הליגה לנוער: בתים עליונים ותחתונים – מחזור 11

מאת: אילון סלוס

בבתים העליונים במחוז צפון שלוש קבוצות בצמרת בדרך להבטחת מקום בפלייאוף: גלבוע/מעיינות, מכבי אסי חיפה והפועל אוסישקין ת"א. ונותר מאבקי מיקום וקרב על הכרטיס האחרון. במחוז דרום מכבי ת”א בודדה בראש הטבלה, שאחריה מכבי רעננה והפועל ירושלים דני הבטיחו מקומן בפלייאוף, ונאבקות על יתרון ביתית בשלה הבא, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.

בבתים התחתונים. במחוז צפון מכבי חיפה וקרית טבעון בדרך להבטיח עונה נוספת בליגת העל ומאבק פתוח בין ארבע קבוצות על הכרטיס למבחנים, במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה ועירוני אהרון ר"ג כנראה תעלנה לליגת העל וארבע קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים. במחוז דרום שתי קבוצות הבטיחו מקומן בליגת העל:  הפועל גן יבנה והפועל ירושלים יובל ושתי קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים: הפועל באר טוביה ומכבי עופר ראשל"צ.

 

בית עליון:

 

בית עליון מחוז צפון
הטבלה:

הפועל גלבוע/מעיינות מנצחת במשחק חוץ קשה את מכבי אסי חיפה והיא מוליכה את הטבלה עם  41 נק', אחריה הפועל אוסישקין ת”א (מקום שני, 39 נק') ומכבי אסי חיפה (מקום שלישי, 37 נק'), המאבק על הכרטיס האחרון לפלייאוף צמוד ומותח בין מכבי ראשל”צ איציק (מקום רביעי, 36 נק'), מכבי הוד השרון (מקום חמישי, 36 נק' וגליל עליון/קרית שמונה (מקום שישי, 36 נק'), במקרה של בית משולש או שוויון נקודות, לראשל"צ יתרון לאחר שהביסו את גליל עליון 65-90 ואת הוד השרון 59-81. להוד השרון יתרון על גליל עליון לאחר שניצחה אותה 46-66. סוגרות את הטבלה: הפועל עמק יזרעאל (32 נק') ואליצור קריית אתא (29 נק').

 

התוצאות:

