בעוד שלושה ימים: אליפות אירופה לנוער יוצאת לדרך. השבוע נערך המחזור ה-7 בליגת העל לנוער

אחרי שנדחתה בעקבות הקיץ הסוער שעבר על טורקיה, אליפות אירופה לנוער תצא לדרך כשנבחרת ישראל תתמודד בבית C מול בוסניה, ליטא ולטביה. משחק הפתיחה ביום שישי יפגיש את ישראל עם בוסניה בשעה 13:00, שידור ישיר בערוץ היוטיוב של פיב”א.

סגל הנבחרת עומד על 12 שחקנים שייצאו לאליפות היבשתית. הקאדר כולל את שחקנים שמשחקים העונה בליגת העל לנוער: תומר לוינסון (נס ציונה) עמית עבו (מכבי ת"א), רון נקרשביץ' (מכבי עופר ראשל"צ), מייקל בריסקר (עירוני רעננה) ושחקנים ששיחקו בעונה שעברה בנוער: יובל זוסמן, גיל בני, יונתן רבינוביץ, ברק אוריון, מיכאל מושקוביץ, מירון רוינה, טום ספיר, ותומר זלמנסון.

איגוד הכדורסל החליט לצרף לנסיעה את קורן ג’ורנו, שהיה חלק בלתי נפרד מהנבחרת הזו עד שהתגלתה אצלו מחלת הסרטן והוא נאלץ להפסיק לשחק ולהתמקד בהחלמה ושיקום.

על רקע האליפות התקיים מחזור 7 בליגת העל לנוער, והסיקור של אילון סלוס.

מחוז צפון:

5 מחזורים לסיום העונה הסדירה ותמונת הבית העליון במחוז צפון מתחילה לקרום עור וגידים. 6 הראשונות מכל מחוז יעפילו לבית העליון ו-6 האחרונות לבית התחתון. צמרת טבלת ליגת העל במחוז צפון כוללת את שלושת קבוצות ההתיישבות העובדת שהבטיחו מקומן בפלייאוף העליון: הפועל גלבוע מעיינות, הפועל עמק יזרעאל (0-7) וגליל עליון צפת (1-6). במרכז הטבלה שלוש קבוצות עם מאזן חיובי, כשגם הן בדרך להבטחת מקומן בבית העליון: אליצור נתניה (3-4), מכבי הוד השרון (3-4) ומכבי רעננה עירוני (1-4 ושני משחקים חסרים). בתחתית: בני הרצליה, אליצור קרית אתא (5-2), הפועל כפר סבא אביב, מכבי אסי חיפה (4-2 ומשחק חסר) ושתי קבוצות ללא ניצחון: הפועל קרית טבעון, ומכבי חיפה צעירים

 

תוצאות המשחקים:

בני הרצליה – מכבי הוד השרון 62-57

מכבי הוד השרון HACKER מנצחת בחוץ את בני הרצליה , ועושה צעד נוסף בדרך להבטחת מקומה בבית העליון. המשחק התחיל עם לחץ על כל המגרש של הרצליה, כששחקני הוד השרון לא מצליחים לייצר נקודות, והרצליה רצה 0-10 אחרי שלוש דקות . הרבע המשיך שהרצליה ממשיכה ללחוץ ולהילחם על כל כדור והוד השרון ממשיכה לאבד כדורים ואת המשחק ובסיום הרבע 16-26 להרצליה.
ברבע השני הרצליה עולה ליתרון 20-35 , שתי שלשות רצופות של הוד השרון והפער יורד ל- 9 . הוד השרון מאבדת את הרכז שלה, אמיר זילברמן ולמרות זאת הוד השרון במשחק חכם ירדו להפסקה בתוצאה מחמיאה מבחינת התנהלות המשחק שלה 37-30.
הרבע השלישי היה ברובו של הוד השרון. משחק הגנה טוב ואחרי חמש דקות הוד השרון עולים ליתרון ראשון במשחק 40-38. נדנדת סלים עד תום הרבע ובסופו שוויון 44-44 כאשר הוד השרון משאירה את הרצליה רק על 7 נקודות ברבע.
ברבע הרביעי היתרון נע מצד לצד. אחרי שוויון 48-48 הרצליה מובילה 48-50 כאשר הוד השרון מחזירה בריצה של 7-0 ובתוצאה 55-50 הרצליה לוקחים פסק זמן. אחרי הפסק זמן שלוש דקות לסיום בשתי נקודות עונשין ושלשה הרצליה מביאה את המשחק ל 55-55. ושוב דקה וחצי לסיום אחרי שוב שוויון 57-57 בשלשה מדהימה הוד השרון עולה ל-3, 60-57 40 שניות לסיום. הוד השרון מצליחה לסיים עם עוד סל שדה ולנצח במשחק של מעט כדורסל אבל עם הרבה רצון ורוח לחימה 62-57

