הערב, מחזור 8 בלאומית: רחובות יורדת לבאר שבע, עפולה מגיעה לזיסמן

המשחק בין המוליכה עירוני רעננה להפועל חיפה נדחה ל-21.1.

הפועל ר"ג\גבעתיים – הפועל עפולה
שעה: 18:45
אולם: זיסמן
שופטים: איציק טולדו, רועי נקר, אור זרור
ר"ג\גבעתיים מקום 7 מאזן 3-4, עפולה מקום 10 מאזן 3-4. ר"ג\גבעתיים בתנופה עם שני ניצחונות רצופים, כולל בחוץ על הפועל חיפה ועם אורי קוקיה בסגל. עפולה נעצרה שוב עם הפסד ביתי ודרמטי לרחובות, אבל באופן מפתיע את כל 3 הניצחונות שלה צברה במשחקי החוץ. בכלל עפולה פורחת מחוץ לביתה וקולעת שם 89.3 נקודות, יותר מכל קבוצת חוץ אחרת, לעומת 68.7 בבית. יניב סולומון מר"ג\גבעתיים הוא מלך הסלים הישראלי של הליגה עם 19.5 למשחק, הישראלי היחיד בין 10 הקלעים הבולטים בליגה והישראלי היחיד שמוביל את הקבוצה שלו בנקודות.

הפועל באר שבע – מכבי רחובות
שידור בספורט 5+
שעה: 19:00
אולם: הקונכייה
שופטים: גיא סימאני,גיל גורדון, שגיא שדה
באר שבע מקום רביעי במאזן 3-4, רחובות מקום 8 במאזן 4-3. הקבוצות במגמה הפוכה. באר שבע אחרי שני הפסדים רצופים נגד נס ציונה ועפולה, רחובות עם שני ניצחונות רצופים על עפולה והפועל חיפה. הקונכייה לא מתגלה כמבצר עד כה ובאר שבע בבית רק במאזן 2-2. רחובות ניצחה רק פעם אחת בחוץ, אבל זה היה במחזור האחרון מה שנותן לה אמונה. למרות מיקומה בצמרת, באר שבע היא קבוצת ההתקפה השנייה החלשה ביותר בליגה עם 71.3 נקודות בממוצע, אבל מכפה על זה בהגנה השלישית בטיבה עם 71.6. הזרים ג'ף אלן וג'ייסון ויליאמס אומנם הקלעים המובילים, אבל משחקנים עם רקורד כזה אפשר היה לצפות ליותר מ-28 נקודות משותפות. רחובות מהקבוצות המאוזנות בליגה, שלא נשענת רק על יכולת הזרים ויכולה לקבל תרומה מהרבה ישראלים, גור פורת, גל איתן, ינעם אירם, יונתן לוי, דולב דרפיץ ואופק חכמון.

הפועל גליל עליון – הפועל כפר סבא
שעה: 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: יוחאי שולמן, ארנון לביא, ערן שמואל
גליל מקום 11 במאזן 4-3, כפר סבא מקום שני עם 2-5. גליל עם שני ניצחונות רצופים על עירוני ר"ג ונס ציונה ומתחילה להסתכל גם למעלה ולא רק למטה. כפר סבא אחרי הפסד לקרית אתא השני שלה בשלושה משחקים. ג'רמין ג'ורדון מגליל הוא גם העונה מהזרים הטובים בליגה, אבל במחזורים האחרונים הקבוצה של אבישי גורדון מקבלת תרומה משמעותית גם מהישראלים שלה, רום גפן שהצטרף, מקסים קיקוס בעונה מצוינת של 14.4 נקודות למשחק, שי זלץ שמוליך אותה באסיסטים עם 4 לערב וגיא פרבר שקולע ב-41 אחוזים מעבר לקשת. כפר סבא קבוצת ההתקפה השניה בטיבה בליגה עם 81.7 נקודות למשחק, מקבלת כמעט את כל הנקודות מהחמישייה הפותחת גל גילינסקי, עדי כהן סבן, איתן רוטנברג, טרנס ווטסון ודנזל ליווינגסטון. בשני המחזורים האחרונים מרון רווינה שחקן נבחרת הנוער התחיל לקבל דקות.

אליצור קרית אתא – הפועל מגדל העמק
שעה: 19:00
אולם: רמז 11 קרית אתא
שופטים: זיו רדומסקי, תומי וובר, יואב לובושיץ
הקבוצות צמודות בטבלה במקומות 5-6 במאזן זהה 3-4. קרית אתא בתנופה גדולה עם 4 ניצחונות ברציפות אחרי פתיחה של 3 הפסדים בתחילת העונה. את השינוי הגדול עשה סירדומיניק פינטר, שמאז שהגיע מהפועל אילת מעמיד ממוצעים מרשימים מאוד של 24.3 נקודות ו-10.7 ריבאונדים. גם נועם מטלון בכושר מצויין עם 35 נקודות במחזור האחרון בכפר סבא ו-16.6 עונתי שני בין הישראלים בליגה. גם מגדל בתקופה נהדרת עם 3 ניצחונות ברציפות על רמת השרון, רעננה והפועל ר"ג\גבעתיים. גם במגדל שינוי של זר הביא את השינוי והחזרה של כריס גאסטון למגדל שווה לה 17.3 נקודות ו10.5 ריבאונדים. גם לירז אריאלי בכושר מצוין ובשלשה הניצחונות קלע 13.6 נקודות עם אחוזים טובים מעבר לקשת.

עירוני נס ציונה – עירוני ר"ג
שעה: 19:30
אולם: לב המושבה
נס ציונה שלישית במאזן 3-4., ר"ג אחרונה עם ניצחון אחד וששה הפסדים. משחק שני לנדב זילברשטיין על הקווים בנס ציונה אחרי הניצחון החשוב על באר שבע. משחק ראשון לאבי סוכר על הקווים של ר"ג במקומו של עידן פלדה. אייוואן אסקה שיחק בנס ציונה בעונה שעברה, אומנם ירד איתה ליגה, אבל אהוד בכל מקום שעזב. אסקה שני בליגה בנקודות עם 23.8, אבל ספק אם הוא יספיק מול הקו הקדמי המצויין של נס ציונה רוברטס, מקשפרד, טל דן ורביב פיטשון.

א.ס רמה"ש – מכבי הוד השרון
שעה: 19:30
אולם: בי"ס אורנים רח' ארלוזורוב 20 – רמת השרון שופטים: שי מרון, רותם קוזה, שלומי מערבי
רמת השרון במקום ה-12 עם 3 ניצחונות ו-4 הפסדים, הוד השרון מקום אחד נמוך יותר עם 2 ניצחונות ו-5 הפסדים. רמת השרון שפתחה את העונה טוב, עם שני הפסדים רצופים וגם בהפרשים גדולים, 34 לכפר סבא ו-16 למגדל העמק. רמת השרון קבוצת ההתקפה החלשה בליגה עם 69 נקודות בממוצע ודווקא בבית היא רעה במיוחד עם 63.7 ומאזן שלילי 2-1. הוד השרון למרות מיקומה בטבלה היא אחת מקבוצות ההתקפה המוכשרות עם 79.7 נקודות לערב, אבל ההגנה שלה רעה במיוחד עם 84.4 נקודות, רק עירוני ר"ג רעה יותר. לשתי הקבוצות יש ישראלי אחד שמספק את הסחורה עד עכשיו בגודל, גל טסלר בהוד השרון עם 12.9 נקודות ו-43 אחוזים מעבר לקשת, רום קורנליוס ברמת השרון עם 12 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים.