בית ביום: בית ג' – ספרד תשלוט, קרואטיה וצ'כיה יארבו מאחור

בית ג' – קלוז' (רומניה):

לוח המשחקים: http://www.fiba.basketball/he/eurobasket/2017/games

 

ספרד:

אלופת אירופה הנוכחית מגיעה עם סגל פחות נוצץ מזה שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות, אך עדיין היא אחת הפייבוריטיות להגיע לגמר ולזכות בזהב. הפעם בנבחרת יהיו צמד אחים – האחים גאסול והאחים הרננגומס.

היסטוריה:

מאז אליפות אירופה ב-2007 הספרדים עמדו על הפודיום בכל אחת מהאליפויות. לזכותם ניתן לרשום גם הצלחות באליפויות העולם, כמו ב-2006 אז לקחו את הזהב ובאולימפיאדות ב-2008 וב-2012 אז זכו במקום השני. אין ספק כי מדובר באחת הנבחרות המעוטרות ביותר ביבשת.

שחקנים מרכזיים:

קשה למנות את כל השחקנים המרכזיים של הלה רוחה, מכיוון שכמעט כולם כאלה. כאמור, האחים גאסול ימשיכו להוביל את הקו הקדמי של סקריולו ביחד עם ווילי הרננגומס. את עמדת הרכז יתפוס סרחיו רודריגס שחזר הקיץ לאירופה, בצוותא עם ריקי רוביו. חואן קרלוס נבארו יכדרר בפעם האחרונה באליפות אירופה. אלכס אברינס מאוקלהומה יתפוס את עמדת הפורוורד, בהיעדרו של רודי פרננדס.

חיסורים בולטים:

הפציעה של סרחיו יול עשויה לפגוע בספרד בשלבים המתקדמים. כזכור, הרכז קרע את הרצועה הצולבת וייעדר מספר חודשים. פליפה רייס ורודי פרננדס לא יופיעו, ולמעשה לריאל מדריד אין כלל נציגות בנבחרת. גם ניקולה מירוטיץ' או סרג' איבקה מהליגה ההיא לא יופיעו על תקן המתאזרח.

מאמן:

סרג'יו סקריולו חזר לנבחרת לאחר שזכה איתה פעמיים באליפות אירופה בקדנציה הקודמת. האיטלקי, שנולד וגדל בברשיה, מזוהה עם הכדורסל הספרדי והפך לבן בית לאחר שאימן שנים רבות במדינה בהצלחה רבה.

 

 

 

קרואטיה:

אם בשנים עברו התרגלנו לכך שקרואטיה נחשבת לנבחרת המאכזבת, כזאת שמגיעה לבאר אבל לא שותה ממנה, נראה שבשנתיים האחרונות המצב השתנה מעט. עם צמד הכוכבים בוגדנוביץ'-סאריץ', בקרואטיה מקווים לטורניר טוב מקודמיו.

היסטוריה:

מאז 1995 הקרואטים לא עמדו על הפודיום, ורק פעם אחת הגיעו לשלב חצי הגמר במילניום הנוכחי. למרות לא מעט כשרונות עבר, היו לקרואטים טורנירים בהם הם התרסקו כמו ב-2011 אז לא עברו את שלב הבתים הראשון. גם אליפות אירופה הקודמת לא הייתה הצלחה גדולה כשאת שלב הבתים הראשון סיימה הנבחרת עם שלושה נצחונות, אולם בשלב ההצלבה הגיעה התפרקות והפסד לצ'כיה.

שחקנים מרכזיים:

אין ספק שהנבחרת תתבסס בעיקר על בוז'אן בוגדנוביץ' הנהדר ששיחק בוושינגטון ועבר לאינדיאנה, ביחד עם דריו סאריץ' מפילדלפיה שנראה נהדר במשחקי ההכנה. קרנוסלב סימון ורוקו לני אוקיץ' ומי אם לא מרקו פופוביץ' (בן 35) הבלתי נגמרים יתרמו מהנסיון שלהם. דרקו פלניניץ' ואיוון בובה מגיעים אחרי עונה טובה בליגה הספרדית, ביחד עם לוקה זוריץ' מציבונה זאגרב.

חיסורים בולטים:

מריו הזוניה הוא כמובן השם הבולט שיחסר לקרואטיה. אבל חוץ ממנו גם דמיאן רודז', אנטה זיזיץ', אנטה טומיץ' ומירו בילאן בקו הקדמי לא יגיעו, מה שמשאיר את קרואטיה קצת פגיעה בכל הקשור לחלק הזה.

מאמן:

לאחר אליפות אירופה הקודמת פינה פראסוביץ' את מקומו ובמקומו מונה אקו פטרוביץ', אחיו של דראז'ן. המאמן הוותיק אימן בעבר את ז'לגיריס קובנה, זאדאר וריטאס וילנה. כמו כן, אימן את נבחרת בוסניה. אחרי האולימפיאדה, פטרוביץ' שב לקרואטיה ושימש בתפקיד מנכ"ל ציבונה זאגרב, שמשחקת בליגה האדריאטית ובליגת האלופות בכדורסל.

