גמר גביע המדינה ווינר סל לנשים: מכבי אשדוד ניצחה את אליצור חולון 57-78 וזכתה בגביע רביעי בתולדותיה

מכבי אשדוד היא מחזיקת גביע המדינה ווינר סל לנשים אחרי משחק נהדר בגמר מול אליצור חולון וניצחון 57-78. זהו הגביע הרביעי בתולדות מכבי אשדוד.

לפני המשחק נערך טקס לכבוד הפרישה של שחקנית הנבחרת, ליעד סואץ-קרני, שקיבלה מגן הוקרה משרת התרבות והספורט, מירי רגב, ומיו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי.

אליצור חולון פתחה עם: נופר שלום, לימור פלג, סאניה צ'ונג, קריסטל ברדפורד ודניאל אדאמס. בנות אשדוד התחילה עם: צ'לסי הופקינס, טיפאני הייז, שי דורון, טיפאני ג'קסון וקטיה לויצקי.

גודל המעמד השפיע על שתי הקבוצות בפתיחה ואחרי שש דקות מלאות באיבודי כדור והחטאות לוח התוצאות הראה על 4:9 לאשדוד. חמש נקודות רצופות של טיאה פרסלי קבעו יתרון דו ספרתי לקבוצה של עדן ענבר, 4:14. הייז סגרה את הרבע על 7:22 עם שלשה בניתור לאחור. חולון עדיין לא הגיעה.

המומנטום האשדודי המשיך ברבע השני ואחרי מהלך טיקי-טקה קבוצתי טיפני הייז קבעה 11:30 עם צליפה מחוץ לקשת. הגביע התרחק מחולון. לויצקי, במשחק מצוין, השחילה עוד זריקת ניתור מקו העונשין כדי להגדיל את הפער ל-25 נקודות (13:38) ואולי לסתום את הגולל על המשחק עוד לפני השריקה למחצית.

חולון אחרת עלתה למחצית השניה. שלשה של אדאמס ועוד חדירה טובה של ברדפורד צימקו ל-46:29 והשאירו תקווה. ברדפורד המשיכה להיות השחקנית החמה של חולון ושלשה ראשונה שלה קבעה 48:36 בלבד. הקבוצה של רועי אייזנברג ספגה מכה לא פשוטה ארבע דקות לסיום הרבע כשברדפורד ספגה עבירה רביעית ונאלצה לרדת לספסל. אשדוד ניצלה את ההיעדרות שלה מהר מאוד והקפיצה את הפער ל-36:57 בסיום הרבע.

מהלך של שלשה ועבירה של שי דורון קטע עוד ניסיון קאמבק של חולון בפתיחת הרבע הרביעי והוריד את ברדפורד לספסל עם עבירה חמישית. שלשה חשובה של קטיה לויצקי סיימה כל תקווה חולונות לקאמבק וקבעה 51:72. משם כבר לא הייתה דרך חזרה. זה נגמר עם ניצחון 57-78 מוחץ לאשדוד שחוגגת עוד גביע.

לאשדוד: הייז 23, לויצקי 17, שי דורון 13, פרסלי 12, הופקינס 9, ג'קסון 4.

לחולון: אדאמס 19, ברדפורד 18, צ'ונג 10, זליבנסקי 8, שלום 2.