הליגה לנוער: בתים עליונים ותחתונים – מחזור 4

מאת: אילון סלוס

בבתים העליונים במחוז צפון גלבוע/מעיינות מתבססת בפסגה שאחריה מאבק פתוח בין 4 קבוצות, במחוז דרום שלוש קבוצות נמצאות בעמדת זינוק טובה לפלייאוף: מכבי ת”א, מכבי רעננה והפועל ירושלים דני, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.

 

בבתים התחתונים במחוז צפון מסתמן קרב צמוד ופתוח בין שלוש קבוצות: מכבי חיפה הפועל קרית טבעון, הפועל ג.מ. צעירים. במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה ועירוני אהרון ר"ג כנראה תעלנה לליגת העל וארבע קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים. במחוז דרום לא נערך השבוע מחזור ליגה.

 

בית עליון:

 

בית עליון מחוז צפון
הטבלה:

הפועל גלבוע/מעיינות בודדה בפסגה עם 29 נק’ בדרך להבטחת המקום הראשון בבית העליון, אחריה שלוש קבוצות עם 26 נק': מכבי אסי חיפה, גליל עליון/קרית שמונה והפועל אוסישקין ת”א. מכבי הוד השרון חמישית (25 נק'), סוגרות את הטבלה: מכבי ראשל”צ איציק,  הפועל עמק יזרעאל (24 נק') ואליצור קריית אתא (21 נק').

 

התוצאות:

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי אסי חיפה 61-99

מטורף! אין מילים אחרות שיכולות לתאר נכון יותר את מה שהתרחש באולם בעין חרוד.
שתי הקבוצות שכבר נפגשו העונה פעמיים (טורניר ראש השנה ומחזור אחרון בסיבוב המוקדם בגן נר) מכירות היטב אחת את השנייה שבפעמיים הראשונות העונה ידם של הירוקים הייתה על העליונה.
שתי הקבוצות הגיעו עם מאזן מושלם בבית העליון שניצחון של הירוקים היה פותח מחדש את הקרב על המקום הראשון והפסד נותן מרחק משמעותי ביותר עבור גלבוע/מעיינות.
גלבוע/מעיינות חסרה במשחק את אמיר הרבסט (טיול שנתי) והקפטן עופרי נווה שהיה לבוש אך לא שותף כמעט כל המשחק אך העמיד את עצמו לטובת הצוות המקצועי על אף ש-4 ימים לא זז ממיטתו !
מי שכן חזר לסגל היו אלה עידו כהן ופלג פוקס שהחלימו מפציעות לא פשוטות.
100  צופים הגיעו לערב הקריר בעין חרוד עם השופטים המצויינים אסף אוברלנדר ושרון נחמן וחזו בפתיחה כל כולה ירוקה בראשות הסנטר הטוב בארץ לנוער לאומית דניאל קופרברג שהשתלט על המשחק ולאחר 3 דקות 11-2 ירוק שקופרברג כבר עם 6 אישיות. כניסתם של גרילק וסרוסי (מצוין משני צידי המגרש!!) החלה לייצר מומנטום אחר ולמעשה מהדקה החמישית של הרבע הראשון ראינו בליץ מהאגדות של המקומיים שפשוט היו באנרגיות מטורפות ומעל הכול הראו חדות בכל פעולה גם בהגנה וגם בהתקפה במשחק ועד סוף הרבע השלימו ריצה מטורפת בחמש דקות (24-8 ) ובסיום הרבע הראשון 19-26 לגלבוע/מעיינות.
ברבע השני המאבק בין שני הסנטרים אביאל לוי ודניאל קופברג, היה במרכז העניינים אבל ההגנה האינטנטסיבית של המקומיים הכתיבה למשחק חוקים משלהם והירוקים נראו אובדי עצות שועקנין, סידריוק ומעל כולם נטע גל (4 שלשות בחמש דקות ) ברחו להפרש דו ספרתי משמעותי. הכישרון המקומי יותם חנוכי (כתה ט,1.97 !) עלה גם הוא כדי לתת אוויר לאביאל לוי , אבל מי הרגיש שהילד רק בכתה ט' ובדקות חלומיות שלו עשה סדר בהגנה על קופרברג ובהתקפה הוסיף 7 נקודות משלו כולל שלשה ענקית ובסיום המחצית 34-56 גלבוע/מעיינות!
אם חשבנו שברבע השלישי הקצב ייחלש או הירוקים יחזרו למשחק טעה ובגדול. גלבוע/מעיינות המשיכה בשלה ולא הותירה כל סיכוי לאורחים שהחלו גם לאבד את השלווה ואיבדו את גל ברוך המצויין (5 עב') לא לפני עימותים מיותרים ואגרסייבים רחוקים מהכדור של מספר שחקנים. גרילק , ראובן וקנין לוי וגל הובילו שוב ריצה משמעותית ובסיום הרבע השלישי יתרון שיא 49-78 גלבוע/מעיינות .
ברבע הרביעי גלבוע/מעיינות לא הורידה רגל מהגז ורצתה לא להשאיר סיכוי למשחק הגומלין שיכול לקבוע את זהות הקבוצה שתסיים במקום הראשון והמשיכה בהגנה הפנטסית שלה מול החלטות לא טובות של הירוקים והרבה מאוד איבודי כדור שלמעשה לא הסתדרו בכל רגע נתון עם ההגנה של האדומים לבנים. סידריוק חזר לבעור שעמית ראובן ונטע גל וחנוכי מוסיפים עוד נקודות וההפרש לא מפסיק לטפס. הירוקים איבדו את זה לגמרי באותם רגעים וגם ניצול פסקי הזמן של המאמן הנהדר של האורחים עידן לוי לא עזר לעצירת המפולת.
הרגע המיוחד של הערב שאולי בעצם מלמד על קבוצת גלבוע/מעיינות היה שהקפטן עופרי נווה עלה לשחק דקה לסיום ונתן את הכבוד לאביאל לוי המצויין , ללא אגו, ללא רגשי נחיתות שגם בדקה הזו הקפטן נתן את כל כולו , ובאופן סמלי ואין ראוי ממנו, סגר את המשחק עם שלשת ענק על הבאזר שהראתה תוצאה שאף אחד מהנוכחים באולם לרבות אנשי המקצועי והשחקנים לא תיאר בחלומותיו הפרועים ביותר סיום כזה למשחק בין שתי קבוצות כאלה !
קלעו לגלבוע/מעיינות : שגב גרילק -20 נק, 3 אס' , דניאל סידריוק -18 נק', 4 כ"ח, 8 חטיפות!, נטע גל -17נק' (5 שלשות), 7 אס' , שובל וקנין- 12נק', 4 חטיפות, עמית ראובן -10 נק' ,7 כ"ח, 4 אס' , יותם חנוכי -9 נק' , 3 כ"ח, 2 אס' , אביאל לוי-7 נק', 12 כ"ח, 4 חטיפות, שי סרוסי -3 נק', 5 כ"ח, 4 אס' , עופרי נווה -3 נק' , כן שותף עידו כהן.
הרבו לקלוע למכבי חיפה: דניאל קופרברג- 29, אופק אביטל -12, רון בירמן -9

