אחרי שנתיים בליגה הלאומית, הפועל חיפה ירדה לארצית

דרמה גדולה התרחשה הערב בליגה הלאומית בסופה נקבע כי הפועל חיפה היא היורדת השנייה לליגה הארצית יחד עם מגדל העמק שכבר ירדה קודם לכן. מי שחגגה הערב היא מכבי הוד השרון שניצלה ותשחק עונה נוספת בליגה הלאומית. הוד השרון עשתה את שלה עם ניצחון ביתי 90-104 על מכבי מוצקין (26 נקודות לורנון טיל) וקיוותה להפסד ביתי של הפועל חיפה להפועל עפולה.

התקווה הפכה למציאות כשהבשורה מרוממה הגיעה עם תוצאות הסיום 79-80 לעפולה. חיפה פיגרה לאורך כל המשחק אבל ביצעה קאמבק ענק לקראת הסיום. נסיונות של ניב משגב ואוראל לב בשניות האחרונות לא צלחו, והקבוצה ירדה לארצית שנתיים בלבד אחרי שהעפילה ללאומית. אוראל לב סיים עם 26 נקודות לחיפה, דניאל קופרברג בלט עם 19 נקודות לעפולה.

בפלייאוף העליון גברה הפועל ר"ג/גבעתיים 60-78 על הפועל ב"ש והישוותה את סדרת חצי גמר ל-1-1. קליי ביידלר עם 19 נקודות הוביל חמישה שחקנים של ר"ג בספרות כפולות, כשאלייב מוסיף 17 נקודות משלו. בבאר שבע, שתארח את המשחק השלישי בסדרה ביום שישי, בלט סטורם וורן עם 19 נקודות.

בסדרת חצי הגמר השנייה מכבי קרית גת ניצחה בחוץ 66-70 את מכבי רחובות ועלתה ליתרון של 0-2. קרית גת תארח את רחובות ביום שישי ותוכל לסגור עניין ולעלות לגמר עם סוויפ. רוברט רות'בארט קלע 18 נקודות והוסיף 19 ריבאונדים לקרית גת, מרכוס רלפורד הוביל את רחובות עם 19 נקודות.