בראשון: ר"ג\גבעתיים – נס ציונה; מכבי אשדוד – מכבי קרית גת

 

תמונת חצי גמר גביע המדינה ווינר תושלם ביום ראשון. הגרלת חצי הגמר יחד עם הגרלת הנשים ביום שלישי בשעה 16:10 במשרדי האיגוד

 

מכבי אשדוד – מכבי קרית גת 19:40

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: תיכון מקיף ז', העצמאות 62 אשדוד

שופטים: אייל פוהורילס, ליאור בייניש, ניר מאיירסון

בשמינית הגמר סל ניצחון של מאיר טפירו נתן לקרית גת ניצחון על הפועל ת"א, אשדוד התקשתה מול הפועל כפר סבא. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחון ליגה. אשדוד הביסה את הפועל חולון 68-94, קרית גת הפתיעה את מכבי ראשל"צ 88-89. המפגש היחיד ביין השתיים הסתיים בדרמה גדולה וניצחון של אשדוד 89-90. צ'ארלס תומאס היה נהדר עם 28 נקודות, פול דלייני ואלנדרו טאקר בלטו בקרית גת עם 16 כ"א. קרית גת עם 3 זרים אחרי הפציעה הקשה של רומרו אוסבי. אשדוד קבוצת התקפה טובה עם 82.7 נקודות לערב, שלושת הזרים הבולטים שלה סוואן, גארט ותומאס, מנפקים יחד 56.8 נקודות שמהווים 68 אחוזים מסך הנקודות של הקבוצה כולה. הגנתית אשדוד הרבה פחות טובה ורק 4 האחרונות סופגות יותר ממנה. קרית גת היא קבוצת ההגנה הגרועה בליגה עם ממוצע ספיגה של 86.4. מרקו קילנגסוורת כבר בן 34, אבל עדיין בכושר מצויין עם 15.8 נקודות לערב ו-10.3 ריבאונדים ונראה נהדר גם דריל מונרו מראשל"צ. המצ'-אפ שלו מול תומאס עשוי להכריע את ההתמודדות.

 

הפועל ר"ג\גבעתיים – עירוני נס ציונה 19:45

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: זיסמן

שופטים: גיל עובד, גיא סימאני, דרור גלפז

ר"ג הדיחה בשלב הראשון את הפועל חולון ובשני את מכבי הוד השרון. נס ציונה יכולה לעלות לחצי הגמר מבלי לפגוש אף קבוצת ליגת על בדרך. יובל נעימי שני בין הישראלים בליגת העל וראשון בין הצברים עם 14.3 נקודות למשחק. הוא יפגוש את מלך הסלים הישראלי של הלאומית יועד בית יוסף עם 20.5 לערב. בית יוסף מדהים בגביע. נגד חולון הוא קלע 36 נקודות, נגד הוד השרון השתפר ל-43 אחרי הארכה. ר"ג\גבעתיים ככל הנראה בלי אורי קוקיה, השחקן הישראלי השני בטיבו בקבוצה. קוקיה כבר סיכם מזה זמן בעירוני נהריה ועד הרגע האחרון יש מגעים בין הקבוצות לגבי האפשרות שישחק עוד משחק אחד עם האדומים. הסיכויים לכך קלושים.

נס ציונה אחרי 2 הפסדי ליגה רצופים, 109-77 להפועל ירושלים ו-95-92 באילת. לנס ציונה יש שני זרים עם תרומה נמוכה שאינם מגיעים לממוצע דו-ספרתי קמרון ג'ונס 8.1 ורק 22.5 אחוזים מעבר לקשת ואיוואן אסקה, שלא מצליח לשחזר את היכולת מאשדוד עם 8.8 נקודות וגם לו אחוזים נמוכים מכל הטווחים.