מכבי הוד השרוןמכבי ראשל”צ איציק 76-63

הרבע הראשון היה שקול שאלירן חדד ואלון ששון מובילים את הוד השרון ומנגד אופק חכמון וניב בלול עובדים קשה מתחת לסלים ומורידים את האורחים בכתום ביתרון 22-24 בתום הרבע.

הרבע השני התאפיין בסקור נמוך שהקבוצות מתקשות לייצר נקודות. אצל המקומיים נכנס עידו אלון לענייינים שאלירן חדד ממשיך את היכולת הטובה שלו והוד השרון יורדים למחצית ביתרון 37-38.

הרבע השלישי המשיך להיות צמוד שאיתי בר לב מפגין יכולת טובה בראשון ומנגד אמיר זילברמן ועידו אלון מחזיקים את המקומיים במשחק ובסיום הרבע 63-64 לאורחים מראשל"צ

הרבע האחרון היה שייך כולו לאורחים מראשל"צ שטרפו את המגרש שהם מחזיקים את המקומיים על 10 נקודות ברבע ובהתקפה בר לב, שגיא פלד וניב בלול מספקים את הנקודות ובסיום ניצחון חוץ לראשל"צ 63-76 שהם עדיין חולמים על הפלייאוף העליון.

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ: ניב בלול ואיתי בר לב (4 שלשות) – 20, אופק חכמון -13, שגיא פלד – 9, תומר חיים -7.

הרבו לקלוע להוד השרון: אלירן חדד – 17, עידו אלון – 16, אמיר זילברמן ואלון ששון – 10.

הפועל אוסישקין ת”אאליצור קריית אתא 65-101

הרבע הראשון היה שייך לאדומים מאוסישקין שפתחו היטב בראשות צוף בן משה, יובל לוי ויונתן רבינוביץ שמנגד בקרית אתא רם זקס וירין מגירה מספקים נקודות ובסיום הרבע 17-24 לאדומים.

