גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר – רבע הגמר

מאת: אילון סלוס

הפועל גן יבנה ממשיכה במסע המופלא שלה בגביע, אחרי ניצחון בשמינית הגמר על אליצור נתניה, היא מפתיעה ברבע הגמר את מכבי אסי חיפה החזקה. האלופה מרעננה מדיחה את מחזיקת הגביע מראשל"צ, מכבי ת"א מביסה בחוץ את גלבוע/מעיינות. ביום רביעי יתקיים המשחק האחרון במסגרת רבע הגמר בין בני הרצליה להפועל אוסישקין ת"א. האם יהיה לנו דרבי בגמר?.
חצי גמר יתקיים בתאריכים: יום שני 04/01/16, יום שני 15/02/16

תוצאות המשחקים (הקבוצה שהעפילה לשלב הבא מודגשת)

הפועל גן יבנה – מכבי אסי חיפה 71-75
(דיווחו של רוני מאור)

שלב רבע גמר הגביע לעיני קהל רב ואולם מלא, הפגיש את הפועל "חשמל ישיר" גן יבנה עם הקבוצה החזקה של מכבי אסי חיפה הנחשבת אחת הטובות ביותר בארץ.
ציפיות גן יבנה לא היו גבוהות מן הסתם, אך שחקני גן יבנה עלו ללא חת במטרה לנצח .
ברבע הראשון המשחק היה שקול, והסתיים בתוצאה 20-17 לטובת גן יבנה. המשחק אופיין במשחק התקפה משובח של שתי הקבוצות, הרבע היה צמוד והסתיים כאמור ביתרון 3 נקודות.

ברבע השני המגמה נמשכה, ההגנות התייצבו והפכו אגרסיביות יותר, ללא פשרות של שתי הקבוצות, גן יבנה סיימה את המחצית ביתרון 4 נקודות 36-32.

ברבע השלישי נחישות שחקני גן יבנה לא אפשרה לחיפה לעלות ליתרון, ובעיקשות שמרו על הפרש 2 נק' בסיומו 55-53 לגן יבנה.

הרבע הרביעי נפתח בסערה ובהקרבה של שתי היריבות " הכל או לא כלום " . חיפה עולה ליתרון 4 נקודות 64-60, שלוש דקות לסיום המותחן…
שחקני גן יבנה לא מרפים ובעיקשות רבה משווים את התוצאה 67-67, 2 דקות לסיום. לאחר פסק זמן ותדרוך ע"י המאמן יצחק אפטקר ועוזרו מיכאל ביטון, כשנותרה דקה הצליחו המקומיים לעלות ליתרון 2 נק' אותו הגדילו בסופו של המשחק שמסתיים בתוצאה 71-75 לגן יבנה.
בוריס בוגוסלבסקי המצוין נתן את המשחק הטוב ביותר שלו העונה, שלט בניהול המשחק עם 5 אסיסטים, 21 נקודות, ו- 9 כדורים חוזרים נגד הענקים מחיפה, מורן דה פורטו במשחק הקרבה שהתאפיין בהגנה מעולה וסחיטת עבירות מהחיפאים סיים עם 13 נקודות. דין אסא במשחק משובח בהגנה סיים עם 10 נקודות. רועי בקר תרם 4 ריבאונדים, 3 חטיפות ו- 9 נקודות, עומרי פולברש הטוב המשיך נתן את חלקו הן בהגנה והן בהתקפה סיים עם 7 נקודות ו- 6 אסיסטים. ערן פארי 3 נק' ואלדר פליק 6 נק' הצליחו לנטרל את הגבוהים של חיפה כשכל אחד מהם תורם את חלקו. אופק נוב בהגנה בלתי מתפשרת קלע 6 נק'.
כמו כן; שותפו במאמץ הגדול השחקנים ירין ואקנין וטוהר הרוש .

