אליפות אירופה לנבחרות עתודה: ניצחון ענק לישראל על צרפת; תפגוש את ספרד בגמר שלישי ברציפות

וואו!! נבחרת העתודה של ישראל מעפילה לגמר אליפות אירופה שלישי ברציפות!! להסיר את הכובע בפני אריאל בית הלחמי וחבורת הצעירים הנפלאה שלו שמוכיחים כל ערב מחדש כמה פוטנציאל טמון בכדורסל הישראלי.

נבחרת ישראל עלתה הערב לגמר אליפות אירופה ותתמודד מחר מול נבחרת ספרד בשעה 20:30 בהיכל קבוצת שלמה, בנסיון להגן על תואר אלופת אירופה. שימו לב – מכירת הכרטיסים למשחק הגמר ולמשחק על המקום השלישי תיפתח באתר "לאן" הלילה בחצות. הנבחרת ניצחה את צרפת 70-81 במשחק נפלא, דני אבדיה הוביל את ישראל עם 26 נקודות, 11 ריבאונדים ו-30 נקודות מדד, עידן אלבר עזר לו והיה נהדר עם 20 נקודות.

ישראל פתחה את המשחק לא טוב וראתה את צרפת רצה ליתרון 0-11 בתוך 2 דקות, מה שאילץ את בית הלחמי לקחת פסק זמן מהיר. 8 נקודות של דני אבדיה צימקו את התוצאה ל-15-10 כשנשארו עוד 4 דקות לסיום הרבע הראשון, ואז עידן אלבר נכנס לפעולה עם 7 נקודות רצופות כדי לקבוע יתרון ישראלי ראשון. ים מדר סיים את הרבע במתפרצת שקבעה 15-20 לישראל אחרי 10 דקות אחרי ריצת 0-13 נהדרת.

דני אבדיה ועידן אלבר המשיכו להיות הכלים של ישראל בהתקפה ונקודות של אבדיה קבעו 25-29 לישראל אחרי 4 דקות ברבע השני. אפו מאמא עשה את הנזק הגדול ביותר לישראל מתחת הסלים, וצרפת לקחה לא מעט כדורים חוזרים בהתקפה כדי להישאר במשחק. באזיל עם נקודות מתחת הסל העלה את הצרפתים ליתרון, אבל ים מדר קבע שיוויון 35-35 בסיום המחצית הראשונה.

המשחק היה צמוד, מותח ולחוץ בפתיחת המחצית השנייה, באזיל המשיך לשלוט מתחת הסלים אבל מדר וחנוכי שמרו את ישראל בתמונה. רז אדם עם 4 נקודות רצופות אחרי עוד גג של אבדיה העלה את ישראל ליתרון 45-58, כשנותרו 4 דקות לסיום הרבע השלישי. שלשות של ים מדר ועידן אלבר קבעו את תוצאת הרבע, 50-54 לישראל.

ישראל שמרה על היתרון הקטן שלה בפתיחת הרבע האחרון, בעיקר בזכות יכולת טובה של אבדיה בשני צידי המגרש. אלבר העלה את ישראל ליתרון השיא שלה עד אותו רגע, 57-66 כשנשארו 5 דקות לסיום אחרי מתפרצת שהורידה את צרפת לפסק זמן. הנבחרת חזרה חדה מאוד, אבדיה וחנוכי העלו את היתרון לדו ספרתי וקבעו 60-71 לישראל, 3 דקות לסיום כדי לגמור את הסיפור עם ניצחון 70-81 ועליה לגמר אליפות אירופה, מחר מול ספרד.

קלעו לישראל: אבדיה 26 (11 ריב'), אלבר 20, מדר 13, אדם 12, חנוכי 7, קרביץ 3.