ארצית, מחזור 1: הפועל חיפה מאותתת, רחובות פתחה ברגל שמאל

 

מחזור הפתיחה של הליגה הארצית נערך אתמול בערב, והניב לא מעט תוצאות מעניינות שמלמדות כי צפויה השנה ליגה מרתקת במיוחד.

מחוז צפון

הפועל חיפה שסומנה כמועמדת מרכזית לעלייה, צלחה את מחזור הפתיחה ברגל ימין כאשר גברה על הפועל עכו שגם היא מכוונת למעלה, 54-71. אור זינדרמן עם 17 נקודות ומתן סונגו עם 14 הובילו את המקומיים. 15 נקודות של ניב זקס לא הספיקו לעכואים. מאמן חיפה, שקד שוהם: "היה בסדר גמור. יכול להיות יותר טוב, אבל זה משחק ראשון ולכן אני מרוצה. עשינו משחק קבוצתי מאוד, וזה מה שבלט לעין".

מיני הפתעה נרשמה בצפון כאשר העולה החדשה כוכב יאיר גברה על קרית מוצקין בחוץ 87-90 עם חטיפה וסל על הבאזר של תומר כהן שסגר ערב מושלם של הבחור עם 30 נקודות.מנגד 32 נקודות של אלמוג ברק לא הספיקו למקומיים כדי לרשום  ניצחון. מאמן כוכב יאיר, עודד וולפסון: "כיף לנצח במשחק הבכורה שפותח את העונה. עשינו ניצחון גדול במקום שלא הרבה קבוצות ינצחו בו. אני גאה בשחקנים שלי, נמשיך להגיע צנועים ולעבוד קשה בכל משחק". מאמן מוצקין, דודו זיסקינד: "נקלענו למשחק צמוד, ולצערי המזל לא היה איתנו בדקה האחרונה. קיבלנו 90 נקודות בבית, וככה קשה מאוד לנצח משחקים".

בית"ר כפר יונה של דן ג'י גברה על עמק יזרעאל 70-79. האורחים הוליכו במשך 3 רבעים, אבל 8 דקות לסיום איבדו את ברק פלג ויבגני ליוטרין ב-5 עבירות, והמקומיים ניצלו זאת לריצת 0-12 שהביאה להם את הניצחון החשוב. מאמן כפר יונה, דן ג'י: "שיחקנו נגד קבוצה מצוינת. החבר'ה שלנו היו מאוד מחויבים בהגנה. כרגע אנחנו בתהליך של חיבור, וטוב שזה קורה אחרי ניצחון. אנחנו עם הפנים קדימה למשחק חוץ קשה בכוכב יאיר". מאמן יזרעאל, עודד הנדלר: "היה משחק בין שתי קבוצות מאוד חכמות שייאבקו למעלה. חבל שלא ידענו להישאר בשליטה בדקות המכריעות".

העולה החדשה מצפת גברה על נשר 75-78. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, אבל היה מותח ומסקרן מאחר ושתי הקבוצות לא הצליחו לפתוח פער, ושמרו על עצמן בתמונה עד שניות הסיום. נשר אף הייתה יכולה לכפות הארכה, אבל השלשה הלכה החוצה ושלחה את 350 אוהדי צפת לחגוג ניצחון ראשון העונה. מאמן צפת, שלום חדד: "הלחץ וההתרגשות שאופיינים למשחק ראשון  הורגשו היטב, בעיקר בדקות הפתיחה. אני שמח שידענו להתעלות על עצמנו ולפתוח את העונה ברגל ימין".

במשחק נוסף חוף השרון ניצחה את אקדמיית וינגייט 63-80.

מחוז דרום

הפתעה ראשונה נרשמה העונה כאשר מכבי רחובות החזקה הופתעה בביתה ע"י העולה החדשה קרית אונו 61-52. החבורה של ניר מטלון לא נבהלה מסוללת הכוכבים של רחובות, והצליחה לסגור אותם הרמטית בהגנת ברזל. בחלק ההתקפי היה זה יוני מורן שתפר 22 נקודות והציג יכולת נהדרת. ברחובות רק גור פורת התייצב למשחק עם 19. מאמן אונו, ניר מטלון: "ידענו לשמור חזק, ושלטנו בריבאונד הגנה. הלחץ בסיום הכריע אותם, והחבר'ה שלי ידעו לקחת". מאמן רחובות, נועם אורן: "לא הצלחנו להוציא לפועל את תוכנית המשחק שלנו. קרית אונו גררו אותנו לקצב ולסגנון המשחק שלהם ועל כך מגיע להם כל הכבוד. אנחנו יודעים איפה טעינו ומה אנחנו צריכים לשפר. אני מאמין בקבוצה בכל ליבי. תצוגה חלשה כזאת לא תחזור יותר".

רמלה של אבי סוכר טיילה מול תל כביר 54-91, כשסטנלי ברנדי קשישא עם 17 נקודות מוכיח שגם בגיל 48 הוא עדיין פקטור משמעותי בליגה השלישית. קשיש אחר, קורי קאר, הוסיף 8 נקודות, ומיכאל בדלוב תרם 16. סוכר: "משחק טוב שלנו. עם הפנים למשחק הבא מול קרית אונו".

מכבי בת ים, עם המאמן החדש דרור בריגר שהגיע מהפועל כפ"ס מהלאומית, השיגה ניצחון חוץ נאה מול מכבי פ"ת 56-73. איתי קרביוב עם 20 נקודות ודן שפי עם 19 היו הבולטים במדי בת ים. בריגר: "משחק טיפוסי של פתיחת עונה. התקפה לא שוטפת ולא מעט חלודה, אבל מבחינתנו האגרסיביות וההגנה המצוינת עשו את העבודה".

מפגש מותח נוסף נערך בשוהם, שם הצליחו המקומיים לחזור מפיגור של 16 נקודות במחצית 38-22, עד לשיוויון 66-66 בתום הזמן החוקי. בסיום ההארכה חגגו מני גרדנר וחבורתו משוהם ניצחון גדול  75-82. ערב גדול של עמית סלע משוהם עם 36 נקודות סייע למקומיים לנצח. גרדנר: "במחצית שטפתי את השחקנים. אמרתי להם שזה היה החצי הכי נוראי שקבוצה שלי אי פעם שיחקה. אני שמח שהחצי השני היה מהטובים שהיו לי. שרטנו, נלחמנו ובסוף זה השתלם".

במשחק נוסף גברה מכבי מעלה אדומים על הפועל חבל איילות 54-63.