בלתי נתפס – 22 אסיסטים ליואב דביר: "זה התפקיד שלי – למסור לחברים"

 

תכירו את יואב דביר. הוא בן 27, במקור מכפר החורש, גדל בעמק יזקרעאל, עלה עם מגדל העמק מליגה א' עד ללאומית, בשנה שעברה עלה ליגה עם הפועל ב"ש. הוא מסיים תואר במנהל עסקים בשילוב ניהול ספורט, והוא בעיקר הבחור שחתום על הנתון המדהים הבא – 22 אסיסטים נרשמו על שמו אתמול בערב במשחק המטורף בו גברה קבוצתו הוד השרון על אליצור אשקלון 102-136.

עכברי הכדורסל עוד לא סגורים האם מדובר בשיא של כל הזמנים, אבל לפחות על פי הרישומים בליגת העל בשיא האסיסטים למשחק החזיק עד אתמול קורי גיינס ששיחק במכבי חיפה וניפק 17 מסירות לסל במחזור ה-7 של עונת 2003 במשחק מול עירוני ר"ג. הישראלי שעשה את זה לפ]ני דביר היה יואב בר עם 16 אסיסטים, גם הוא בעונת 2003 במדי עירוני ר"ג במחזור ה-24.

העמדת רף ציפיות הכי גבוה שאפשר.

"כן, אה? עזוב, זה פחות חשוב. יותר חשוב שהקבוצה תנצח. אני לא מאמין שאגיע שוב למספרים האלה. אנסה, אבל יהיה קשה".

איך ההרגשה להחזיק בשיא הישראלי באסיסטים?

"אני לא בטוח שזה השיא, זה עוד טעון בדיקה, אבל זה בהחלט נחמד מאוד לסיים משחק ככה".

מה עבר לך בראש במהלך המשחק?

"האמת היא שלא שמתי לב שאני מוסר הרבה. רק שמתי לב שמסרתי 5 אסיסטים ברציפות ברבע השני. ראיתי שיש כאן סקור מטורף, אבל לא שמתי לב לעצמי. ראיתי שהגענו ל-100 נקודות בסוף הרבע השלישי, ואנחנו קבוצה שקולעת 70 נקודות בממוצע במשחק שלם. הבנתי שקורה כאן משהו יוצא דופן לגבי הסקור הכללי, אבל לגביי לא ידעתי שיש עניין מיוחד".

לא קלטת שאתה מוסר ומוסר ומוסר?

"האמת שלא. זה התפקיד שלי, למסור לחברים שלי. הם עשו את החלק הקשה וזה לקלוע. אני רק מסרתי להם. אני בא למשחקים כדי לחלק אסיסטים לחברים שלי. למזלי, הם קלעו כמעט את כל מה שמסרתי ולכן גם יצא מספר כל כך גדול".

אתה בן 27, זה רגע השיא בקריירה שלך אני מניח.

"רגע השיא? לא הייתי אומר. המשחק הכי מטורף כן, אולי שיא מבחינה אישית, אבל בטח לא רגע השיא בכלל".

מה זה באמת הסקור הזה? אתם קבוצה שקולעת בקושי 70 במשחק, פתאום 136! אכלתם משהו מיוחד לפני המשחק?

"חנן המאמן שלנו אמר לנו שאנחנו לא קולעים ככה גם כשאנחנו משחקים 5 על 0. זאת באמת כמות נקודות שאנחנו קולעים בדרך כלל בשני משחקים. אני יודע? אין לי הסבר. הכל הלך, הכל נכנס".

רצת כבר לספרים לבדוק אם שברת שיא ישראלי?

"האמת שלא. אני לא זוכר מספר כזה של אסיסטים, אבל אני מניח שיש אנשים שיש להם נתונים יותר רשמיים. בכל אופן, זה בטח אחד מהמספרים היותר גבוהים שמישהו כאן עשה וזה נחמד מאוד".

איך גילית בסוף שאתה עומד על 22 אסיסטים?

"האמת שחבר לקבוצה אמר לי במהלך הרבע האחרון שנראה לו שאני כבר על גבול ה-20 אסיסטים. אני אישית לא שמתי לב לזה, אבל בסוף בדקנו ובאמת המספר היה 22. אני בכלל בדקתי קודם כל שאין לי הרבה איבודים, זה הדבר בראשון שבדקתי בטופס המשחק. אחר כך ראיתי את הטור של האסיסטים".