הגבוה הישראלי הבא – שבוע 3 למעקב

שבוע שלישי למעקב שלנו. המגמות די ברורות ואפשר כבר להתחיל במסקנות ראשוניות לגבי חלק מהגבוהים.
שבוע שני למעקב וכרגיל בסוף עוד הערה לסדר.
ברור לנו שלכל אחד מהם סיטואציה שונה בקבוצה שלו. ברור לנו שלשחק בליגה הלאומית זה דבר אחד ולהיות המחליף של אלישי כדיר ושני זרים או שחקן במכבי ת"א זה שונה לחלוטין ולכן זו לא תהיה השוואה בינהם אלא מעקב אישי.
אנחנו מקווים שבמהלך העונה עוד גבוהים, לא בהכרח בוגרי נבחרות, יתנו לנו סיבה טובה לעקוב אחריהם.
אז מימין לשמאל
עידן זלמנסון
קבוצה: מכבי ראשל"צ
גיל: 20
גובה: 2.06

חיכינו עם הסיכום השבועי כדי לראות את זלמסנסון גם באירופה. אין ספק שההחלטה שלו להגיע לראשל"צ הביאה בחשבון גם את העובדה שהקבוצה משחקת בשתי מסגרות. אבל בינתיים זלמנסון עובד קשה ולא מספק את הסחורה. הוא אומנם חלק מקבוצה מנצחת ונהדרת, אבל המספרים ובעיקר הנוכחות לא משהו. נגד קרית גת הוא קיבל 3 דקות ולא תרם ממש. נגד טאלין באירופה, ההזדמנות גדלה ל-7 דקות, והתרומה ל-4 נקודות ו-3 ריבאונדים, אבל זלמנסון לא ידע לקחת את ההזדמנות ולקנות עוד דקות, עם הגנה טובה יותר ונוכחות בעיקר בריבאונד. עכשיו מצטרף לראשל"צ זר גבוה נוסף וזלמנסון יצטרך לדעת לנצל כל דקה.

בן אלטיט
קבוצה: מכבי קרית גת
גיל: 22
גובה: 2.09
אלטיט וקרית גת פגשו את מכבי ראשל"צ עם אחד הקווים הקדמיים הלוהטים של הליגה, דריל מונרו החזק והחכם וכריס רייט שעף לשמים ול א פחות מזה. גם אם המספרים של אלטיט במשחק הזה היו סבירים 7 נקודות בלי החטאה מהשדה ו-2 ריבאונדים, ראו שזה ערב לא קל עבורו. הוא הוגבל ל-13 דקות בלבד עם בעיית עבירות והמשחק הזה צריך להיות סימן על מה צריך לעבוד. סגירה טובה יותר לריבאונדים, השתחררות טובה יותר לעמדות זריקה והגנה אגריסיבית יותר מתחילת העונה אלטיט קלע רק זריקת עונשין אחת מ-6 ניסיונות, אז גם צריך להגיע לקו יותר וגם לקלוע משם.
הממוצעים מתחילת העונה: 9 נקודות, 2.7 ריבאונדים ב-21.3 דקות. בסך הכל המגמה מאוד חיובית.

איתי שגב
קבוצה: מכבי ת"א
גיל: 20
גובה: 2.04
בסיום ההפסד להפועל ירושלים עמד גיא גודס מול המצלמות, באומץ יש להגיד, ובין דבריו החמיא לשגב על ההופעה וההגנה. למעשה שגב היה היחיד שיקבל מחמאות מהמאמן שלו ובצדק. ביורוליג, בהספד למלאגה, שגב לא קיבל דקות. אבל נגד ירושלים שוב פתח בחמישייה בהעדרו של רנדל ועוד לפני שאופיובו נרשם והצדיק כל דקה מה-14 שקיבל. לא תמיד המספרים מדברים. רק 2 נקודות וריבאונד בודד, אבל הרבה לב ונשמה, הגנה ולחימה וזה משהו שהקהל של מכבי ת"א תמיד צמא לו.
ממוצעים מתחילת העונה: 3.7 נקודות, 1.7 ריבאונדים, אבל הכי חשוב 12.3 דקות, משהו שמזמן לא קרה לשחק ישראלי בגילו במכבי ת"א.

רם אלייספור
קבוצה: הפועל אילת
גיל: 22
גובה: 2.07
עוד שבוע עבר ועוד שבוע של ספסל עבור רם אלייספור. זו רק תחילת העונה, יש הרבה לחץ באילת שעדיין לא מוצאת את הדרך שלה לצמרת, אבל אלייספור צריך להתחיל לחשוב ראשית איך הוא גורם לאריק שיבק, מאמן שמאמין בהגנה חזקה, לתת לו דקות. שנית מה עושים מכאן ועכשיו. בגילו ובמעמדו אסור לו להשלים על המצב הקיים וכדאי שיתחיל להראות את זה קודם כל באימונים.
יונתן מור
קבוצה: הפועל כפר סבא
גיל: 20
גובה: 2.05
מיונתן מור מצפים להרבה יותר מאשר 7 נקודות וריבאונד אחד ב-19 דקות ובטוח שגם הוא מצפה מעצמו ליותר, בטוח שיותר מ-2 מ-6 מהשדה עבור שחקן התקפה כל כך מוכשר. אין ספק שיקח למור זמן להשיל את החלודה מהעונה שעברה בה לא שיחק כמעט בכלל בהפועל ת"א וגם העובדה שפתח את העונה פצוע לא תורמת. כפר סבא בתחתית בינתיים וזה יגרום ללחץ בהמשך ומור צריך לדעת לנצל את הדקות לתפוקה הרבה יותר טובה.
ממוצעים מתחילת העונה: 4.3 נקודות, 2.3 ריבאונדים, 5 מ-14 מהשדה ב-14 דקות.

תומר גינת
קבוצה: עירוני קרית אתא
גיל: 21
גובה: 2.03
גינת הוא כרגע הישראלי הטוב בליגה הלאומית. יעיל אפילו יותר מאלעד הופמן, מלך הליגה הלאומית המוכתר. אחרי 3 מחזורים גינת 3 בליגה בריבאונדים ובמדד, צמוד לעשירייה הראשונה בנקודות ויעיל בצורה בלתי רגילה. משבוע לשבוע גינת מוכיח שהוא בחר נכון להישאר עוד עונה בלאומית בדרך לליגת העל בעונה הבאה.

 

 

 

 

 

יניב סולמון
יניב סולמון

 

ועוד משהו לשבוע הזה:
אחרי 3 מחזורים, כן רק 3 מחזורים, אפשר להגיד שהקאם-בק המרגש של יניב סולמון הושלם. סולומון, אחיו של אור ממכבי אשדוד, גדל כמותו במכבי ראשל"צ ונחשב לכישרון אדיר עם עתיד מבטיח. אבל פציעות קשות בשתי הברכיים, ניתוחים ושנים ארוכות של שיקום עצרו את המרוץ הזה. אבל סולומון הוכיח שאין קץ לרצון והתמדה ואחרי 3 מחזורים לא במקרה הוא חלק מאליצור יבנה, הפתעת העונה עד כה עם 3 ניצחונות והוא עם ממוצעים של 13.3 נקודות, 6.6.3 ריבאונדים ואפילו 38.5 אחוזים מעבר לקשת ואת כל זה הוא עושה כשהוא עולה מהספסל. כל הכבוד וגם אחריו נמשיך לעקוב מפעם לפעם.