מכבי אסי חיפה – הפועל גלבוע/מעיינות 78-74
150 צופים הגיעו לביכורים ביום השני של חופשת פורים לראות את מפגש הצמרת בין הירוקים לאדומים לפחות 60 איש הגיעו מגלבוע עם זמבורות והרבה מורל ואמונה שהניצחון בעיר הכרמל אפשרי.
שתי הקבוצות נמצאות בצומת דרכים כל אחת במסלול שלה.
חיפה הייתה חייבת ניצחון להבטיח את המקום ברביעיה הראשונה ואת הכרטיס לרבע גמר אליפות המדינה לנוער. הפסד מסבך אותה מאוד ב-3 מחזורים שנותרו שהיא עוד צריכה לנסוע להוד השרון וכפר בלום.
גלבוע/מעיינות רוצה מאוד להבטיח את המקום הראשון בבית העליון אותו מקום שיכול להקנות לה לא מעט "הקלות" ככול שניתן להמשך הדרך מרבע גמר אליפות המדינה לנוער צפונה.
החיפאים חסרו את רום שרוני שנסע לחו"ל והאדומים חסרו את דניאל סידריוק הפצוע.
הירוקים עלו עם ברוך,קופרברג,בירמן,אביטל ושפי.
האדומים פתחו עם לוי, נווה, ראובן, גל ווקנין.
הקצב הגבוה והאנרגיות בין שתי הקבוצות בא לידי ביטוי כבר בפתיחה שהקפטן עופרי נווה סופג 3 עבירות כבר ב-4 דקות הראשונות ולאחר שקלע את שלשת הפתיחה עבור האדומים. חיפה עוד הובילה בפעם הראשונה (והאחרונה עד 50 שניות לסיום אבל עוד נגיע לזה) עם סל של אופק אביטל ונווה רגע לפני העבירה השלישית העלה ל-3-2. הבליץ מחוץ לקשת נמשך עד סוף הרבע עבור האורחים שוקנין (פעמיים) וסרוסי מוסיפים 9 נקודות וסוגרים 4 שלשות ברבע.מנגד קופרברג נפגע בברכו ויצא מעט לנוח ששחר לוי חותם בשלשה משלו ובסיום הרבע 13-10 אדום.
ברבע השני המשיכו שחקני גלבוע/מעיינות לשלוט בקצב וכפו משחק של הרבה החלטות של לחץ על המקומיים עם הגנת הלחץ שלהם. קופרברג התקשה מאוד להיכנס למשחק ומנגד נטע גל רתח ומהר מאוד זה עלה לדו ספרתי אדום. פסק זמן של עידן לוי מחזיר את חיפה יותר מענישה נגד הלחץ אבל לא להרבה זמן ששגב גרילק עם 7 אישיות רצופות נותן אוויר לליאור קרת לאחר שההתקפה פחות תפקדה באותם רגעים ובסיום המחצית הראשונה 35-26 גלבוע/מעיינות.
ברבע השלישי המשחק המשיך להיות קצבי לוהט עם המון אמוציות משני הצדדים ששתי הקבוצות פשוט נותנות את הכול. נטע גל להט עד שספג את הרביעית ויצא לנוח. קופרברג החל לספק נקודות חשובות ולא מעט אסיסטים לחבריו בעיקר לאלמגור היעיל וההפרש מצטמק לאט לאט. שובל וקנין באדום לא היסס ומהר מאוד הרגיע את המומנטום הירוק עם נקודות חשובות מכל טווח ביחד עם אביאל לוי המצוין שהיה בכל מקום על המגרש ועם סלי קלאץ שהכול היה תקוע. אלמוג סגר את הרבע עבור הירוקים ובסיום הרבע השלישי 57-50 אדום.
הרבע הרביעי היה מותחן אחד גדול!
קופרברג ובירמן הורידו למינוס 3 (57-54) אבל גרילק הווינר, בסל ועבירה החזיר את האורחים שוב ל+7. החיפאים המשיכו לחפש את קופרברג הענק אבל אופק אביטל התעורר והחל לצלוף. נטע גל החזיר בשלשה גדולה משלו (63-58) אבל סופג את החמישית ומסיים את המשחק 5 דקות לסיום. גרילק שסחב נקע בקרסול מהמחצית הראשונה חזר שוב ודאג לנקודות מהעונשין. חיפה המשיכה במומנטום ובירמן וברוך מביאים אותה עד הבאר, ודקה וחצי לסיום 69-68 בלבד לגלבוע/מעיינות. קופרברג נשלח אל העונשין ומדייק בשתיהם ולראשונה מדקת הפתיחה הירוקים מובילים (69-70). גלבוע/מעיינות ידעה שפסיכולוגית אם לא יספקו נקודות בהתקפה הבאה המשחק הולך לכיוון של חיפה. גרילק שוב הופיע למאני טיים ולקח על עצמו זריקה מחוץ לקשת אך הכדור לא נכנס אבל גרילק כמו גרילק הגיע לכדור החוזר וסיים בפולו ל-2 נקודות הכי חשובות במשחק והיתרון שוב של גלבוע/מעיינות, 71-70 .
החיפאים לא צלחו את ההתקפה הבאה ופסק זמן אדום. בהוצאת אאוט מהצד עמית ראובן מסיים בתנועה ללא כדור סל חשוב ביותר בלייאופ (73-70). החיפאים שוב לא עמדו בלחץ וגרילק נשלח אל העונשין ומדייק רק באחת(74-70) 30 שניות לסיום.
החיפאים אחרי פסק זמן בתרגיל נהדר מוצאים את קופרברג לסל קל (74-72) . גרילק נשלח אל הקו ומדייק בשתיהם (76-72) .הירוקים יצאו להתקפה האחרונה במשחק ואופק אביטל נשלח אל הקו ובקור רוח מוריד שוב למינוס 2 (76-74) 8 שניות לסיום. עמית ראובן מנגד גם נשלח אל הקו וסגר עניין 78-74 גדול לאדומים מגלבוע/מעיינות .
קלעו לגלבוע/מעיינות :שגב גרילק – 19 נק',9 כ"ח, 6 אס' , שובל וקנין 16 נק', נטע גל 13 נק', 5 כ"ח, אביאל לוי 10 נק', 19 כ"ח , עמית ראובן -10 נק' , 4 כ"ח, 5 אס' , שי סרוסי – 7 נק', 4 כ"ח, 2 אס' , עופרי נווה – 3 נק' , יותם חנוכי – 9 כ"ח
קלעו למכבי חיפה: אופק אביטל -18, דניאל קופרברג – 15, גל ברוך- 14, תומר אלמגור-9 , רון בירמן- 8, אורי שפי-4 , תומר אסייאג-3 , שחר לוי-3
מכבי ראשל”צ איציק – מכבי הוד השרון 59-81

קרב ישיר בין שתי קבוצות שחולמות על הכרטיס האחרון לפלייאוף. הרבע הראשון היה צמוד, שניב בלול ואופק חכמון נותנים את הטון אצל הכתומים שמנגד היו אלה אלירן חדד ועידו אלון, ובתום הרבע 17-18 למקומיים.

אל הרבע השני עלו הכתומים בטירוף שהם שוטפים את המגרש, שגיא גולדמן מצטרף לצמד מגדלי התאומים בכתום, בלול את חכמון שהם מנצחים 7-22 ברבע ובמחצית 24-40.

הרבע השלישי היה שקול שאמיר זילברמן ואלון ששון מובילים את האורחים לרבע טוב, אבל חכמון ובלול לא נותנים להם להתקרב ובסיום הרבע 44-61 לראשל"צ.

