הישראליות באירופה: ניצחון ביתי דחוק לירושלים; חולון העפילה לחצי הגמר

הפועל חולון והפועל ירושלים נטלו השבוע חלק במסגרת האירופית. חולון העפילה לחצי גמר היורופקאפ, ואילו ירשלים ניצחה את המשחק הראשון ברבע הגמר ליגת האלופות מול טנריפה, ותצא בשבוע הבא לקרב הגומלין הקשה בספרד.

חולון העפילה לחצי גמר היורופקאפ אחרי דרמה גדולה ועהפסד 101-74 לאלבא פרהבר ההונגרית. כזכור, חולון ניצחה במשחק הבית בשבוע שעבר ב-33 נקודות הפרש, אבל בתום 40 במשחק השני התוצאה היתה זהה לזו שבשבוע שעבר, רק הפוך, 63-96 לטובת ההונגרים. הארכה מוצלחת של חולון עם נקודות של וולדן, ג'ונס ופניני נתנה לקבוצה של דן שמיר את הכרטיס לחצי הגמר. קורי וולדן קלע 24 נקודות ומסר 8 אסיסטים, שון ג'ונס הוסיף 14 נקודות. בחצי הגמר תפגוש חולון את סאסרי האיטלקית . בחצי הגמר השני יתמודדו אוליבר באסקט מגרמניה מול וארזה האיטלקית.

ירושלים אירחה את טנריפה במטרה לנצח בהפרש כמה שיותר גבוה ולהגיע רגועה לגומלין, אבל בסופו של דבר השיגה ניצחון דחוק ביותר 73-75. ירושלים פתחה מצוין עם חצי ראשון נהדר, אבל ריצת 17-0 של האורחים ברבע השלישי העבירה את היתרון לספרדים. ירושלים הצליחה בסופו של דבר להחזיר לעצמה את היתרון וגם את ניצחון בסיום, אבל ההפרש רעוע מאוד וצפוי קרב של ממש במשחק הגומלין בשבוע הבא בספרד. ג׳ייקובן בראון קלע 20 נקודות, ג׳יימס פלדין הוסיף 18 נקודות. קולטון אייברסון הצטיין אצל הספרדים עם דאבל דאבל של 20 נקודות ו-12 כדורים חוזרים..