החגיגה נמשכת בחמישי, חיפה חוזרת לארנה

הפועל כפר סבא – מכבי אשדוד 18:50

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: אריק איינשטיין יאיר רוזנבלום 29 – כפר סבא

שופטים: גיל עובד, עופר מנהיים, תומי וובר

בכפר סבא מבינים שזה ערב חגיגי והחליפו את אולם היובל הישן באולם אריק אינשטיין החדש והמפואר הרבה יותר לקראת משחק הגביע. אשדוד בכושר מצוין אחרי הניצחון המפתיע על הפועל ירושלים בליגה שהביא אותם למאזן מכובד 6-6. כפר סבא תפגוש את הטריו החזק של אשדוד, דיאנטה גארנט 19.6 נקודות (40 אחוז לשלוש) ו-5.3 אסיסטים, אייזיה סוואן 17.5 נקודות (46 אחוזים לשלוש) ו-4.6 אסיסטים וצ'ארלס תומאס 19 נקודות (34 אחוזים מעבר לקשת).

כפר סבא מציגה סגל ישראלי צעיר ומוכשר, דניאל דנינו שחקן נבחרת העתודה, יונתן מור בוגר אותה נבחרת, הרכז עדי כהן סבן שכבר הוכיח את עצמו במשחקי גביע מול קבוצות ליגת העל ואיתן רוטנברג וגם שני זרים מוכשרים, וורנון טיל הורסטילי עם 19.4 נקודות, 9.8 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטיםודיאנג'לו ריילי האתלטי, שבסיבוב הראשון הדיח את הפועל באר שבע בשלשת ניצחון ובליגה הלאומית שווה 2.7 חסימות לערב.

 

הפועל מגדל העמק – עירוני נס ציונה 18:50

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: בי"ס יערת העמק – מגדל העמק

שופטים: דוד רומנו, מאיר פורטל, דרור גלפז

שתי הקבוצות עם ניצחון אחד יותר מהקבוצה במקום האחרון בליגה שלהן. מגדל מדורגת במקום ה-10 בלאומית עם מאזן 7-3, ניצחון אחד יותר מרמה"ש האחרונה. נס ציונה במקום ה-10 בליגת העל עם מאזן 8-4, ניצחון אחד יותר מחולון האחרונה. מגדל הפסידה במחזור האחרון לאותה רמה"ש, נס ציונה מגיעה אחרי ניצחון גדול על הפועל ת"א בחוץ. למגדל יש את אחד הזרים היעילים בלאומית אנדי אוגיד ששווה 20.3 נקודות ו-10.3 ריבאונדים למשחק. הזר השני הוא ג'וש אלכסנדר, אחד מקלעי השלשות המסוכנים בליגה שזורק יותר מ-9 שלשות לערב וקולע שליש מהן פחות או יותר. הישראלים הבולטים הם מקסים קיקוס (14 נקודות למשחק), אליאב אוחנון, עידו אזולאי, נמרוד רינסקי וצמד המתאזרחים אדם הוניג וקלארק רוזנברג שהגיע לא מזמן מהפועל חולון. היתרון הגדול של נס ציונה אמור להיות בישראלים שלה ובעיקר הבכירים יובל נעימי, טל דן ויחזקאל סקורר שאם יגיעו מוכנים למשחק כמו שצריך אמורים להיות ההבדל הגדול.

 

