אהרוני: "בניגוד למאמנים אחרים, עשיתי את הדרך ההפוכה – התחלתי בבוגרים ועברתי לנוער"

על הזכייה בדאבל, על המשימה שלו במחלקת הנוער של הצהובים, על הקיץ הצפוי לנבחרת הקדטים ועל עתידו כמאמן. אורן אהרוני מסכם את עונת 2016/17.

בתחילת השבוע הסתיימה העונה בליגת הנוער, ומכבי ת"א חגגה דאבל שני ברציפות אחרי ניצחון בסדרת גמר הפלייאוף מול גלבוע/מעיינות 1-3.

מאמן הצהובים, שחקן העבר אורן אהרוני, הוא גם מאמן נבחרת הקדטים, והשבוע הוא התייצב לראיון סיכום עונה עם מבט לעבר המשימה של הנבחרת בקיץ הקרוב.

אורן, סכם בקצרה את העונה שעברה שעליכם?

"זאת באמת הייתה עונה מאוד מרגשת, עברנו בה דברים לא פשוטים כמו פציעות של שחקני מפתח ובראשם עמית זיס. אחד הדברים שבנו את האליפות הזאת זו היכולת המנטאלית של השחקנים שהפגינו בגרות וידעו להתעלות ברגעים הכי מכריעים גם בחצי הגמר מול נתניה וגם בגמר מול גלבוע ובאמת להביא אותנו לזכייה כל כך מרגשת בדאבל. סדרות הפלייאוף השנה היו מרתקות והביאו הרבה כבוד לליגה לנוער".

אני מחזיר אותך לסדרת חצי הגמר מול אליצור נתניה, אתם מפסידים בבית את המשחק השלישי ונוסעים לנתניה למשחק של להיות או לחדול. בשלב הזה האליפות הייתה מאוד רחוקה.

"כן, קודם כל הסדרה מול נתניה היתה צמודה וקשה, העובדה שהם ניצחו אותנו במשחק 3 בבית, גרמה לנו להוציא את הטוב שבנו במשחק הרביעי. זה היה אחד המשחקים הכי חזקים בליגה לנוער, לפחות ממה שאני זוכר. נתניה קבוצה איכותית מאוד עם מאמן מצוין, ולא סתם הם עברו את עמק יזרעאל ברבע הגמר 0-2. אבל אנחנו כל הזמן היינו שם, חווינו את המעמדים האלה, הילדים שלנו מנוסים ועברנו סיטואציות כאלה גם בליגה לנערים, הם גילו יכולת מנטאלית גבוהה ועמדו בכבוד במשחק כזה שהיה מאוד קשה".

זה דאבל שני ברציפות של מכבי ת"א בנוער. החזרתם את ההגמוניה למכבי אחרי כמה שנים פחות טובות?

"אני חושב שיש תהליך טוב שקורה במחלקת הנוער של מכבי כבר כמה שנים. יש לנו מנכ"ל יוצא מהכלל, אלון בן זקן, איש כדורסל וניהול בכל רמ"ח אבריו והוא מעניק לנו את הכי טוב שאפשר כדי שנצליח. יש תהליך ועשייה טובים מכבי ת"א בכל שכבות הגיל. אנחנו כמערכת מאוד שמחים על הזכייה בתארים, גם הזכייה של קבוצת הנערים בדאבל הייתה מרשימה בצורה יוצאת דופן, הם הוכיחו עליונות בלתי נתפסת בסדרת הגמר. מעבר לזכייה בתארים, אני חושב שהדבר המשמעותי ביותר והמטרה הכי נשגבת שלנו היא להוציא כמה שיותר שחקנים לרמה הגבוהה ולראות תהליך של שנים קורם עור וגידים. לראות היום את עידן זלמנסון, בן אלטיט, אור לאומי ויובל זוסמן משחקים ברמות הגבוהות  ועושים עונות נהדרות בנוסף לעוד מספר שחקנים שבטח שכחתי את שמם, זאת הגאווה הכי גדולה שלנו כמערכת".

אתה גם מאמן נבחרת הקדטים של ישראל, ובקיץ הקרוב צפויה לכם משימה לא פשוטה.

"אכן כן. משימה בכלל לא פשוטה, דרג א', שובצנו בבית מאוד חזק עם ליטא, סרביה וקרואטיה, אבל נתכונן היטב ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים כצוות מאמנים וכשחקנים כדי לעמוד במשימה והיא להישאר בדרג א'".

אתה עובד עם הדור הצעיר של הכדורסל הישראלי במכבי ובנבחרת. איך אתה רואה את העתיד של הכדורסל הישראלי?

"יש לנו דור המשך מוכשר מאוד. שחקנים עם פוטנציאל, ובמחלקות הנוער בארץ נעשית עבודה מצוינת בהכשרת הדור הבא. אני חושב שאנחנו נראה את הפירות של העבודה הזאת בשנים הקרובות".

באופן אישי, הגעת לנחלה באימון נוער או שקצת מדגדג לך לאמן בוגרים?

"אני, אולי בניגוד למאמנים אחרים, התחלתי בבוגרים בגבעת שמואל אחרי שפרשתי, ואחר כך בבני השרון עם דן שמיר. אני מאוד נהנה בעבודה עם הנוער ובכלל עם הגילאים הצעירים. לפני שנתיים אימנתי את הפרויקט של מכבי במכבי ר"ג, וזאת גם הייתה חוויה נהדרת. אני כרגע מאוד נהנה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת לאיזה כיוון זה יתפתח ומה יצוץ בעתיד, אבל כרגע אני מאוד נהנה מהדרך, מהעשייה ומהדברים שאנחנו בונים ומייצרים במחלקת הנוער".