בשלישי מחזור 9 בלאומית: ליפשיץ בקרית אתא, שעשוע ברמה"ש

מחר יתקיים המחזור התשיעי בלאומית.
הפועל עפולה – מכבי הוד השרון – 19:00, שידור בספורט 5+
אולם: היכל הספורט שד' יצחק רבין, עפולה עילית – עפולה
שופטים: דוד איזמירלי, רועי נקר, אלכס נפתלי
עפולה מגיעה אחרי ההפסד הראשון העונה, בשבוע שעבר בחוץ נגד אליצור יבנה. יכול להיות שההפסד הזה הגיע בזמן עבור המאמן רועי פרל וישחרר מעט לחץ. הוד השרו מגיעה אחרי ניצחון 83-100 על עירוני ר"ג ועם הפנים למעלה ופחות למטה. רודני אלכסנדר מהוד השרון הוא מלך הסלים של הליגה עם 24.1 נקודות לערב והוא יפגוש את הרביעי בטבלה ברנדון בראון עם שתי נקודות פחות בממוצע במפגש של שניים מהאנשים החזקים בליגה. איגור סימין לא שיחק בשבוע שעבר עם עפולה והוא בספק, אור איתן הותיק חזר לשחק עם הוד השרון לפני שני מחזורים והגדיל את הרוטציה של חנן הירשוביץ.

הפועל גליל עליון – אליצור יבנה – 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: אלעד ליבוביץ, רותם קוזה, שגיא שדה
בגליל מחפשים את הדרך לברוח מהתחתית. הקבוצה שהייתה מהטובות בליגה בשנים האחרונות עם מתאזרחים שהגיעו לליגת העל וילי וורקמן, פלין קליימן ואחריהם דני רובין, שקועה במקום ה-13 עם שני ניצחונות בלבד ואחת ההגנות החלשות בליגה שסופגת כמעט 90 לערב. יבנה מגיעה אחרי הניצחון הגדול על עפולה ועם הרבה מאוד ביטחון. ליבנה אחד הסגלים הישראלים הבולטים בליגה עם יניב סולומון, גיא אוד, יריב עמירם, קליימן שחוזר לגליל והצעירים בני המקום יוני דוד ויובל רחמילביץ'. ניצחון של יבנה יקרב אותה מאוד לרביעיית הצמרת.

עירוני ר"ג – מכבי רעננה – 19:00
אולם: זיסמן
שופטים: דוד קולנגי, שרון נחמן, אסף אנגלברג
אין ספק שעם הסגל הזה ציפו בר"ג להרבה יותר מאשר מאזן שלילי 5-3. שון דניאל, יונתן לוי, איתי גרינבוים, אור רון, גל איתן וארד הררי, זה סגל ישראלי שצריך להיות בצמרת. רעננה היא הקבוצה היחידה בליגה במאזן 4-4 וכמו שהדברים נראים זה היא צפוייה לשמור על מקום טוב באמצע לאורך העונה. הקבוצה של ברק פלג משתפרת ככל שהעונה מתקדמת והיא אחת מארבע היחידות בליגה שסופגות פחות מ-80 נקודות למשחק.

אליצור קרית אתא – הפועל מגדל העמק – 19:00
אולם: רח' דוד רמז 11 – קרית אתא
שופטים: זיו רדומסקי, תומי וובר, אלי בראל
אחרי שקלעה רק 50 נקודות במחזור שעבר נגד הפועל ר"ג ורגע לפני שהצמרת בורחת לה, ביצעה קרית אתא את העברה הכי משמעותית עד כה בליגה, שצרפה את ליאור ליפשיץ, שיתפוס את מקומו של ליאור שגב הפצוע. ליפשיץ עלה בשנה שעברה לליגת העל עם קרית גת על חשבון קרית אתא ועכשיו הוא מצטרף אליה. עם ליפשיץ בסגל, סימון פארין יכול לחזור לעמדה הטבעית שלו כקלעי. מגדל מגיעה אחרי ניצחון חשוב מאוד על גליל במחזור האחרון עם יכולת גבוהה של מקסים קיקוס, שעם 15 נקודות בממוצע, הופך לאחד הישראלי החשובים בליגה. מגדל צרפה את המתאזרח קלארק רוזנברג שלא השתלב בהפועל חולון.

הפועל כפר סבא – הפועל גלבוע\גליל – 19:00
אולם: תיכון היובל רח' אז"ר 51 – כפר סבא
שופטים: איציק טולדו, אורי שלהבי, ערן שמואל
כפר סבא שפתחה את העונה רע, במגרמת שיפור וניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה שניהם בחוץ. אחת הסיבות לשיפור הוא יונתן מור שפתח חלש את העונה, אבל בשני המחזורים האחרונים קלע 14.5 נקודות למשחק. גלבוע עם אחד הסגלים החזקים בליגה, לא יציבה ובשלושה המחזורים האחרונים זגזגה בין ניצחון להפסד והיא לא יכולה להרשות לעצמה עוד הפסד שירחיק אותה מהצמרת הגבוהה.

הפועל באר שבע – אליצור אשקלון – 19:00
אולם: הקונכייה
שופטים: דן ילון, יואב לובושיץ, מרקו בני
באר שבע הקבוצה החמה של הליגה עם 5 ניצחונות רצופים שהביאו אותה למקום הראשון יחד עם עפולה. אלעד הופמן בכושר נהדר, כרגיל אפשר להגיד והעומק של באר שבע עושה את שלו מול מרבית הקבוצות בליגה. אשקלון לא ממש שומרת והיא קבוצת ההגנה החלשה בליגה עם ממוצע ספיגה של יותר מ-93 נקודות למשחק. עדי בר צדק יעמוד על הקווים משחק שני ברציפות, במקום אבי טטרו שעזב מסיבות שאינן קשורות למשחק עצמו.

א.ס רמה"ש – הפועל ר"ג\גבעתיים – 19:30
אולם: אורנים: רח' ארלוזורוב 20 – רמת השרון
שופטים: דרור גלפז, ירון צ'צ'יק, ארנון לביא
רמה"ש שקועה עמוק בתחתית עם ניצחון בודד. כדי להביא קצת ניסיון לחבורה הצעירה, החתימו את עודד שעשוע הותיק ועכשיו יש רכז על המגרש ואחד על הקווים, גיא קנטור שחליף את איתי לוי, במטרה לצאת מהאזור הקשה. ר"ג\גבעתיים היא בלי ספק המרענן של הליגה עם הקהל הנהדר, אבל על הטבלה זה פחות בא לידי ביטוי עם מאזן שלילי 5-3 וניצחון חוץ בודד.