מכבי עירוני רעננה – מכבי ראשל"צ איציק 65-100
(דיווחו של ערן טסל)

לפני כשבועיים וחצי נפגשו מכבי עירוני יורם רעננה ומכבי איציק ראשון-לציון בעיר היין למשחק ליגה, בו חזרה פנינת השרון מפיגור בן 20 נקודות עד לניצחון בפער דו-ספרתי. הפעם המשחק בין הקבוצות היה במעמד רבע-גמר גביע-המדינה וכלל בתוכו פיקנטריה קטנה, כשהאלופה הנוכחית (ומחזיקת הגביע הקודמת) אירחה ב"מטרווסט" את מחזיקת-הגביע במעין סופר-קאפ, שהמנצחת בו תעפיל למעמד חצי-הגמר היוקרתי.
המקומיים, שנסחטו במשך 50 דקות 72 שעות קודם לכן בהפסד הבכורה של הקבוצה העונה, לא נבהלו מיתרון מוקדם של רון נקרשביץ, כשגיל בני ומייקל בריסקר הופכים ל-2-7. הכתומים נראו מבולבלים ועדן נלגס סיים בנקודות קלות בדרך ל-4-15 ופסק-זמן מוקדם של האורחים. זה לא ממש עזר להם – בני נראה כמו איש עם משימה ברורה ויחד עם עומר ויצמן, שנתן הגנה נהדרת וסיים ביעילות מקרוב, ובריסקר בשתי שלשות רצופות הובילו את קבוצתו של רון נוה ל-7-27. רעננה שיתקה את אופק חכמון והמשיכה לשחק כדורסל קבוצתי נהדר, שמצא את האיש הפנוי בכל פעם – בן תומפסון, ויצמן, נלגס, בני ובריסקר לא עצרו וחתמו את הרבע על 12-40 פשוט מסחרר. ההגנה האורחת לא מצאה פתרון לסחף, שתום אולנובסקי מתרגם את ההגנה הנהדרת שלו לנקודות, תומפסון קובר שתי שלשות (21-53) והצמד בני את בריסקר ממשיכים בשלהם מבלי להביט לאחור. תומר חיים היה היחיד שעוד תיפקד בשורות קבוצתו של ערן פלג, אבל זה היה מעט מדי מול משחק ההתקפה הקרוב לשלמות של הלבנים, כשנלגס ותומר פארן סוגרים מחצית ראשונה לספרים ולדפי ההיסטוריה, כשעל הלוח 32-70. ראשון-לציון ניסתה להציל את כבודה לאחר ההפסקה עם לחץ על הכדור, אולם הביתיים לא התרגשו, המשיכו להציג הגנה יעילה ולהינות יד חמה של נלגס, בני ובריסקר. נקרשביץ ואיתי בר-לב ניסו למזער נזקים, אולם אופק בר-שי סגר את הרבע השלישי על 50-91. השאלה היחידה שנותרה פתוחה היתה כמה מהר יגיעו המקומיים ל-100 נקודות וברגע שזה קרה (עם סל ועבירה של נלגס) הורידה רעננה הילוך ואיפשרה לאלון אליהו ולאורחים להמתיק במעט את הגלולה המרה עם 65-100 מרשים מאד בסיום.

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי ת"א 93-70

(דיווחו של חגי פלק)

מחצית שנייה גדולה של מכבי ת"א הספיקה לה להנחיל הפסד ראשון לגלבוע/מעיינות בכל המסגרות ולהעפיל על חשבונה לחצי גמר הגביע. אביאל לוי וסרוסי היו היחידים שבלטו בשורות המארחת אבל זוסמן, ותומר זלמנסון היו עבור האדומים לבנים קצת יותר מדי. 1,000 צופים שהיוו תעודת כבוד צפו במשחק.
במפגש השני מתוך שלושה בין גלבוע למכבי ת"א נפגשו במוצ"ש, נר שביעי של חנוכה שתי קבוצות הנוער מתוך 4 המובילות (יחד עם ירושלים ורעננה) למפגש נוק אאוט על הזכות להמשיך במפעל הגביע כאשר שתיהן ללא הפסד עד עתה. מכבי הגיעה עם סגל מלא ועמוק, ובגלבוע חסרו את נטע גל ועידו כהן הפצועים.
מכבי ת"א עלתה עם בירנפלד, עבו, זלמנסון, זוסמן ופליישר. המארחת בלבן עלתה עם עמית ראובן, סרוסי, ועקנין, עופרי, ואביאל לוי – היחידי בגלבוע מעל 1.90, מה שהקנה כבר מהפתיחה שני סגנונות שונים – מכבי הולכת פנימה, ואילו גלבוע מנסה לרוץ וללחוץ. זלמנסון פתח את המשחק עם דאנק על הראש של סרוסי והוסיף עוד שלשה כאשר מנגד עמית ראובן ועופרי נווה הלכו לטבעת ועל הרגליים החלשות של פליישר, וסל ועבירה של לוי על הבן של קבעו שוויון ראשון אחרי שתי דק', ושלשה של סרוסי העלתה את המארחת ליתרון ראשון. החטאות משוועות מתחת לסל של הצהובים-כחולים, יחד עם איבודי כדור לא מחוייבים העלתה את המארחת ליתרון 5 (9-14, 6) ואהרוני לקח את פסק הזמן הראשון שלו. מכבי לא חזרה טוב מפסק הזמן ולא הסתדרה עם הלחץ וסידריוק קבר שלשה. זוסמן עשה נק' אחרי כמעט 4 דק', ולוי המשיך לשלוט ברחבה. גרילק סגר את הרבע מקו העונשין 14-21.
זלמנסון שמר את מכבי בתמונה עם עוד ליי אפ, זוסמן עם שתי שלשות ובירנפלד עשו ריצת 2-13 תוך שתיים וחצי דק' למהפך – 27-23 עד שקרת לקחת פסק זמן. פליישר חזר מפסק הזמן עם צעדים וסל, ולוי עשה נק' אחרי כמעט שתי דק'. פליישר וזלמנסון המשיכו להחזיק את הצהובים על יתרון 6, עד שגרילק וראובן הורידו למינוס נקודה, וסרוסי בשלשה החזיר את היתרון למארחת (35-37, 18). עמית זיס השווה מהקו, ופליישר בריב off החזיר את היתרון. וסרוסי הוסיף עוד שלשה. מכבי חזרה מפסק הזמן עם ליי אפ נוסף של זלמנסון וקרת לקח את פסק הזמן השני שלו, חצי דקה להפסקה. גרילק חתם את המחצית בליי אפ 41-42.
עבו שלא ראה בעיניים פתח את המחצית השנייה בשלשה אחרי אין ספור ניסיונות, וזוסמן השלים ליי אפ, לפני שלוי השאיר את גלבוע במשחק עם סל ועבירה. זלמנסון המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי עם עוד שלשה. גלבוע התקשתה להגיע לטבעת, ועבו העלה את הצהובים ליתרון 7. זלמנסון עלה לגבהים חדשים ונפל על גבו, וזוסמן השלים בריב OFF לפני פסק זמן של קרת (53-44, 24) ועוד אחת מהקו ליתרון דו ספרתי שנשמר עד לסיום הרבע למרות ניסיונות של גלבוע לצמק, 64-52.
בן הרוש פתח את הרבע האחרון עם חטיפה בקו ההגנה האחרון של גרילק והעניש אותו עם סל ועבירה וזוסמן בשלשה העלה את האורחים ליתרון 18 ונתן את האות לחלק מהקהל המקומי למהר הביתה. אחרי פסק הזמן השני של קרת, שחקני גלבוע ניסו רק למזער נזקים, כאשר עבו האורח עוזר להם, אבל פליישר ניצל את העייפות ויתרון הגובה כדי לשפר את הסטיסטיקה שלו וזלמנסון שחזר אחרי מנוחה העביר מסר שבמכבי לא גומרים עד שמגיעים להפרש הרצוי 93-70 בסיום.

הרבו למכבי ת"א: יובל זוסמן 27, תומר זלמנסון 22, עידו פליישר 13.
קלעו לגלבוע/מעיינות: אביאל לוי 19, שגב גרילק 13, (6 איב') שי סרוסי (7-4 מה-3) ועמית ראובן 12 כ"א, עופרי נווה ודניאל סידריוק 6 כ"א
בני הרצליה – הפועל אוסישקין ת"א (יתקיים ביום רביעי 16.12)