הועדה המקצועית קיבלה החלטות לגבי שינויים במספר ליגות

הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל בראשות עמוס פרישמן והמנהל המקצועי פיני גרשון, קיבלה מספר החלטות בנוגע למספר ליגות. חלקן של ההחלטות הגיעו לפי בקשה של הקבוצות מהשטח וכולן במטרה לשפר את התחרותיות בליגות השונות.
• ליגת על לנוער – כמו בעונה שעברה הליגה תשוחק בשני מחוזות צפון ודרום בנות 10 קבוצות כל אחת. 4 הראשונות מכל מחוז יתמודד על האליפות כפי שהיה. 12 הקבוצות שלא יעלו לפלייאוףתשחקנה במשותף בית תחתון בשיטת ליגה בת סיבוב אחד שכל הקבוצות תגרורנה עימן את כל התוצאות והנקודות מהשלב הראשון – 4 האחרונות בבית התחתון ירדו לליגה הלאומית.
• ליגה ארצית גברים – החל מהעונה הבאה הפלייאוף יכלול 8 קבוצות בכל מחוז, כלומר המקום הראשון יפגשו את השמיני ברבע גמר, השני את השביעי וכו' וזאת במטרה למנוע חוסר עניין באמצע העונה של קבוצות בטן הטבלה. לפני שנתיים הוחלט לראשונה להנהיג פלייאוף של 4 קבוצות בכל מחוז ולאור ההצלחה והעניין הגדול במשחק, כעת הוחלט להרחיבו.
• גביע האיגוד – כל קבוצות הליגה הארצית יחוייבו להשתתף במפעל במטרה להעלות את הרמה. קבוצות ליגה א' יוכלו להירשם לפי החלטתן.
• נערים א' – הפלייאוף יורחב ל-8 קבוצות מכל מחוז במקום 4 היום. משחקי שמינית ורבע הגמר ישוחקו בשיטה של בית חוץ ובחצי הגמר הגמר בשיטה של הטוב משלושה משחקים.
• גמר גביע המדינה לנערים ב' (כיתות ט') – הוחלט לפצל את ערב הגמרים לבנים. בערב אחד ישוחקו הגמרים לנוער ונערים א' ובערב אחר הגמר לנערים ב' וילדים. בעקבות השינוי גמר נערים ב' יהיה משחק יחיד ולא בית חוץ כפי שהיה עד היום.
• ליגת על לנוער – בקרוב תתקיים פגישה עם המנהלים המקצועיים של הקבוצות במטרה לבחון את שיטת המשחקים בליגה הזו שהחשיפה אליה גדלה עד מאוד בעקבות שידורי הטלוויזיה בערוץ הספורט מדי מחזור.