שישי ב-14:00: עידן קטש יוצא לדרך – ישראל נגד אסטוניה

ישראל – אסטוניה
משחק היסטורי. בפעם הראשונה בו ישראל מארחת משחק במסגרת מוקדמות גביע העולם
שעה: 14:00
אולם: היכל קבוצת שלמה ת"א
שידור: ספורט 5
שופטים: מריוס קולין רומניה, פטאר אוברדוביץ' בוסניה, ינר ילמאז טורקיה
משקיף: גיא סימאני – ישראל
משחק הבכורה של עודד קטש כמאמן נבחרת ישראל יחד עם הצוות החדש שלו עופר רחימי, דרור כהן ומאמן הכושר עמית גולדיאן. משחק רשמי ראשון לנבחרת ישראל גברים בהיכל קבוצת שלמה. המשחק הזה יהיה הראשון במסגרת מוקדמות גביע העולם בזירה האירופית. במשחק הנוסף בבית תארח בריטניה את יוון בלסטר.
משחק ראשון גם לגל מקל כקפטן הנבחרת. מקל הוא השחקן המנוסה בסגל והערב ילבש את המדים הלאומיים בפעם ה-91. אחריו בדירוג ההופעות בסגל הנוכחי שון דוסון עם 36 ובר טימור עם 35. לעוז בלייזר זו תהיה ההופעה ה-30 בנבחרת ישראל.
. תמיר בלאט, חואקין שוכמן, אבי בן שימול ובן אלטיט עשויים לרשום מחר הופעת בכורה בנבחרת. תומר גינת, עידן זלמנסון, עוז בלייזר, רפי מנקו ויפתח זיו, היו חלק מהסגל הצעיר שבקיץ 2016 יצא למסע משחקי ידידות באירופה וגם פגש את אסטוניה. הנבחרת הצעירה שלנו ניצחה את המשחק בטאלין 69-76. קלעים: איתי שגב ועוז בלייזר 13 כ”א, נאור שרון 11, תומר גינת 9, רוברט רות’בארט 7, עמית שמחון 6, יפתח זיו, רפי מנקו ועידן זלמנסון 4 כ”א, אדם אריאל 3, בר טימור 2. איגור קולשוב שיחק ולא קלע.
לפני כן נפגשו שתי הנבחרות במוקדמות אליפות אירופה 2013. במשחק בארץ שהתקיים בבית מכבי, הפתיעו האסטונים עם 86-88 אחרי הארכה. עם כספי בלט אז עם 23 נקודות. אף שחקן מהסגל הנוכחי של ישראל לא היה בסגל ההוא. ישראל נקמה במשחק הגומלין בטאלין 53-84 ועלתה לאליפות שהתקיימה בסלובניה. גל מקל היה מצוין עם 16 נקודות, שון דוסון ובר טימור הצעירים היו גם הם בסגל, דוסון קלע 5 נקודות וטימור הוסיף 2.
סגל: הסגל מונה כעת 14 שחקנים אחרי שחרורו של תום מעניין. עד השעה 19:15 המאמן עודד קטש והצוות שלו יבחר את ה-12 שיתלבשו למשחק.
כרטיסים: עד רגע זה נמכרו כ2,300 כרטיסים ונותרו כ-800. לא מעט מקומות נסגרו בגלל דרישות פיב"א לבנות מספר במות עבור מצלמות הטלוויזיה. כמו כל המשחקים במוקדמות גביע העולם גם המשחק הזה יצולם ב-12 מצלמות.