גינת: "זאת הגשמת חלום בשבילי לשחק בנבחרת ישראל"

ביום שישי הבא ייצאו לדרך משחקי מוקדמות גביע העולם 2019, כאשר ישראל תארח את נבחרת אסטוניה בהיכל קבוצת שלמה בשעה 14:00, וביום שני שלושה ימים מאוחר יותר תצא לכרתים למשחק חוץ מול נבחרת יוון שיתקיים בשעה 17:00.

על פי תקנון מוקדמות גביע העולם, ניתן להחליף שחקנים מדי משחק, ולפני כל חלון משחקים יש לרשום 24 שחקנים לסגל המורחב.

אחרי החלון הנוכחי, הנבחרת תשחק שוב בפברואר, היא תארח בארץ את בריטניה ותצא למשחק חוץ באסטוניה. משחקי הבית יגיעו לסיומם בסוף יוני כאשר ישראל תארח את יוון ותצא להתארח בבריטניה.

שלוש הנבחרות שיסיימו ראשונות בבית יעלו לבית נוסף בן 6 נבחרות, שם יפגשו רק את 3 העולות מהבית המקביל. שלוש הראשונות מהבית החדש יעלו לגביע העולם, ובסך הכל 12 נבחרות מאירופה מתוך 32 בטורניר כולו.

מי שצפוי לערוך הופעת בכורה בנבחרת ישראל הוא שחקנה המצטיין של הפועל ת"א, תומר גינת. השחקן, שחגג יום הולדת 23 לפני שבוע וחצי, זומן לסגל של עודד קטש והוא מקווה לתפוס מקום של קבע בסגל הנבחרת.
תומר, זה הזימון הראשון שלך לסגל נבחרת ישראל המלא והרשמי, איך ההרגשה? סוג של הגשמת חלום?

"ללא ספק מדובר בהגשמת חלום עבורי, חלמתי על הרגע הזה שאני משחק בנבחרת ישראל מהשנייה שעליתי בפעם הראשונה על מגרש כדורסל. אני מתרגש מאוד, וכבר מחכה בקוצר רוח לאימון הראשון ביום שני".

בסבב הראשון צפויים לכם שני משחקים מול אסטוניה ויוון. מה אתה יודע על שתי הנבחרות האלה? והאם אפשר לדבר על שני נצחונות שיציבו את הנבחרת בעמדת זינוק טובה לקראת המשך הקמפיין?

"האמת היא שאני עוד לא יודע הרבה על הנבחרות האלה, אבל אני בטוח שעודד יכין אותנו כמו שצריך לקראת שני המשחקים. יש לנו שלושה ימים להתגבש ולהתאמן יחד כנבחרת לפני שמתחילים את הסבב הראשון, נקווה להתחבר כמה שיותר מהר ולשחק כדורסל טוב".

זה לא סוד שיש מגמה ברורה של הצערת הנבחרת, ולא מעט ותיקים פינו את מקומם לטובת צעירים כמוך וכמו אחרים. מה זה אומר לגבי הנבחרת בקמפיין הקרוב? איך זה יבוא לידי ביטוי?

"זה אומר שכל שחקן צעיר שזה הזימון הראשון שלו יעלה לשחק עם המון רעב ורצון להוכיח את עצמו. אני חושב שזה יגרום לנבחרת לבנות משהו טוב לטווח הארוך. בקמפיין הקרוב נצטרך לעשות התאמות לשיטה במהירות האפשרית, ולהוכיח שאנחנו שייכים לכאן".

באופן אישי, מה אתה מצפה מעצמך בבכורה שלך בקמפיין של הנבחרת?

"אני מצפה להביא את עצמי, להביא את האנרגיות והרצון, וכמובן להשתלב בסגל בצורה מיטבית ולעזור לנבחרת להשיג נצחונות שיקדמו אותנו אל המטרה".

מי שייחסר לכם כמובן הוא עומרי כספי. איך תתגברו על החיסרון המשמעותי שלו?

"ברור לכולם שהחיסרון של עומרי יהיה משמעותי מאוד, אבל נצטרך להתחבר כנבחרת ולצאת למשחקים עם הכלים שיש לנו, כל אחד יצטרך לתת מעצמו קצת יותר".

גם לעודד קטש זאת תהיה הופעת בכורה כמאמן הנבחרת. איך שיתוף הפעולה ביניכם? שיחקת אצלו בעבר?
"האמת היא שלא שיחקתי אצלו מעולם, אבל שמעתי עליו דברים מדהימים מכל החברים שכן שיחקו אצלו. אני כבר מחכה לשתף איתו פעולה וללמוד ממנו, ואני מקווה ששיתוף הפעולה יהיה מוצלח".

לסיום, כמה משפטים לקהל שצריך לבוא לדחוף את הנבחרת.

"אנחנו מחכים לקהל שיגיע בהמוניו, ימלא את האולם ביום שישי הבא ויתמוך בנו. אין ספק שזה יעזור לנו מאוד, ואנחנו מצפים לאולם מלא שידחוף את הנבחרת מול אסטוניה".