במוצ"ש: ישראל וליטא מחפשות ניצחון ראשון בטורניר

נבחרת ישראל – נבחרת ליטא (מוצ"ש, 21:30, שידור ישיר בערוץ הספורט וברשת ב')

לאחר ההפסד ביום חמישי לאיטליה, מגיעה נבחרת ישראל למשחק קשה לא פחות נגד סגנית אלופת אירופה בשתי האליפויות האחרונות. הליטאים, שנבחרו כמארחת שנייה יחד עם ישראל, הפסידו את משחק הבכורה שלהם גם כן, כך שגם עבורם מדובר במשחק קריטי להמשך הדרך. בישראל עומרי כספי שנפגע במשחק ביום חמישי ברגלו, ערך אימון מלא הערב (שישי) והוא יהיה כשיר למשחק. המאמן ארז אדלשטיין התייחס לכך שכבר ביום ראשון מחכה גרמניה, ולכן הרוטצייה צפויה להתרחב מחר. יש לציין שנבחרת ישראל לא פגשה את ליטא במסגרת אליפות אירופה מאז 2003. מצב הרוח באימון הערב היה נראה טוב והשחקנים הרבו לצחוק ביניהם.

"אני אשחק מחר, עשיתי אימון מלא", אמר עומרי כספי. "אחד הדברים הברורים נגד איטליה הוא שיצאנו מהשיטה שלנו ואנחנו צריכים לחזור להיות מי שאנחנו – כדור זז ויוצא פנימה והחוצה. יש קצת חיוכים כי סוף סוף יצאנו קצת מהמלון אז אפשר להשתחרר. אני לא חושב שזה משמעותי שלא שיחקנו בעבר נגד ליטא, כולם יודעים מי הם. יהיה משחק ברמה גבוהה מאד ונצטרך להתעלות כדי להגיע לרמה שלהם".

יותם הלפרין: "באליפות כמו באליפות, גם אם הינו מנצחים, הייתי אומר את אותם הדברים. האיטלקים הוציאו אותנו משיווי המשקל אבל יש משחק חדש ואפילו קשה יותר. הלחץ ייגבר וביום ראשון יש לנו אולי את המשחק הכי חשוב שיש. אני לא חושב שהלחץ. הכריע כי קלענו 48 נקודות ולא ניתן לנצח ככה. הליטאים לא דומים לאיטלקים שלא דומים לגרמנים, ככה שכל משחק הוא שונה. אין מה להרחיב על ליטא, ברור שולנצ'יונאס הוא הכח המרכזי שלהם אבל אין פה סודות, אנחנו נצטרך לנצח כנבחרת".

ארז אדלשטיין: "זה טורניר שבו משחק רודף משחק. זו לא קלישאה שהיום הראשון לא דומה לשני והשני לא דומה לשלישי, אוי ואבוי אם לא. צריך לחזור לדרך ששיחקנו בה עד היום, זה יותר קל ממה שאתם חושבים. לא שיחקנו מול איטליה בדרך שבה אנחנו משחקים מתחילת הקיץ הזה וכשאנחנו לא משחקים בדרך הזאת אין לנו סיכוי לנצח. בייחוד מול יריבה כזו כמו הליטאים, נצטרך להיות בשיאנו וזה מה שיפה בספורט. ברור שהם פייבוריטים. אמרתי בתחילת הקיץ ואני אומר שוב, הדרך חשובה לי. אני לא יודע אם ברמות האלה, היכרות עם היריבה היא הפקטור. הרגלים מהיומיום, הרמה והאינטנסיביות שאתה משחק בה כל השנה, זה מה שבא לידי ביטוי. צריך לחזור לדרך שאנחנו שיחקנו בה עד היום. נראה רוטציה יותר ארוכה. שיחקנו 8 שחקנים, אמרתי במסע"ת כבר בצורה הכי כנה והגונה שבאנו בהחלטה לקצר את הרוטציה וללכת עם השחקנים המנוסים".

מנגד, נבחרת ליטא היא אחת המוכשרות ביבשת. הקבוצה של דאיניוס אדומייטיס הפסידה את המשחק הראשון באליפות לגאורגיה, שהפתיעה לא מעט אנשים ביכולת שלה. מעבר לדחיפה של כאלף ליטאים שהגיעו לארץ, הם מתהדרים בסנטר ה-נ.ב.א המוכשר יונאס ולצ'יונאס שמשחק בטורונטו כבר מספר שנים. בנוסף אליו, גם מינדאוגאס קוזמינסקאס משחק בליגה הטובה בעולם והם שני השחקנים שאליהם תצטרך הנבחרת לשים לב בעיקר. בליטא הכדורסל נחשב לספורט המועדף ולאחר ההפסד לגאורגיה היוהמון פרצופים מאוכזבים והמומים ביציעים שלהם.

המספר הבולט: שלשה אחת קלעה נבחרת ישראל במשחק הראשון אבל גאורגיה ניצחה את ליטא עם שלוש שלשות בלבד.

מפגשי עבר: 4 פעמים נפגשו הנבחרות במסגרת אליפות אירופה, בכולם ניצחה ליטא.

מפתח לניצחון: קודם כל הנבחרת תהיה חייבת לחזור למשחק ההתקפה שמאפיין אותה. הליטאים מציגים קו קדמי יוצא מהכלל, ולכן הסגירה לריבאונד תהיה חשובה מתמיד גם על מנת להוציא התקפות מתפרצות. אם נגיע למשחק צמוד, הליטאים יהיו לחוצים יותר וזה יהיה הזמן להכות בברזל.

ולנציונאס מדריך את קלנייטיס (צילום: מגד גוזני)