 

צ'כיה:

מי שהייתה הסוס השחור של האליפות הקודמת, מגיעה הפעם ללא שחקני מפתח, ולפי התוצאות במשחקי האימון נראה שהמצב הפעם הולך להשתנות. ננו גינזבורג ינסה שוב לעשות קסמים.

היסטוריה:

רק בשנים האחרונות הכדורסל בצ'כיה צבר תאוצה. הישג השיא שלהם היה באליפות אירופה הקודמת אז זכו במקום השביעי.

שחקנים מרכזיים:

תומאס סטארונסקי מוושינגטון וויזארדס יוביל את הנבחרת הצ'כית.

חיסורים בולטים:

יאן וסלי הוא השם הבולט ביותר. הסנטר, שזכה השנה ביורוליג והיה לאחד השחקנים הבולטים בנבחרת באליפות אירופה הקודמת, חש בעייפות והחליט שהקיץ הזה הוא ינוח. בהיעדרו, קיוו הצ'כים כי אנדריי באלבין ירכך את המכה, אולם גם הוא לא יגיע.

מאמן:

את ננו גינזבורג הישראלי אין צורך להציג יותר מדי. בשנים האחרונות הוא הוביל את הנבחרת הבוגרת להישגים, כשגם בגילאים הצעירים נרשמו הישגים נאים.

מונטנגרו:

מאליפות אירופה הקודמת המונטנגרים נעדרו, אולם הפעם הם מגיעים בכל הכח ומרגישים כי ביכולתם לאיים על קרואטיה בקרב על המקום השני.

היסטוריה:

המדינה הצעירה לא משופעת בהישגים ולזכותה שתי אליפויות אירופה בלבד, ב-2011 וב-2013.

שחקנים מרכזיים:

טייריס רייס הוא השם הבולט ביותר והמוכר לחובבי הכדורסל בארץ. הרכז חווה עונה לא טובה בברצלונה ויקווה להתאושש בנבחרת. הוא כמובן ישחק על תקן המתאזרח. בוז'אן דובלייביץ' שזכה באליפות ספרד עם ולנסיה יהיה חייב להיות במיטבו. לצידו בצבע, הוא יקבל את מרקו טודורוביץ' מחימקי מוסקבה.

חיסורים בולטים:

מילקו בייליצ'ה, הסנטר של הכוכב האדום, הוא השחקן היחיד שייעדר מהנבחרת.

מאמן:

בוגדן טנייביץ' בן ה-70, המכונה בוסה, ידריך את מונטנגרו לאחר שמונה ב-2015. בעבר הוא אימן את פנרבחצ'ה ואת נבחרת טורקיה למשך שנים רבות (2004-2010). בשנת 1981 אימן את נבחרת יוגוסלביה הגדולה.

הונגריה:

סביר להניח שאם המתכונת הישנה של 16 נבחרות הייתה נשארת, הונגריה לא הייתה משתתפת בטורניר. אלא שטורניר המוקדמות בקיץ שעבר הוכיח שלהונגרים יש מקום באליפות אירופה. אדם האנגה הנהדר הוביל חבורה מגובשת שהשאירה מאחור את בריטניה ומקדוניה בדרך לאליפות אירופה.

היסטוריה:

אליפות אירופה הנוכחית תהיה הראשונה של ההונגרים מאז 1969. ב-1955 זכו במקום הראשון.

שחקנים מרכזיים:

אחד הקרבות המרתקים שהתרחשו הקיץ מאחורי הקלעים ביבשת היה בין ברצלונה לבסקוניה על שירותיו של אדם האנגה. הפורוורד המגוון ישחק בעונה הקרובה בברצלונה, והוא ללא ספק השחקן שיוביל את ההונגרים בטורניר. חוץ ממנו, רוסקו אלן מטנריף יהיה סנטר ששווה לשים אליו לב.

מאמן:

סטוז'אן איבקוביץ'.

רומניה:

המארחת תנסה להפתיע בעזרת העידוד של הקהל הביתי בקלוז', אך אם להיות ריאליים, ולאור תוצאות משחקי ההכנה, יהיה להם קשה להעפיל לשלב הבא.

היסטוריה:

באמתחתם של הרומנים אין הישגים מפוארים במיוחד. אליפות אירופה האחרונה שלהם הייתה בשנת 1987.

שחקנים מרכזיים:

הסגל שמעמידים הרומנים ברובו אלמוני ומתבסס על שחקנים מהליגה המקומית.

חיסורים בולטים:

אין.

מאמן:

מרסל טנטר. הרומני אימן בעבר את קלוז' ככה שהוא מכיר היטב את המגרש בו ישוחקו המשחקים.