ברבע השני האדומים הגדילו את הפער שהם מנצחים אותו 12-37 עם מטח ל 9 שלשות (4 מתוכם של דור וכנר) ובחצית 29-61 לאדומים.

ברבע השלישי נרגעו האדומים וההפרש נשמר שיובל לוי, נועם חסון ויובל שדה שעלה מהספסל מספקים את הנקודות מנגד רבע טוב של קרית אתא שרם זקס ממשיך ביכולת הטובה שלו ובסיום הרבע 48-84.

הרבע האחרון הסתיים בשוויון 17, אצל האדומים עלו מהספסל אלמוג זקס ורונאל שוורץ והוכיחו שלאדומים יש עומק גם בספסל שמנגד רם זקס כמעט לבדו ממתיק את הגלולה ובסיום 65-101 להפועל אוסישקין ת"א.

הרבו לקלוע לאוסישקין ת"א:  רונאל שוורץ – 15, דור וכנר -14, יובל לוי -13, אלמוג זקס – 12, צוף בן משה -10, יונתן רבינוביץ – 8  .

הרבו לקלוע לקרית אתא: רם זקס – 26, ירין מגירה – 10.

גליל עליון/קרית שמונה – הפועל עמק יזרעאל 73-92

 

בית עליון מחוז דרום:

 

הטבלה:

מכבי ת”א בראש הטבלה עם 30 נק', אחריה מכבי רעננה עירוני (מקום שני, 28 נק'), הפועל ירושלים דני  (מקום שלישי , 27 נק') ואקדמיית ויינגיט דרום (מקום רביעי  26 נק'), במקומות 5-8 ארבע קבוצות במאבק על הכרטיס הרביעי: הפועל ברנר, הפועל מודיעין אורנים, אליצור יבנה (23 נק'), והפועל נס ציונה איתי (22 נק'), היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף,במידה והיא בין ארבעת הראשונות, החמישית תעלה לפלייאוף.

 

התוצאות:

אקדמיית ויינגיט דרום – הפועל ברנר 72-71

חניכיו של דיויד ונטורה מברנר הגיעו למשחק חוץ קשה אצל האקדמיה מויינגיט שהם רוצים להמשיך את העונה הנפלאה שלהם ולהעפיל לפלייאוף העליון.

הפתיחה היתה שייכת לאקדמיה בראשות עומרי כהן וברק אוריון שהובילו ברבע הראשון 16-21 , שבברנר עמית כהן המצויין משאיר את האורחים בתמונה.

ברבע השני התהפכו היוצרות וברנר נטלה את המושכות שהיא משחקת מצוין משני צידי המגרש.עמית כהן ממשיך להרשים עם מטח שלשות שתומר אלוני מצטרף אליו שבאקדמיה מיכאל מושקוביץ ממזער נזקים ובמחצית יתרון 37-38 לברנר.

הרבע השלישי המשיך להיות שקול וצמוד שהצמד אלוני וכהן יורה מכל טווח שמושקוביץ מהאקדמיה ממשיך להחזיק אותם בתמונה ושתי שלשות של נרי אריסון והרבע השלישי מסתיים ביתרון קטן של ברנר 57-58.

הרבע האחרון היה צמוד שתומר אלוני מנהל ברבע דו קרב פרטי מול אריאל ז'נו, אבל הסיומת שייכת לעמית כהן מברנר ובסיום ניצחון חוץ חשוב לברנר 71-72 שהיא חזק בתמונת המאבק על הכרטיס הרביעי לפלייאוף.

קלעו לברנר: עמית כהן -29, תומר אלוני – 26, רותם קייזרמן – 9, יובל ויימן – 4, בר ויינר -2

הרבו לקלוע לאקדמיה: אריאל ז'נו -17, ברק אוריון – 13,מיכאל מושקוביץ – 11, עומרי כהן ונרי אריסון – 8

הפועל ירושלים דני – אליצור יבנה 46-75

הרבע הראשון היה צמוד שירושלים בראשות בר שפע, איתי גולדמן ודביר אביזדריס לא מצליחים לברוח ליריבה העיקשת מיבנה עם רבע טוב של רועי עמית ובסיומו 11-16 לירושלים.

הרבע השני המשיך להיות צמוד שיבנה בראשות עמית לא נותנת לירושלים לברוח ושתי הקבוצות מתקשות לייצר נקודות, תוצאת הרבע 7-9 לירושלים ובמחצית 18-25 למקומיים.