הפועל גלבוע מעיינות – מכבי אסי חיפה 60-89

(מתוך אתר גלבוע/מעיינות)

במסגרת המחזור השביעי נפגשו גלבוע/מעיינות ומכבי אסי חיפה , כשגלבוע/מעיינות מוליכה את הטבלה ואילו האורחים הירוקים הסתבכו בחלק התחתון של הטבלה עם פתיחה לא טובה של העונה. גלבוע/מעיינות עדיין חסרה את יותם חנוכי שבקרוב חוזר למגרשים ופלג פוקס הפצועים.

כבר מהפתיחה לקחו המקומיים באדום לבן את השליטה על המשחק ויצרו קצב מטורף הן בהגנה והן בהתקפה ולא אפשרו לאורחים מהכרמל לקחת החלטה אחת בלי לחץ וכבר אחרי 5 דקות נאלץ מאמן האורחים בני כץ להזעיק פסק זמן שהיתרון כבר דו ספרתי (8-22) .עד סוף הרבע הפער נשמר ובסיום הרבע הראשון 12-26 גלבוע/מעיינות.

ברבע השני בפתיחתו חזינו בפציעה מאוד לא נעימה של איתמר ברסון המצוין (עד אותו רגע קלע 5 נק') שמכת מרפק לא מכוונת מצד שחקן האורחים הותירה אותו מדמם עם חתך עמוק בלחי מתחת לעין והוא פונה במהירות לבית חולים (שלומו טוב, נתפר בתל השומר, יחזור במהרה למגרשים עם מגן מותאם) . לאחר הפציעה האדומים המשיכו את הבליץ המטורף וכבר עלו ל 40-14 שהירוקים לא כל כך מוצאים את עצמם במשחק. דווקא אז נכנסו לשאננות המקומיים והירוקים בדקות סיום טובות של המחצית הורידו עד מינוס 16 ובמחצית 33-49 גלבוע/מעיינות.

ברבע השלישי הקצב המטורף נמשך שהירוקים עושים קולות של קאמבק ומורידים את המינוס עד 12 בלבד אבל המקומיים התאפסו והחזירו את ההפרש של המחצית עד סוף הרבע השלישי ובסיומו 54-70 אדום.

 

 

ברבע הרביעי העומק הנהדר של גלבוע/מעיינות עשה את ההבדל ורבע רביעי מדהים של ריצת 6:19 לא השאירו סיכוי לאורחים שהרימו ידיים ובסיום 89-60 לנוער על גלבוע/מעיינות ששומרת על מאזן מושלם ועל המקום הראשון גם לאחר המחזור השביעי.

קלעו לגלבוע/מעיינות : אביאל לוי -30 נק',23 כ"ח , דן פריבר -21 (6 שלשות ) , 4 אס', 3 כ"ח , עמית ראובן -11 נק',4 אס', 4 חטיפות , רזיאל חיון -9 נק', 5 כ"ח , אייל ננקין-8 נק', 3 כ"ח , איתמר ברסון -5 נק' עד הפציעה בתחילת רבע שני , דניאל כהן -5 נק' , 10 אס' , שיחקו ולא קלעו אלון חנני, נועם קינן , איתי מושקוביץ יהל צור ובניהו סרור.

