דורון: "אפשר לגנוב את המשחק בטורקיה"

 

ערב נערכה בהיכל קבוצת שלמה מסיבת העיתונאים לפתיחת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה לנשים. בשבת הקרובה (21.11) תתמודד הנבחרת בחוץ מול טורקיה החזקה בשעה 20:00 (שידור ישיר בערוץ הספורט) וביום רביעי הבא (25.11) תתמודד הנבחרת במשחק בית בהיכל קבוצת שלמה מול נבחרת רומניה. הנבחרת הרביעית בבית היא בוסניה.

עדן ענבר, מאמן נבחרת הנשים: "בשונה מקמפיינים קודמים, הוא משוחק בזמן הליגה וכל הליגות מושבתות לשבועיים הקרובים. הראשונה בכל בית עולה אוטומטית, שש סגניות מתוך 9 בתים גם יעפילו לאליפות שתהיה של 16 נבחרות בלבד. טורקיה בחוץ זה המשחק הקשה ביותר בבית ויש בזה יתרון שזה המשחק הראשון. אם להיות ריאלים, אנחנו מתחרים על המקום השני למרות שנעשה כל מאמץ לסיים ראשונים וזה הזמן לקרוא לכל אוהדי הכדורסל בכלל לבוא ביום רביעי הבא לדרייב אין ואני מקווה שהאולם יהיה מלא, זה מאד חשוב לנו".
"החלטנו שהעובדה שאנחנו מצעירים את הנבחרת לא באה על חשבון המטרה של לעלות לאליפות אירופה. עם זאת, צריך לחשוב גם על הכדורסל של עוד 5-6 שנים ולכן בסגל המורחב יש 6 בנות שאחת מהן בגיל של נבחרת הנערות ועוד חמש בנות בגיל עתודה, וזה דבר חסר תקדים. בסגל הסופי יש ארבע צעירות והמטרה והכוונה היא שבעוד שנתיים אותן בנות יעברו את הבסיס והחלפת הדור תהיה מבוקרת והגיונית".
"הקמפיין הקודם היה בקיץ וזמן פגרה, הפעם זה בזמן משחקים. זה משהו אחר לגמרי, אנחנו התכנסנו באופן רשמי רק אתמול ובשבת אנחנו כבר משחקים בטורקיה. אנחנו אנשים שלומדים ועיקר הדברים זה להתרכז במשהו מצומצם ולעשות אותם טוב, ולא להתפזר כמו בקמפיין הקודם".
שי דורון: "טורקיה היא הנבחרת הטובה והאיכותית בבית ולא ניתן לה לנצח בקלות. אנחנו חייבים לנצח את הקבוצות שאנחנו צריכות לנצח, אפשר לגנוב את המשחק הראשון דווקא. לא כל הבנות מוכרות וזה יתרון שלנו, אלישיה תשדרג אותנו והרבה בנות יכנסו לתפקיד חדש ודווקא השנה יש לנו נבחרת שלא בהכרח בנויות על שחקנית אחת או שתיים".
"אני מאד מאמינה בשחקניות, אני מכירה את היריבות שלנו ואין שום סיבה שלא ננצח קבוצות כאלו. אנחנו צריכות לעבוד קשה ולהופיע למשחקים. אנחנו יכולות לתת פייט גם לטורקיה, אנחנו לא נבחרת אירופית רגילה שזורקת שלשות. אנחנו אתלטיות, אוהבות להרביץ בהגנה, הרבה תנועה. זה היתרון שלנו על הנבחרות האחרות, אבל כמובן שלא יהיה קל, זה חד משמעי אפשרי".
"בתור כמעט הכי מנוסה בנבחרת זה כיף, תמיד כיף ללמד. יש הרבה ציפיות, אני לא רוצה שהצעירות יחשבו שהן לא יכולות לתרום. הן יכולות והן יעשו את זה. יש משמעות לקהל במשחק הזה. שאני קולעת שלשה ושומעת צרחות ועידוד זה נותן לי יותר אנרגיות לשמור ולקפוץ על הרצפה. יאללה תבואו, לא צריך להגיד את זה עוד פעם".
על בחירתה לתפקיד הקפטנית: "אין דבר שמשתווה ללהיות קפטנית של נבחרת ישראל, יש לי נעליים גדולות להיכנס אליהן. כל אלו שהיו בעבר עשו עבודה מדהימה ואני מקווה לעשות לפחות חלק מזה ולהמשיך את זה". עירית מלכה, יו"ר ועדת נשים באיגוד הכדורסל: "אנחנו מעמידים לרשות השחקניות את כל הכלים כדי להגיע לרמות הגבוהות וכמובן לנבחרת שזה חלון הראווה שלנו. נאחל לצוות המקצועי ולשחקניות בהצלחה"