אליהו: רוסיה לא יפסידו עוד הרבה בבית הזה

(וידאו) אחרי הניצחון הגדול על רוסיה, בנבחרת ישראל היו מרוצים מאד. המאמן ארז אדלשטיין והשחקנים יודעים שזה רק המשחק הראשון אבל גם ידעו לחגוג ולשמוח אחרי המשחק.

מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, אמר בסיום: "זה ניצחון חשוב לשחקנים ולכדורסל הישראלי, אנחנו רוצים המשכיות. זה ניצחון חשוב ויפה על יריבה מסורתית, אנחנו מאוד שמחים. פתחנו טוב את המשחק ואז בשלהי הרבע השני נתקענו. בחדר ההלבשה הזכרנו לשחקנים שבשנה שעברה שיחקנו עם רוסיה בטורניר והיינו בפיגור 14, כשייצבנו את ההגנה והפכנו להיות אגרסיביים זה הלך לנו. עשינו דברים יפים, הלכנו להרכב נמוך, חילופים אוטומטיים, היו מהלכים יפים בהתקפה. בסוף בגלל טעויות שלנו בהגנה הם עשו לנו דפיקות לב, אבל כאלה אנחנו. נשמח את הרגע, אבל המשחק הזה נגמר. החכמה באליפות היא להישאר צנוע, מוכן ורעב, צריכים מחר להיות באותה נחישות מול פינלנד".

ארז אדלשטיין מרוצה מאד מהניצחון

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Saturday, September 5, 2015

אדלשטיין הסביר את מחיקת הפער הגדול במחצית השניה: "עשינו מה שהם עושים כל הזמן, הם משחקים עם חילופים אוטומטיים על הכדור. אתה צריך שחקן עם גב לסל או חודרים, גם יוגב, גם רביב, גם גל. בקרב הסגנונות, היינו נחושים ואגרסיביים. זה נגמר, אנחנו מאוד שמחים, רצינו לפתוח ככה את האליפות, אם לא נהיה מוכנים להמשך מבחינה מנטלית ומקצועית לא עשינו כלום".

ליאור אליהו, מכוכבי הניצחון, אמר בסיום: "הייתה לי לשניה תחושה כמו מול בריטניה, רק הפוך. למדנו מהטעויות, אנחנו יודעים מה החשיבות של המשחק הראשון וניצחון על רוסיה. הם לא יפסידו עוד הרבה בבית. זה משחק גדול, אבל אנחנו צריכים לשים את זה בצד, ליהנות כמה דקות, בעוד פחות מ-22 שעות יש לנו עוד משחק. נצטרך להיות מאוד חדים מול פינלנד, יש להם הרבה קהל, הם בתקופה טובה, הם אגרסיביים ומשחקים חזק".

על השינוי במחצית השניה, אמר אליהו: "שיחקנו הגנה אחרת, מגיע הרבה קרדיט לארז ולצוות המקצועי. התכוננו למשהו אחד, אבל הם קלטו את הסיטואציה של המשחק ועברנו למשהו אחר, משהו שכולנו מכירים ועשינו את זה כמו שצריך. קפצנו על כדורים, התאבדנו על כדורים, מגיע קרדיט לכל מי שהיה על המגרש".

ליאור אליהו אחרי הניצחון הגדול נזכר באליפות הקודמת, רק הפוך

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Saturday, September 5, 2015

גל מקל: "היינו במינוס 10 נקודות, אבל הם היו באחוזי שלשות מטורפים. בעצם הם עברו לשחק סמול בול, ובסמול בול יש לנו יתרון. הצגנו הגנה הירואית, נתנו את הלב, כל אחד מאיתנו פוצץ את הגבוהים. הכוח שלנו זה משחק הריצה, ידענו את זה, והיה לנו רבע שלישי מדהים. משחק גדול, אבל זו רק ההתחלה. באליפות צריך לדעת להישאר רגועים אחרי ניצחונות ואחרי היי מסוים, עוד לא עשינו כלום. זה ייתן לנו הרבה פוש, אבל זו רק ההתחלה".

מקל מותש אחרי המשחק אבל שמח מההישג

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Saturday, September 5, 2015

עומרי כספי אמר: "עשינו בהכנה דברים של הכנה, לא כולם היו, לא כולם היו כשירים. זה בסך הכל משחק ראשון, וכמה שזה היה חשוב לנצח פה, וזה היה מאוד חשוב, זה רק משחק אחד. אני לא חושב שזאת הפתעה. זה ניצחון שיש לנו בכיס ועכשיו נמשיך מפה הלאה. אין פה קבוצות שיפסידו חמישה משחקים ברציפות. בטורניר כזה זה חשוב מאוד. אנחנו יכולים להמשיך בראש שקט יותר. רד ממנו הרבה לחץ, היינו קצת עצורים בחצי הראשון, אבל זה השתחרר. התחלנו ברגל ימין וצריך להמשיך ככה".

על המעבר לחמישייה נמוכה: "מגיע קרדיט לצוות המאמנים. הם עשו את ההתאמה הנדרשת באותו רגע. בחצי הראשון הם פגעו בנו בפוסט אפ, אבל בחצי השני עצרנו את זה לגמרי. ברגע שעשינו עצירות התחלנו להיראות יותר טוב והשתלטנו על המשחק. צריך לעשות את אותו דבר ולהמשיך להתכונן למשחק הראשון. קיבלנו עזרה אדירה מכדיר, מחר נצטרך לקבל את זה מפישר ודגן. יש לנו נבחרת מאוד מוכשרת, אבל זה בסך הכל משחק ראשון ופה צריך להמשיך הלאה".

כספי חייב שתהיה המשכיות מחר ותרומה מהספסל

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Saturday, September 5, 2015