הרבו לקלוע למכבי חיפה אסי  : עמית אלון -17, עמית אלמוג,עידן כץ- 8 כ"א, עומר אברהם -6, רון בירמן -5 

אליצור עירוני נתניה – הפועל עמק יזרעאל 71-64

אליצור קרית אתא – מכבי חיפה צעירים 70-83

הפועל קרית טבעון – הפועל גליל עליון צפת 66-47

מכבי רעננה עירוני – הפועל כפר סבא אביב (נדחה ליום שני 9.1)

 

מחוז דרום:

 

שלוש קבוצות בראש טבלת מחוז דרום הבטיחו מקומן בבית העליון: הפועל נס ציונה איתי, והפועל ירושלים דני (1-6) ומכבי ת"א טדי (0-6 ומשחק חסר), אחריהן מסתמן קרב בין חמש קבוצות על שלושת הכרטיסים הנותרים: הפועל ת"א (3-4), עירוני אהרון ר"ג (4-3), הפועל גן יבנה/אשדוד, מכבי ראשל"צ איציק (3-3 ומשחק חסר) ומכבי עופר ראשל"צ (2-3 ושני משחקים חסרים). בתחתית: הפועל ירושלים יובל (5-2), אליצור יבנה (4-2 ומשחק חסר), הפועל ברנר (6-1), ומכבי רחובות עומר שמחפשת ניצחון ראשון.

 

תוצאות המשחקים:

הפועל ת"א – הפועל ירושלים דני 72-63

קרב הצמרת בין האדומות מת"א וירושלים הסתיים בניצחון של ירושלים שמבטיחה מקומה בבית העליון, מנגד האדומים עם הפסד שני רצוף יתפנו למאבקים שלהם על הכרטיס לבית העליון.

הפתיחה היתה שייכת לאורחים מירושלים. אורי חי פתח עם שתי שלשות, ליעד גרינבלט הוסיף 4 רצופות ושלשה של דביר אביזדריס חתמה את הרבע 11-20 לאורחים מירושלים. הרבע השני היה צמוד. אסף שרף פתח עם שלשה לאדומים מת"א כשנועם חסון וגל שטרנברג מספקים נקודות ברבע מנגד דביר אביזדריס עם שתי שלשות ונקודות מהשדה לא נותן להפועל ת"א להתקרב ובמחצית 27-37 לירושלים. הרבע השלישי היה שייך לירושלים כשגרינבלט, אורי חי ובר שפע הלכו שוב ושוב אל הקו מנגד בהפועל ת"א היו אלה שחר עמיר עם 7 נק' רצופות ושלשה של אסף שרף ובתום הרבע 43-60 לירושלים. ברבע האחרון האדומים מת"א עבדו היטב והורידו את הפער כששחר עמיר ממשיך את היכולת הטובה שלו , אבל זה לא מספיק ובסיום 63-72 לירושלים.

קלעו להפועל ת"א: שחר עמיר 22, גיא פלטין 13, נועם חסון 10, אסף שרף 6, גל שטרנברג ועומר הראל 3 , עמינדב חיון, גיא עלוש ורונאל שוורץ 2

קלעו להפועל ירושלים: אורי חי 15 (4 שלשות), ליעד גרינבלט 13, דביר אביזדריס 11, בר שפע 9, דביר רינגוולד ויונתן לוי 7, נדב רבין 5, לפיד חנוכה 3 , רוני פריבורקין 2

הפועל נס ציונה איתי – אליצור יבנה 59-65

הפתיחה הייתה של יבנה שפתחו עם 9-1 לאחר 4 דק של משחק,  נס ציונה חזרה למשחק עם נקודות של לוינסון וזה 9-5,  יבנה עלו ליתרון שיא 19-10 עם דקה לסיום הרבע הראשון אבל חמש נקודות רצופות של אבשלום שהרבני נתנו לנס ציונה פיגור 19-15 בלבד.

