי לשפר עמדות. נמשיך לשחק את הכדורסל היפה".

גל מקל: "אנחנו מאוד עייפים. נתנו מאמץ גדול ומי שלא עובר דבר כזה כמו אליפות אירופה מתקשה להבין מה זה ההתרגשות, הלחץ וביום השני נכנס לתמונה גם הכושר הגופני. אנחנו שמחים בטירוף, זה ניצחון חשוב, ואנחנו כבר חושבים על מחר. אולי בארץ הסטיגמה על פינלנד היא שזו לא מעצמת כדורסל, אבל הם עשו דברים מדהימים לאחרונה. יש להם סגנון של המון תנועה, יש להם המון קלעים. בחצי הראשון והרבע האחרון עשינו עבודה מדהימה בהגנה. אנחנו מאוד מבסוטים.

גל מקל עם הראש קדימה אחרי שני ניצחונות

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Sunday, September 6, 2015

על סיכויי ההעפלה לשלב הבא: "אי אפשר להגיד עדיין שעלינו. יש עוד שלושה משחקים, פתיחה עם שני ניצחונות נותנת לנו ראש גדול, אבל החכמה באליפות כזו היא להסתכל קרוב. אם מסתכלים רחוק, הולכים לאיבוד מעייפות ומדברים אחרים. יש לנו קצת זמן לשמוח מהניצחון הזה, נמשיך הלאה מפה".

דיאור פישר: "הייתי קצת מאוכזב מהמשחק הקודם כי צברתי שלושה פאולים מוקדמים ולא ממש יכולתי לשחק. היום היה משחק אחר לגמרי עבורי. זה ניצחון שצריך לקחת בכיס ולהמשיך ממנו הלאה. שיחקנו היום הרבה יותר טוב ביחס למשחק הקודם. באליפות הזאת אתה צריך להתכונן לכל משחק אחרת כי כל יריבה עושה משהו אחר בהגנה ובהתקפה. אנחנו צריכים ללמוד להתאים את עצמנו. אני שמח שהיום העלתי את הרמה שלי".

דיור פישר קצר ולעניין

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Sunday, September 6, 2015