הרבע האחרון היה צמוד שהוד השרון לא מצליחה לנגוס בהפרש. אמיר זילברמן ואלירן חדד עוד ניסו, אבל נקודות מהקו של איתי בר לב ושלשה של תומר חיים חתמה את תוצאת המשחק 59-81 לראשל"צ.

הרבו לקלוע לראשל"צ: ניב בלול – 26, אופק חכמון – 25, איתי בר לב – 10.

הרבו לקלוע להוד השרון: אלירן חדד – 20, אמיר זילברמן – 16, אלון ששון – 8

אליצור קריית אתא – הפועל אוסישקין ת”א 67-56

הפועל אוסישקין ת"א מנצחת במשחק חוץ את קרית אתא ועדיין חולמת על המקום הראשון בליגה. המשחק נפתח בצורה הססנית משני הצדדים הרבע מסתיים ביתרון של האדומים 13-17 שארז ניניו בולט אצל האדומים מול משחק טוב של רם זקס.

גם הרבע הני התאפיין ב"סקור" נמוך שהאדומים מגדילים במעט את הפער עם רבע טוב של יובל לוי שמנגד נקודות מהשדה של רם זקס ונקודות מהקו של עמרם אביב וירון מגירה, ובמחצית 27-30 לאורחים.

ברבע השלישי התחילו האדומים לברוח בראשות נועם חסון ויונתן רבינוביץ שהם מובילים בתום הרבע 39-52.

ברבע האחרון שמרו האדומים על הפער שאיתי גולן פותח עם שתי שלשות, עמרם אביב משיב עם שתי שלשות משלו אבל יונתן רבינוביץ חותם את תוצאת המשחק עבור האדומים 56-67.

הרבו לקלוע להפועל ת"א אוסישקין: יונתן רבינוביץ – 14, נועם חסון – 11, ארז ניניו – 9, יובל לוי – 8, איתי גולן – 6, יובל שדה וצוף בן משה – 5.

הרבו לקלוע לקרית אתא: אביב עמרם – 18, ירון מגירה – 13, רם זקס – 12, אופק אלבז – 6.

הפועל עמק יזרעאל – גליל עליון/קרית שמונה 71-53

 

בית עליון מחוז דרום:

הטבלה:

מכבי ת”א בראש הטבלה הבטיחה את המקום הראשון, עם 43 נק', אחריה אקדמיית ויינגיט דרום (מקום שני,  40 נק'). שתי קבוצות שנאבקות על יתרון ביתיות בפלייאוף: מכבי רעננה עירוני, קרובה להבטיח יתרון ביתיות (מקום שלישי, 40 נק') והפועל ירושלים דני  (מקום רביעי , 38 נק'), במקומות 5-7 שלוש קבוצות במאבק על הכרטיס הרביעי: הפועל ברנר (32 נק'), אליצור יבנה (32 נק'), והפועל נס ציונה איתי (31 נק'). היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף, הקבוצה במקום החמישי תעלה לפלייאוף.

נס ציונה הביסו את ברנר 50-81, במחזור הבא נס ציונה תארח את יבנה ובמחזור האחרון ברנר תארח את יבנה, כך שהכול פתוח. הפועל מודיעין אורנים (30 נק') סוגרת את הטבלה.

התוצאות:

מכבי רעננה עירוני – הפועל נס ציונה איתי 75-84

פנינת השרון אירחה למשחק בית את נס ציונה איתי. המקומיים פתחו היטב את המשחק שהם יורים ופוגעים מכל מצב באחוזים גבוהים. עדן נלגס פתח עם 4 רצופות לרעננה (14 נק' ברבע), ומייקל בריסקר איפס כוונות שהוא קולע 3 שלשות (14 נק' ברבע) והם מובילים את רעננה ליתרון 13-30.

ברבע השני נכנסה נס ציונה למשחק, שתומר לוינסון הכישרוני ממזער נזקים, אבל נלגס ובריסקר ממשיכים להיות המוציאים העיקריים לפועל ובמחצית 31-51.

ברבע השלישי המשיכה נס ציונה לצמצם מעט את הפער עם מטח שלשות של לוינסון, שהרבני ודרוקר, אבל בריסקר ונלגס ממשיכים במופע המשותף שלהם ובתום הרבע 53-70.

הרבע האחרון היה שייך לנס ציונה שאל לוינסון מצטרף עידו שבת אבל גיל בני לא נותן להם להתקרב ובן תומפסון חותם מהקו את תוצאת המשחק 75-84 לרעננה.

קלעו לרעננה: עדו נלגס – 33, מיקל בריסקר – 29, גיל בני – 11, בן תומפסון – 5, תומר פארן – 4, תום אולנובסקי – 2.

קלעו לנס ציונה: תומר לוינסון – 29, עידו שבת – 20, אבשלום שהרבני – 10, אלון דרוקר – 8, עומר וירשובסקי – 4, נועם שנקר ועמית אזולאי – 2.

אליצור יבנה – הפועל ירושלים דני 90-68

הפועל ברנר – אקדמיית ויינגיט דרום 68-57

הפועל מודיעין אורנים – מכבי ת"א 101-76