יבנה המשיכו את היכולת הטובה גם ברבע השני כשעדן דוידסקו הוא המוציא העיקרי לפועל וזה 33-25 יבנה, נס ציונה סגרה את הרבע השני בריצת 6-0 כדי לרדת להפסקה בפיגור 33-31 בלבד. נס ציונה פתחו נהדר את הרבע השלישי ועלו ליתרון בפעם הראשונה במשחק  42-40 אחרי שלשה של לוינסון. יבנה נשארו במשחק בעיקר בזכות עדן דוידסקו ובר שיינבוים, סיומת טובה של הרבע מצד אלון דרוקר נתנה לנס ציונה 52-49 עם הכניסה לרבע הפועל.

נס ציונה פתחו בטירוף את הרבע האחרון עם ריצת 9-1 עם נקודות של לוינסון ושהרבני וזה 61-50 עם 5 דק לסיום המשחק. יבנה לא וירו והחזירו בריצת 9-0 משלהם וזה 61-59 עם 1:30 על השעון. סל גדול של לוינסון בריבאונד התקפה ועוד אחד של עידו שבת כ-40 שניות לסיום נתנו לנס ציונה ניצחון חשוב שמבטיח להם את המקום בבית העליון.

הרבו לנס ציונה:  לוינסון 24 (17 במחצית השנייה) שהרבני 15 אלון דרוקר 13.

הרבו ליבנה: עדן דוידסקו 24 בר שיינבוים 11

הפועל ברנר – הפועל ירושלים יובל 58-44

מכבי רחובות עומר – עירוני אהרון ר"ג 70-58

עירוני ר"ג רושמת ניצחון חוץ חשוב על רחובות, שמותיר לה סיכוי במאבק על הבית העליון. האורחים מר"ג פתחו היטב את המשחק ובסיום הרבע הראשון 23-14 , ברבע השני המשיכו ר"ג לשמור על הפער 23-32 במחצית. הרבע השלישי היה שייך למקומיים שהקטינו עד 5, 40-45 לר"ג. ברבע הרביעי ר"ג לחצו על הדוושה עלו ליתרון דו ספרתי ובסיום 58-70 לר"ג. ר"ג תפגוש במחזור הבא את גן יבנה בקרב ישיר על הכרטיס לבית העליון.

מכבי ראשל"צ איציק – מכבי ת"א טדי (נדחה ליום שני 9.1)

מכבי עופר ראשל"צ – הפועל גן יבנה/אשדוד (נדחה)

 

הפועל ירושלים יובל – הפועל נס ציונה איתי 80-67 (משחק ממחזור 6)

נס ציונה פתחו בסערה את הרבע הראשון עם 18-4 אחרי 4 וחצי דק,  טיים אאוט של המקומיים החזיר אותם למשחק וזה 22-11 נס ציונה, סיומת טובה של הרבע מצד אלון דרוקר ועמית אזולאי נתנה לנס ציונה 27-11 בסיום הרבע הראשון.  הרבע השני היה שקול יותר כששתי הקבוצות מתקשות לקלוע, 2 שלשות של גיל דרוקר סידרו לנס ציונה 41-21 בסיום  רבע השני.

נס ציונה פתחו היטב את הרבע השלישי וכבר עלו ליתרון 44-21 אחרי שלשה של אלון דרוקר אולם כאן החלו המקומיים לצלוף מכל מקום במגרש, רבע שלישי נהדר נתן להם פיגור 58-50 בלבד אחרי שלושה רבעים.

גיל דרוקר פתח את הרבע הנועל עם עוד שלשה ונתן לנס ציונה מרווח ביטחון, אבל אורן אמות המקומי שמר את ירושלים במשחק עם סלים חשובים וזה 64-58 בלבד לנס ציונה. גיל דרוקר מי אם לא הוא צלף עוד שתי שלשות ונס ציונה שום בפער דו ספרתי, אמוץ ופלד המקומיים לא ויתרו והורידו ל 72-64,  סיומת טובה של המשחק מצד עידו שבת ומשחק הגנה נהדר של נועם עמר נתנו לנס ציונה את הניצחון.

הרבו לקלוע לנס ציונה: גיל דרוקר 22 (6 שלשות) אלון דרוקר 15 עידו שבת 14 עמית אזולאי 11

הרבו לקלוע לירושלים:  אורן אמוץ 19 יונתן פלד 14