גמר אליפות המדינה לנוער: מכבי ת"א – הפועל גלבוע/מעיינות

שני משחקי חצי הגמר מסתיימים ב"סוייפ". אבל הרבה כבוד ומחמאות לשתי המפסידות בחצי הגמר. הפועל ירושלים דני עמדה בצורה מעוררת כבוד מול מחזיקת הגביע והטוענת לכתר, מכבי ת"א והובילה בחלק מהמשחק, גם האדומים מאוסישקין ת"א מסיימים עונה יפה שמסתיימת עם גמר גביע, חצי גמר פלייאוף ובעיקר הקבוצה הופכת לחלק בלתי נפרד מצמרת הליגה לנוער.

ועכשיו הפנים לגמר אליפות המדינה לנוער בין האדומים מגלבוע/מעיינות לצהובים ממכבי ת"א.

הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל אוסישקין ת"א 75-79 (0-3 לגלבוע/מעינות בסדרה)

גלבוע/מעיינות בדרכה המיוחדת כל כך עושה היסטוריה ומעפילה לגמר אליפות המדינה לנוער שם תפגוש את מכבי ת"א. גלבוע/מעיינות מנצחים בדרבי האדומות 75-79 את הפועל ת"א אוסישקין, לעיני 800 צופים בגן נר וסוגרת 0:3 בסדרת חצי הגמר!

הרבע הראשון היה בשליטת של האורחים מת"א. גלבוע/מעיינות פתחו היטב את המשחק בראשות שי סרוסי שקלע מכל טווב (מהשדה, שלשה ונקודה מהקו) מנגד רבינוביץ שחזר מפציעה עלה ראשון על הלוח של הפועל ת"א ובהמשך היו אלה בן משה, שוורץ, עלוש ויובל שדה מה-3 שהשלימו מהפך של האורחים שנטע גל מחזיק את גלבוע/מעיינות במשחק ובסיום הרבע 14-23 להפועל ת"א.

 

הרבע השני היה צמוד שהפועל ת"א שומרת על הפער בראשות יובל שדה ויונתן רבינוביץ שמנגד שגב גרילק ועמית ראובן עם שלשות ונקודות מהשדה לא נותנים לאורחים לברוח. שלשה של נועם חסון חותמת את תוצאת המחצית 33-41 לאורחים מת"א.

 

למחצית השנייה עלו חניכיהם של ליאור קרת וגיזרמו שוכמן בנחישות ועם הגנה טובה ואחוזים נמוכים של האורחים שמחזיקים אותם על 10 נקודות ברבע. בהתקפה היו אלה אביאל לוי, עופרי נווה ועמית ראובן שסיפקו נקודות ובסיום הרבע 51-51.

 

עופרי נווה המשיך את היכולת הטובה שלו ופתח את הרבע האחרון עם שתי שלשות בדרך ליתרון 51-57. גלבוע/מעיינות פתחו מבערים בראשות אביאל לוי ושגב גרילק שהשלימו ריצה 16-29 ב-13 דקות, דקה ורבע לסיום 67-74 לגלבוע/מעיינות. האורחים מת"א לא ויתרו ופתחו בריצה משלהם 3-8 בדקה, עם שלוש נקודות של יובל לוי וחמש רצופות של יונתן רבינוביץ. אבל עופרי נווה חתם את תוצאת המשחק עם שתי נקודות מהקו, ובסיום 75-79 וגמר היסטורי לגלבוע/מעיינות

 

קלעו להפועל גלבוע מעיינות

אביאל לוי – 20, שי סרוסי – 15, שגב גרילק ועופרי נווה – 12, עמית ראובן – 11, נטע גל – 5, אמיר הרבסט – 3, יותם חנוכי – 1.

קלעו להפועל אוסישקין ת"א

נועם חסון – 18, יונתן רבינוביץ' – 12, צוף בן משה ויובל שדה – 11 , יובל לוי – 9, רונאל שוורץ – 5, דור וכנר – 4, גיא עלוש – 3, ארז ניניו – 2  

 

מכבי ת"א – הפועל ירושלים דני 73-83 (0-3 למכבי ת"א בסדרה)

המשחק הצמוד והמעניין ביותר בסדרה התקיים בהדר יוסף, שמחזיקת הגביע מכבי ת"א מנצחת לאחר מאבק עיקש את הפועל ירושלים.

האדומים הגיעו ללא מירון רוינה ויניב דותן שסיימו את העונה. הרבע הראשון היה צמוד שהמקומיים בראשות תומר זלמנסון והקפטן עומר בירנפלד שקלעו ברבע הראשון נקודות מכל הטווחים (מהקו, מהשדה ומהשלוש) מנגד בירושלים בר שפע ברבע נהדר מטווח מכל מצב, כולל 9 נקודות אחרונות של ירושלים ברבע ובסיומו 18-22 למכבי ת"א.

הרבע השני היה שייך לאורחים מירושלים ששטפו את המגרש ועבדו היטב בהגנה שהם מותירים את המקומיים על 12 נקודות. ירושלים פתחת עם שלשה של הקפטן , איתי גולדמן ובהמשך היו אלה בר שפע ונועם שרביט שמנגד סל ושתי שלשות של תומר זלמנסון מורידים את הקבוצות למחצית ביתרון של ירושלים 34-37.

הרבע השלישי היה בשליטה מוחלטת של מכבי ת"א שעלו כמו מלוע של תותח למחצית השנייה, זלמנסון המשיך את היכולת הטובה שלו, בירנפלד המשיך את החגיגה וזוסמן חתם את תוצאת הרבע שהיה כולו צהוב, 13-27 למכבי ת"א, ששרביט נדב מור וגולדמן ממזערים נזקים ובסיום הרבע 50-61.

הרבע האחרון היה צמוד, שמכבי ת"א לא נותנת לאורחים להתקרב אליהם. מתן בן אקן פתח את הרבע טוב עבור הצהובים שמולו גולמן ושלשות של נדב מור ודביר אביזדריס. בהמשך הרבע עבו וזוסמן לא נותנים לירושלים עם שלשה נוספת של מור להתקרב שבר שפע ואביזדריס מהקו מתכבדים בנקודות האחרונות של ירושלים העונה, 73-83 בסיום. מכבי ת"א עולים לגמר אליפות המדינה וירושלים של דניאל ששר ורן וקסלר נשארים עם המחמאות.

קלעו למכבי ת"א:

תומר זלמנסון – 19, עומר בירנפלד – 12, מתן בן אקן – 11, עידו פליישר – 10, עמית עבו ועמית זיס – 9, יובל

זוסמן – 7, עידו בן הרוש – 3.

קלעו להפועל ירושלים דני:

בר שפע – 24, איתי גולדמן -14, דביר אביזדריס ונדב מור – 12, נועם שרביט – 9, תומר ניצ'קו – 2