ברק דמיציאן: "מי שמאמין בעצמו יכול להצליח בכל מקום"

תפסנו את דמיציאן לשיחה על ההישג של כפ"ס, על המטרות בפלייאוף, על עונתו הראשונה כמאמן בוגרים, על התוכניות לעתיד, וגם שמענו ממנו מי המודל שלו לחיקוי, מיהו שחקן העונה שלו, מי הישראלי הבולט, מי מאמן העונה ומי תעלה לליגת העל.

בעונתו הראשונה כמאמן קבוצה בליגה הלאומית, ברק דמיציאן  יכול לסמן לעצמו 'וי' גדול. דמיציאן והקבוצה שלו הפועל כפ"ס, הבטיחו את המקום בפלייאוף מחזור אחד לפני סיום העונה הסדירה, ואם מביטים בקבוצות שנמצאות מתחת לכפ"ס בטבלה, בהחלט אפשר לומר שהקבוצה של דמיציאן היא אחת מהפתעות העונה בלאומית.

דמיציאן בן ה-33 גדל ביישוב מיתר שבדרום, וכנער שיחק בקבוצת הנוער של הפועל ב"ש. אחר כך החל ללמוד בוינגייט, שם הכיר את אשתו, שהגיעה מהוד השרון. בעקבותיה עבר לשרון, שם פגש את הוד בן הרצל, מי שהיה המאמן של הפועל כפ"ס, ומאז בעשור האחרון הוא משמש במגוון תפקידים במחלקה. במקביל, הוא עובד כמורה לחינוך גופני בבית ספר "כצנלסון" בעיר. בקיץ האחרון נכנס לנעליו של דרור בריגר על הקווים של הפועל כפ"ס, וכאמור רשם עונה מוצלחת מאוד עם העפלתה של הקבוצה למשחקי הפלייאוף.

ברק, קודם כל ברכות על ההעפלה לפלייאוף.

"תודה רבה. זאת הייתה המטרה בתחילת העונה, לעשות פלייאוף אחרי הרבה שנים שבמועדון שלנו לא עשו פלייאוף, ולשמחתי הצלחנו".

אפשר לקרוא לזה הפתעה?

"יש מאמנים שיקראו לזה הפתעה, אבל אני האמנתי בסגל שבנינו מהרגע הראשון, ולראייה אנחנו רצים איתו מתחילת העונה. היה חיבור טוב בין החבר'ה וחדר הלבשה בריא. השגנו את המטרה שהצבנו לעצמנו".

למעט הצירוף של גל גילינסקי במהלך העונה, לא עשיתם שום שינוי בסגל, בניגוד לרוב הקבוצות בליגה.

"זה נכון, המשכנו כל הזמן באותה דרך. כמובן שיש קשיים כי מדובר בעונה מאוד ארוכה, אבל התמודדנו עם הכל בכבוד".

עושה רושם שמצפה לכם מפגש מול קרית אתא בפלייאוף. יהיה לכם מה למכור?

"אני חושב שכן. הצלחנו לנצח אותם השנה אצלם בבית. הפסדנו להם במשחק צמוד אצלנו בבית. בהחלט יהיה לנו מה למכור, ולא יהיה להם קל מולנו. יהיה משחק טוב, תהיה סדרה מעניינת מאוד".

תתאכזב אם תעופו בסיבוב הראשון בפלייאוף?

"לא, אנחנו שומרים על פרופורציות. אנחנו לא מוותרים מראש, ונעשה את הכל כדי לעלות עוד שלב ולא נסתפק בהעפלה לפלייאוף. אבל הלחץ הוא לא עלינו אלא על קרית אתא, שם יש יותר ציפיות. אנחנו נדע לבוא מוכנים למפגש הזה".

עשית עונת בכורה חלומית על הקווים. ציפית להצלחה כזאת בעונה ראשונה בבוגרים?

"אני מאמין בעצמי וביכולות שלי. הצלחתי בהרבה מקומות להטמיע הרגלים ולמצות את היכולת של הקבוצות שעבדתי בהן. אני שמח שזה גם מצליח בבוגרים. מי שמאמין בעצמו יכול להצליח בכל מקום. ברור שזה שונה לאמן בוגרים ונוער, עשיתי את ההתאמות ואני חושב שהצלחתי בעניין הזה".

יש מאמן ישראלי שמהווה מודל לחיקו עבורך?

"ארז אדלשטיין. יש לו את היכולת להטמיע הרגלים בקבוצה, ותוך כדי עונה לעשות את ההתאמות למה שהקבוצה צריכה באותו רגע".

אתה מכוון לליגת העל בשנים הקרובות?

"אני אפתיע אותך ואומר שמאוד מעניין אותי לאמן את נבחרות ישראל – קאדטים, נוער, עתודה. זה הרבה יותר מושך אותי, אפילו יותר מלאמן בליגת העל".

אתה מתכנן להישאר בכפ"ס בשנים הקרובות או דווקא לצאת למקום אחר ולהוכיח לעצמך שאתה יכול להצליח גם מחוץ לחממה של כפ"ס?

"כפ"ס זו באמת חממה למאמנים. תלוי מאוד במקום ובסיטואציה. יכול להיות שארצה לצאת מהחממה של כפ"ס כדי לנסות גם דברים אחרים, אבל שוב, זה תלוי במקום ובסיטואציה".

שחקן העונה שלך בלאומית עד עכשיו?

"ג'ייסון סיגרס".

מאמן העונה שלך?

"יוסי בונן מקרית אתא".

השחקן הישראלי של העונה?

"תומר גינת מקרית אתא. הוא מוכן לקפיצת המדרגה לליגת העל".

מי תעלה ליגה בסופו של דבר?

"גליל/גלבוע. אני חושב שלאורך זמן הם הכי יציבים, והם גם יביאו את זה לפלייאוף".