בראשון 5 משחקים במסגרת שמינית גמר גביע המדינה ווינר סל. גל גברעם תגריל את הרבע

מחר יתקיימו עוד 5 משחקים במסגרת שמינית גמר גביע המדינה ווינר סל. הגרלת רבע הגמר תתקיים במחצית המשחק בין מכבי רעננה למכבי ת"א.
את כדורי ההגרלה תוציא גל גברעם דוגמנית ושחקנית
מכבי הוד השרון – הפועל חולון
שעה: 19:00
שידור: בספורט 5+
אולם: חטיבת עתידים, רח' יאנוש קורצ'אק הוד השרון
שופטים: ניר מאירסון, דוד קולנגי, נעם גורדון
בכמה משפטים: הוד השרון שמינית בליגה הלאומית במאזן 5-5. חולון מקום 3 בליגת ווינר סל במאזן 3-7  הוד השרון אחרי הפסד ביתי 94-92 להפועל עפולה האחרונה שקטע רצף של 3 ניצחונות. הוד השרון סופגת יותר מכל קבוצה בלאומית 88.6 נקוודת לערב, אבל גם קולעת הרבה 84.6. בבית הוד השרון סופגת יותר מאשר בחוץ 90.4 לעומת 86.4. יותם שירן הוא השחקן המעניין של הוד השרון. אחרי שנעלם לתקופה לא קצרה הוא היום אחד הישראלים הטובים בלאומית עם 17.6 נקוודת ו-7.2 ריבאונדים. חולון אחרי הפסד להפועל ירושלים בליגה ותבוסה באירופה. שחקני חולון מובילים את ליגת ווינר סל בלא מעט קטגוריות. גלן רייס ג'וניור בנקודות, יעילות, נקודות לדקה ואיבודים. ג'ו אלכנסדר הוא מלך הסלים הישראלי, מלך ההטבעות  קורי וולדן מוליך את הליגה בחטיפות ואחוזים מקו העונשין.
הפועל באר שבע – הפועל ר"ג\גבעתיים
שעה: 19:00
שידור: ספורט 5+
אולם: הקונכייה
שופטים: ארז גוריון, יוחאי שולמן, גיל גורדון
בכמה משפטים: המשחק היחיד בין שתי קבוצות מהלאומית. באר שבע מדורגת שביעית במאזן 4-6. ר"ג\גבעתיים רביעית עם 3-7. באר שבע אחרי 3 ניצחונות רצופים, כולם צמודים כולל הארכות נגד מוצקין ומגדל העמק. ר"ג\גבעתיים אחרי תבוסה ביתית קשה לרחובות 107-76. במשחק הזה עשה את הבכורה שלו בריאן הרפר שב-19 דקות סגר 17 נקודות ו-6 ריבאונדים. הקבוצות נפגשו במחזור הראשון של העונה ר"ג ניצחה בזיסמן 85-89, אבל מאז איבדה את רוברט גלן השחקן האיכותי שלה שסיים את המשחק הזה עם 38 נקודות, שעד היום מהווים שיא עונתי בליגה.
מכבי חיפה – מכבי אשדוד
שעה: 19.05
שידור: ספורט 5+
אולם: רוממה
שופטים: עומר אסתרון, פיני רימון, גיא סימאני.
בכמה משפטים: כנראה שזה תמיד יהיה מרגש כשברד גרינברג חוזר לרוממה, האולם בו זכה עם מכבי חיפה באליפות היחידה שלה ושלו בארץ. חיפה שמינית במאזן 6-4, אשדוד מקום 11 במאזן 7-3. לוק מרטינז מחיפה שוחרר, במקומו הגיע זאק גראהם. שתי הקבוצות אחרי הפסד חוץ. חיפה הפסידה בגלבוע 73-66. עופר רחימי הורחק במשחק. חיפה קלעה במשחק הזה 3 שלשות מ-25 ניסיונות. אשדוד חזרה מאילת עם הפסד 86-76, אחרי שכבר פיגרה ב-31 הפרש. דייויד לורי שעמד עד המשחק הזה על ממוצע של 20.1 נקודות לערב, נתקע על 8, שיא שלילי העונה. הקבוצות נפגשו במחזור השני העונה ואשדוד הביסה אצלה בבית 61-90 כשבריבאונד היא מנצחת 19-46.
מכבי ראשל"צ – עירוני נס ציונה
שעה: 19:10
שידור: ספורט 5+
אולם: בית מכבי
שופטים: כפיר מועלם, אייל פוהורילס, גיא שמואלי
בכמה משפטים: דרבי השכנות הכתומות. אלישי כדיר נגד קבוצתו בעונה שעברה. ראשל"צ במקום ה-6 במאזן 5-5, נס ציונה עשירית במאזן 7-3. ראשל"צ במאזן ביתי 2-2 חוזרת לבית מכבי אחרי ניצחון חוץ גדול 80-93 על הרצליה. שלישיית הזרים סיגרס, קרופוד וטולפסן קלעו יחד 63 נקודות. עידן זלמנסון היה מצוין עם 14. נס ציונה מגיעה אחרי הפסד 86-81 להפועל ת"א בחוץ ומאזן החוץ שלה העונה 5-1. טאליב זאנה סיים את המשחק האחרון עם 26 נקוודת ו-14 ריבאונדים. בשלושה המשחקים האחרונים זאנה עומד על ממוצע של 14.6 ריבאונדים למשחק, לעומת 6.5 בשבעה המשחקים הראשונים של העונה.
מכבי רעננה – מכבי ת"א
שעה: 21:00
שידור: ספורט 5
אולם: מטרווסט
שופטים: ליאור בייניש, דוד איזמירלי, אלי מרון.
במחצית המשחק תתקיים הגרלת רבע הגמר. את כדורי ההגרלה תוציא גל גברעם דוגמנית ושחקנית.
בכמה משפטים: מכבי ת"א זכתה בגביע המדינה בשמונה השנים האחרונות ובסך הכל 44 פעמים. רעננה הדיחה בסיבוב המוקדם את הפועל גלבוע\גליל ומדורגת במוקם ה-9 בלאומית במאזן 6-4 אחרי ניצחון חוץ 75-85 בכפר סבא. סמואל גיבנס הוליך את רעננה עם 28 נקודות. למשחק יגיע מרק בריסקר, ששיחק בשתי הקבוצות ויראה את הבן מייקל שלו שנותן עונה נהדרת עם 13.8 נקודות למשחק ו-50 אחוזים מעבר לקשת. בריסקר הוא אחד משלושה שחקני רעננה בנבחרת העתודה יחד עם גיל בני ומיכאל מושקוביץ'. גם למכבי ת"א יהיה נציג בעתודה הקיץ יובל זוסמן שפותח לאחרונה בחמישייה של הצהובים. ת"א מוליכה את ליגת ווינר סל עם 1-9 ומגיעה אחרי ניצחון גדול על פנרבחצ'ה אלופת אירופה. למשחק הזה הצהובים לא רשמו את הזרים דשון תומאס הפצוע ואת פייר ג'קסון