בשלישי ששה משחקים במסגרת הסיבוב הראשון של הגביע

אחרי שעירוני נס ציונה עלתה לשמינית הגמר, ביום שלישי בערב יתקיימו עוד 6 משחקים וכולם בשידור משולב בערוץ הספורט.

19:05 – א.ס רמה"ש – אליצור יבנה
אולם: קרית יערים רח' יצחק אלחנן 13 – רמת השרון
שופטים: אליהו מרון, ירון צ'צ'יק, רווה שרף
רמה"ש חזרה לליגה הלאומית ולגביע. הקבוצה אותה מדריך כבר שנים ארוכות גיא קנטור, תתבסס על שלד מקומי יחד עם שלושה ותיקים מאוד, עודד שעשוע, איגור סימין ומוטי מוסקוביץ' יחד עם שני זרים. יבנה גם היא מציגה ותיקים, אלעד הופמן ואפיק נסים, יחד עם צעירים מבטיחים, מירון רוינה, חן חלפון וגם נטע סגל. בילי מקשפרד הוא אחד הזרים הבולטים בליגה בשנים האחרונות והנחיתה שלו אצל שי סגלוביץ ביבנה מבטיחה רבות.

19:05 – בני הרצליה – מכבי רעננה יובלים
אולם: היובל הרצליה
שופטים: אדר פאר, שי מרון, אושר בניטה
הרצליה גילתה בגביע הליגה הלאומית שהחיים גם בליגה השנייה לא יהיו כלים והפסידה בחצי הגמר לאליצור אשקלון. הקבוצה של מיקי גורקה הגיבה מהר והחתימה את ג'ואקים דונלדסון שירכיב קו קדמי חזק יחד עם גייב לוין ונועם אביבי. הרצליה הרכיבה קבוצה מנוסה עם ניצן חנוכי אור לאומי יחד עם אופק מלכה הצלף מנבחרת העתודה, שיפגוש בצד השני של המגרש חברים מאלופת אירופה, יאיר קרביץ, אורי חי (נופה ממש לפני האליפות) ותומר פורת שלא יפתח את העונה. ברעננה ייתנו גם השנה צ'אנס לצעירים בוגרי מחלקת הנוער יהל מלמד ואיתי גבע וגם אוריאל טרוצקי, שבקיץ שיחק עם נבחרת אורואגואי.

19:10 – מכבי קרית מוצקין – הפועל גליל עליון שמיר
אולם: היכל גושן רח' דקר 4 – קרית מוצקי
שופטים: ליאור בייניש, ניר קרן, דביר רניש
משחק בין שתיים שרואות את עצמן מתמודדות בצמרת הליגה הלאומית. מוצקין של רועי פרל תמיד מעניינת עם שחקנים כמו נועם מטלון, גל טסלר, תום מעיין, גיא פרבר ורום קורנליוס. הגליל של אבישי גורדון הביאה מליגת העל את רועי הובר שמרכיב קו אחורי מעולה עם גוני יזרעאלי, די.ג'יי שארפ ורון סבג. גליל גם החתימה זרים מוכרים ומוצלחים וויין לנגסון וגילברט בראון וזה אמור להיות משחק פתוח ומעניין.

19:10 – אליצור אשקלון איתו – הפועל גלבוע גליל
אולם: היכל הספורט שד' בן גוריון 37 – אשקלון
שופטים: כפיר מועלם, זיו רדומסקי, תומי וובר
אשקלון עדיין בלי רוברט רות'בארט הפצוע הגיעה עד גמר גביע הליגה הלאומית ונתנה יופי של פייט להפועל עפולה בחוץ. רועי חגאי בנה קבוצה עמוקה וחזקה, אבל איבד בהכנה את אריאל נבון שנפצע והחתים את אוראל לב שחוזר מפציעה ארוכה. אלון ספיר, דודו שמריז, אלון דרוקר וגם גיא נצר ויובל חיים הצעירים מרכיבים קבוצה שיהיה קשה לנצח. גלבוע מגיעה אחרי ניצחון גדול על הפועל חולון בהארכה והיא עדיין בלתי מנוצחת בליגה.

19:15 – מכבי הוד השרון – מכבי חיפה
אולם: חטיבת עתידים רח' יאנוש קורצק – הוד השרון
שופטים: ניר מאיירסון, אור זרור, עידו מערבי
אחרי האולמות הגדולים ושל ה-NBA מכבי חיפה מגיעה לאולם עתידים הקטן והדחוס בהוד השרון. נתי כהן אולי לא בונה על הגביע, אבל לא בנה קבוצה שתיתן הזדמנות לכמה צעירים בהם דורי סהר, יונתן רבינוביץ', עידו דוידי, עידן פז וגם יריב עמירם שכבר הפך לשחקן ותיק בליגה. חיפה לא הרשימה נגד מכבי ראשל"צ בליגה, אבל הראתה צמד סקוררים ברמה גבוהה ג'יימס יאנג וסקוט סאגס.

19:20 – הפועל ר"ג\גבעתיים – הפועל חיפה פרשקובסקי
אולם: זיסמן ר"ג
שופטים: ברק ליברמן, אסף אנגלברג, אופיר וייסטוך
הרבה סימני שאלה היו סביב עתידה של ר"ג\גבעתיים במהלך הקיץ, בסופו של דבר נבנתה קבוצה וחנן הירשוביץ מופקד על בנייתה והוא ליקט כמה שחקנים מוכשרים סביב גל חלמיש הותיק. גיא פלטין וטל זך בוגרי הספסל של הפועל חולון, איגור מאיור שעדיין מחפש פריצה ואיתי לרר בוגר הנבחרות הצעירות. חיפה עם שאיפות אחרות לגמרי. אלעד חסין בנה סגל שאמור להתמודד בצמרת הליגה הלאומית גם אחרי שחרורו הלא צפוי של אייזיק רוזפלט. ניב ברקוביץ' ינהל את המשחק ויחד איתו עומר טל, איגור נסטרנקו, ג'ורדן לואיס, ג'ייק פמברטון ואופק אביטל. הדרבי הזה בין האדומות כבר הוליד משחקים חמים גם מחוץ למגרש.

שאר המשחקים
1. יום ד' 23.10 בשעה 19:00 אליצור נתניה – עירוני נהריה – שידור באתר ערוץ הספורט
2. יום ה' 24.10 בשעה 19:00 הפועל עפולה – הפועל אילת – שידור באתר ערוץ הספורט
3. יום ה' 24.10 בשעה 19:00 אליצור קרית אתא – מכבי אשדוד – שידור ישיר באתר איגוד הכדורסל
הגרלת שמינית הגמר תתקיים ביום רביעי 30.10 במחצית משחקה של עירוני נס ציונה ביורופקאפ.