במוצאי שבת שמינית גמר גביע המדינה ווינר – נהריה מארחת את ירושלים

מחר יתקיימו שלושה המשחקים הראשונים של שמינית גמר גביע המדינה ווינר סל (לוגו רצ"ב).
בני הרצליה – הפועל ת"א
שעה: 18:30
שידור: ספורט 5
אולם: היובל הרצליה
שופטים: דוד רומנו, דן ילון, אורי שלהבי
בכמה משפטים: הרצליה אחרונה בטבלת ליגת ווינר סל במאזן 8-2, ת"א במקום ה-7 במאזן 5-5. בכורה מחודשת לאריק שיבק בהרצליה, אחרי פיטוריו של מיקי גורקה. אלון שטיין חוזר לעמדת עוזר המאמן. גם בסגל של הרצליה יש שינויים. אקזבייר ת'יימס ואלכס רוזנברג שוחררו ומצבת הזרים מונה את גרין, אדריאן, קמפטון ג'וניור, גרין ואיפיברה. הרצליה עם 4 הפסדי ליגה רצופים בהפרש ממוצע של 13.5 נקודות. ת"א באה אחרי ניצחון 81-86 על נס ציונה ובארבעה המחזורים האחרונים היא מזגזת בין ניצחון להפסד. השתיים נפגשו במחזור החמישי העונה גם אז באלם היובל, האדומים ניצחו 64-88 בזכות רבע אחרון של 10-28. ג'רל מקניל הוביל 5 אדומים בדאבל פיגרס עם 21 נקודות. תומר גינת שני לו עם 13 וגם 12 ריבאונדים. ג'ף אדריאן ושון דוסון היו הלבנים היחידים בדאבל פיגרס עם 18 כ"א.
מכבי רחובות – הפועל אילת
שעה: 19:10
שידור: ספורט 5
אולם: היכל הספורט קציר רח' מיכאל כהן 2 – רחובות
שופטים: צחי הבדלי, ניר קרן, יואב לובושיץ
בכמה משפטים:" רחובות מוליכה את טבלת הליגה הלאומית במאזן נהדר של 1-9 אחרי ניצחון חוץ 76-107 על הפועל ר"ג\גבעתיים במחזור האחרון. עודד שעשוע שלא שיחק בגלל תפרים מעל העין צפוי לחזור לשחק. אילת במקום ה-9 בליגת ווינר סל במאזן 6-4, אחרי שתחת שרון דרוקר הצליחה לנצח את שני המחזורים האחרונים את מכבי ראשל"צ בחוץ ואת מכבי אשדוד בבית. עמית שמחון פורח תחת דרוקר. אחרי שקלע בששה המחזורים הראשונים של העונה 8.6 נקודות למשחק עם 29 אחוזים מעבר לקשת. בשלושה האחרונים הוא עומד על ממוצע של 19 נקודות עם 52 אחוזים מעבר לקשת. רחובות היא קבוצת ההגנה הטובה בלאומית עם ממוצע ספיגה של 71 נקודות למשחק והיא מנצחת את היריבות שלה בהפרש ממוצע של 14 לערב ועדיין לא הפסידה בבית העונה. אלונזו קולמן מוליך את רחובות בנקודות עם 19.9 ובריבאונדים עם 10.8. מעבר לצמד הזרים המצוין קולמן ומרכוס רלפורד, לרחובות שורה של ישראלים מצויינים עם לא מעט ניסיון גור פורת, ינעם אירם, שעשוע, יבגני חודולוב, אליאב אוחנון, דולב דראפיץ' וקובי חסון. אבנר יאור מאמן רחובות, היה עוזרו של דרוקר בשלוש תחנות בקריירה, בגליל העליון , הפועל ירושלים יחד זכו בגביע יול"ב וריטאס וילנה.
עירוני נהריה – הפועל ירושלים
שעה: 20:30
שידור: ספורט 5
אולם: עין שרה
שופטים: עמית בלק, עופר מנהיים, אלעד לייבוביץ'.
בכמה משפטים: ירושלים רשמה למשחק 11 שחקנים בלבד ללא אוסטין דיי, אלן אומיץ' וריצ'ארד הוואל ומגיעה אחרי ההדחה מהיורוקאפ. נהריה מדורגת חמישית במאזן 5-5, ירושלים שנייה במאזן 3-7. ירושלים ניצחה במחזור האחרון את הפועל חולון 86-88 מסל ניצחון של ג'רום דייסון וקטעה רצף של שני הפסדים. נהריה הפסידה למכבי ת"א במשחק שהיה כבר לפני 10 ימים 98-90 וזו הפעם הראשונה העונה שנהריה מפסידה פעמיים ברצף אחרי ההפסד בנס ציונה 72-69. המתאזרח החדש כריס סמית' יעשה בכורה בנהריה. הקבוצות נפגשו פעמיים השנה. בחצי גמר גביע ווינר לפני פתיחת העונה נהריה ניצחה 84-87 עם 26 נקודות של קורי וובסטר., במחזור הראשון של הליגה ירושלים ניצחה בעין שרה 68-76. כולם זוכרים את סדרת רבע גמר הפלייאוף המפוארת של השנה שעברה אז ירושלים הפכה פיגור 2-0 לניצחון 2-3 בדרך לזכייה שנייה באליפות המדינה.
ביום ראשון
מכבי הוד השרון – הפועל חולון 19:00
הפועל באר שבע – הפועל ר"ג\גבעתיים – 19:00
מכבי חיפה – מכבי אשדוד – 19:10
מכבי ראשל"צ – עירוני נס ציונה 19:10
מכבי רעננה – מכבי ת"א 21:00 במחצית משחק זה תתקיים הגרלת רבע גמר כולל רבע גמר גביע הנשים.