הפועל ר"ג\גבעתיים – מכבי הוד השרון 18:55

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: זיסמן

שופטים: ארז גוריון, שי מרון, דוד איזמירלי

המשחק היחיד בין שתי קבוצות מהליגה הלאומית. לשתיים מאזן זהה והוא שלילי בליגה 6-4. הוד השרון מגיעה אחרי הניצחון גדול על הפועל גליל עליון 81-106, ר"ג\גבעתיים אחרי הפסד ביתי כואב 68-67 לכפר סבא. לשתי הקבוצות סקורר ישראלי משובח ומוכר. בר"ג\גבעתיים זה יועד בית יוסף, מהישראלים הבולטים בליגה עם 19.6 נקודות למשחק והוא זה שקובע את כל הפעולות המכריעות במשחק צמוד. הוד השרון קיבלה לפני 4 מחזורים את אור איתן שלא פתח את העונה בגלל פציעה ובשני המשחקים האחרונים נכנס לכושר מצויין עם 19 ו-20 נקודות בהתאמה עם 8 מ-11 מרשימים מאוד מעבר לקשת. להוד השרון יש אחד אחד הזרים המשובחים בליגה, מלך הסלים נכון להיום עם 24.1 נקודות למשחק וגם 10.2 ריבאונדים. ר"ג בזכות הקהל הנהדר שלה, הצליחה ליצור עניין גדול סביב הקבוצה ובימים האחרונים התבשרנו שאותו קהל גם הצליח לגייס את הכסף שעוזר לה להשאיר את אורי קוקיה, שנותן עונה נהדרת עם 12 נקודות ו-10.1 ריבאונדים וכרגיל אצלו הרבה לחימה ושכל.

 

הפועל ת"א – מכבי קרית גת 19:00

שידור: משולב בערוץ הספורט

אולם: קבוצת שלמה

שופטים: עומר אסתרון, צחי הבדלי, ניר קרן

נקודה אחת בלבד מפרידה בין השתיים, אבל מי שציפה לראות את קרית גת בתחתית ליגת העל, מופתע מאוד לראות שם גם את הפועל ת"א. השתיים כבר נפגשו במחזור השביעי של העונה ות"א ניצחה 70-83 עם 18 נקודות של רוברט רות'בארט ואותו מספר של טילור באטל שמשחק עם פציעה לא קלה בכלל בכתף. פול דלייני בלט בקרית גת עם 15 נקודות והוא גם הזר היחיד ששרד בקבוצה מתחילת העונה והיום משחקים לצידו מרקו קילינגסוורת' שמסרב להתבגר, רומרו אוסבי שיכול היה לעזור גם למכבי ראשל"צ ואלאנדו טאקר המוכשר שקולע 14.4 נקודות למשחק עם 40 אחוזי םמעבר לקשת. למרות ששיחק שם מזמן, מאיר טפירו תמיד זוכה לכבוד גדול מאוהדי הפועל ת"א, אבל בכל מקרה הלחץ אצל האדומים גדול. הם מגיעים אחרי שני הפסדים רצופים וארבעה בחמישה האחרונים שבחלק גדול מהם הקבוצה שומטת יתרון מבטיח כולל ברבע האחרון. ההגנה של ת"א עוצרת את היריבות על 76 נקודות למשחק, 10 פחות מזו של קרית גת.

 

הפועל ירושלים – מכבי חיפה 21:00

שידור: בערוץ הספורט

אולם: פיס ארנה

שופטים: עמית בלק, אלעד ליבוביץ, דוד קולנגי

שתי הקבוות היו בחי הגמר בשנה שעברה. ירושלים הביסה את אילת, חיפה הייתה הכי קרובה שאפשר להדיח את מכבי ת"א, אבל בסוף כשלה. השנה ירושלים בראש הטבלה, חיפה בשולי הצמרת עם מאזן 5-7. השתיים ביום שישי בצהריים ברוממה וניפקו יופי של משחק שנגמר על 84-86 לאדומים אחרי הארכה. דונטה סמית' היה בשיאו עם טריפל דאבל של 20 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 עבירות שסחט. בצד הירוק בלט וויל גרייבס עם 16. ירושלים מגיעה למשחק הזה אחרי ההפסד השלישי שלה העונה בליגה למכבי אשדוד. חיפה אחרי ניצחון נוח 61-80 בנהריה. עוז בלייזר שפתח את העונה נהדר, נמצא בתקופה לא טובה וב-4 המשחקים האחרונים קלע 5 נקודות בממוצע, כשעד המחזור ה-9 לא ירד מההספק דו-ספרתי. גם בר טימור, חברו של בלייזר לנבחרת העתודה, לא בתקופה טובה במיוחד. מי שיהיה מועמד לתואר השחקן השישי של העונה קלע 9 נקודות בסך הכל בשלושה המשחקים האחרונים עם 0 ב-22 דקות בהפסד לאשדוד.