ארצית: אליצור רמלה ניצחה בבת ים בקרב על ראשות המחוז הדרומי

המחזור ה-19 בליגה הארצית עמד בסימן ניצחון חוץ גדול של אליצור רמלה על מכבי בת ים, דבר שביסס את אבי סוכר וחבורתו במקום הראשון במחוז הדרומי. במחוז הצפוני המוליכה הפועל חיפה, שספגה הפסד ראשון העונה במחזור הקודם, חזרה לנצח, והיא שומרת על המקום הראשון, כאשר על הזנב יושבת לה בית"ר כפר יונה, שגם היא רשמה אמש ניצחון נוסף.

דרום

בקרב הצמרת שנערך בבת ים בין המוליכה אליצור רמלה לשנייה בטבלה מכבי בת ים, היו אלה חניכיו של אבי סוכר שהוכיחו שהם נמצאים בזכות במקום הראשון. בת ים, שהתייצבה למשחק עם מאמנה החדש יניב וייצמן (דרור בריגר החליט להתפטר ולזעזע את מערכת לפני המשחק החשוב מול רמלה), קיוותה לשחזר את הניצחון מהסיבוב הראשון, וכמעט עשתה זאת כאשר הוליכה ברוב דקות המשחק, אבל נכנעה בדקות הסיום להגנה החזקה של רמלה ולניסיון הבלתי נגמר של קורי קאר וסטנלי ברנדי. 65-71 לרמלה בסיום, וסוכר ושות' מבססים את מעמדם בפסגת המחוז הדרומי. מאמן רמלה, אבי סוכר: "הגענו למשחק אחרי שבוע קשה עם המון פצועים וכמעט בלי אימונים. לא ידעתי איך נעבור את זה, אבל ידעתי שיש קצת לחץ על בת ים. מצד שני, אפקט החלפת המאמן היה אמור לתת להם רוח גבית, והיינו צריכים להתמודד עם זה. אני גאה בשחקנים שלי, הם היו מאוד נחושים והוכיחו המון אופי אחרי שבת ים הובילו עלינו במשך 38 דקות. במאני-טיים החבר'ה היו שם, הופיעו כמו גברים ולקחו את המשחק. זה היה משחק מאוד קשה מול קבוצה ביתית, חזקה, עמוקה, עקשנית. כנראה שרצינו יותר, ואני שמח מאוד על הניצחון הזה. השחקנים חגגו בצדק, מגיעות להם כל המחמאות, אבל הראש כבר במשחק הבא מול שוהם ובהכנה לפלייאוף שזה המאני-טיים של העונה".

בשאר המשחקים: מכבי רחובות ניצלה את ההפסד של בת ים, ניצחה בשוהם 74-83, וטיפסה למקום השני. מעלה אדומים הפתיעה בניצחון חוץ בפ"ת, 58-67, ופתחה מחדש את המאבק על המקום הרביעי המוביל למשחקי הפלייאוף בסיום העונה. הפועל לוד ניצחה את האחרונה תל כביר, 68-82, וגם היא חזק במאבק על המקום הרביעי. גם קרית אונו, עם ניצחון חוץ מול חבל אילות, 59-61, נמצאת במרחק משחק אחד בלבד מפ"ת, עם מאזן זהה לזה של מעלה אדומים ולוד.

צפון

אחרי הפסד הבכורה שלהם בשבוע שעבר מול עמק יזרעאל, ידעו החיפאים שהם חייבים לחזור למסלול הנצחונות כדי לא להיקלע לסוג של משבר. חניכיו של שקד שוהם אמנם לא הרשימו, אבל הצליחו לעמוד במשימה בסופו של דבר ולנצח בבית את כוכב יאיר, 64-78. מאמן חיפה, שקד שוהם: "זה מסוג המשחקים שצריך לסמן בהם 'וי' ולעבור אותם. היו שלושה רבעים די צמודים עם אחוזי קליעה לא טובים שלנו והגנה בינונית. ברבע האחרון העלינו רמה בהגנה, ובהתקפה הכדורים התחילו להיכנס. לשמחתי, הצלחנו לברוח ואת הדקות האחרונות העברנו בצורה רגועה. אני חייב להוריד את הכובע בפני כוכב יאיר שנלחמו כמו גברים".

השנייה, בית"ר כפר יונה, לא התקשתה וניצחה בחוץ את מכבי חדרה, 75-91. בקרב על המקום השלישי הוכיחה עמק יזרעאל שהניצחון על הפועל חיפה לא היה מקרי, והביסה את בחוץ את הפועל עכו, 69-90. עושה רושם שרביעיית הפלייאוף במחוז הצפוני כבר סגורה, והיא תכלול את הפועל חיפה, כפר יונה, עמק יזרעאל ועכו.

בשאר המשחקים: תגידו מזל וברכה לחוף השרון שהשיגה ניצחון שני העונה, בבית על לב השרון, 85-88. קרית מוצקין ניצחה בצפת, 90-95. עמק חפר גברה על אקדמיית וינגייט, 59-65.