הרבע השלישי ירושלים שלטה בקצב ורצה ליתרון 14-28 ברבע עם דקות מצויינות של מירון רויינה ואורי חי שמנגד רק רועי עמית מגיע לרבע ביבנה. בסיום הרבע 32-53.

ברבע האחרון השמיכו הירושלמים ללחוץ על הדוושה שדביר אביזדריס מצטרף לרויינה וחי שביבנה הו אלה הדקות של עדן דוידסקו ובסיום ניצחון גדול לירושלים 46-75.

הרבו לקלוע לירושלים: אורי חי – 19, בר שפע – 15, מירון רויינה – 12, דביר אביזדריס – 9, איתי גולדמן -8

הרבו לקלוע ליבנה: עדן דוידסקו ורועי עמית – 12.

הפועל נס ציונה איתי – מכבי רעננה עירוני 90-83

מכבי עירוני רעננה התארחה אצל עירוני איתי נס-ציונה, שחיפשה ניצחון בכדי להתקרב אל המקום המוביל אל הפלייאוף. האורחים, שיתמודדו בגומלין חצי-גמר גביע-המדינה ביום חמישי עם הפועל אוסישקין תל-אביב, פתחו טוב עם שתי חדירות מהירות של גיל בני ויתרון 4-0. אלון דרוקר הגיב בצד השני ביחד עם אופק גולדשטיין ועל הלוח שיוויון 11-11. המקומיים העבירו הילוך עם הפגזות של אבשלום שהרבני מכל טווח, בעוד עדן נלגס ובני מנסים למזער נזקים עבור קבוצתם, אך הגארד המקומי סגר את הרבע בשלשה ויתרון מבטיח של 18-25. גולדשטיין היעיל כבר קבע 20-29 בפתיחת הרבע השני, אך התעוררות של מייקל בריסקר ושלשה של עמרי איל איפשרו לקבוצתו של רון נוה לצמק ל-29-32. תומר לוינסון וגולדשטיין הגיבו מיד עם 4 רצופות, אולם הכחולים לא אמרו נואש וסלים של בריסקר, בן תומפסון (בשלשה) ונלגס (בחדירה) הורידו ל-36-39 בהפסקה, כשעמית אזולאי בשלשה דואג שקבוצתו לא תאבד את ההולכה. האורחים הלכו פנימה לתומפסון ולעומר ויצמן, רק כדי לראות את שהרבני שוב יורה מעבר לקשת ואת אלון דרוקר מייצר סל משלו בדרך ל-42-46.בני הראה יד רכה ובריסקר שיחרר את השלשה הראשונה שלו להערב, אבל לשחקניו של ליאור רוזן היתה תשובה בכל פעם עם סלים גדולים מול הגנה שרונית משופרת. שני סלים של עידו שבת ובינהם שלשה של לוינסון גרמו לרעננה להזעיק פסק-זמן בפיגור 47-59. תום אולנובסקי ו-ויצמן הרימו קצב הגנתי, כשהאחרון גם מספק נקודות חשובות ביחד עם בני ובריסקר ופתאום זה רק 60-62 לביתיים. שלשה של בריסקר הרימה את ספסל קבוצתו לאויר, שהרבני ענה באותו המטבע ובריסקר עם שתיים מקו-העונשין דאג לשיוויון 65-65. הקצב ההתקפי הגבוה נמשך עם מהלכים יפים בשני הצדדים, אולם האויר החל להיגמר אט-אט למארחים למול אינטנסיביות הגנתית של יריביהם. אותן זריקות קשות שנכנסו קודם לכן החלו ליפול בצד הלא נכון של הטבעת ופנינת השרון ניצלה זאת כדי להמשיך מ-71-70 ל-77-72 בזכות יד לוהטת של בריסקר, שתפר שתיים רצופות מדאון-טאון. נס-ציונה לא מצאה פתרון ובריסקר עד אחת נוספת מעבר לקשת ואז אסיסט לנלגס דאג שרעננה תוביל 82-72. גולדשטיין ניפק סל חשוב ולוינסון דייק ב-4 מ-4 מהעונשין, אולם בני מצא את תומפסון ואת נלגס לנקודות קלות בצבע ששמרו על מרחק ביטחון – 86-78. לוינסון המשיך להיות האיש של הביתיים עם נקודות שצימצמו ל-86-82 בלבד, אך בריסקר עם שתיים מהקו ואולנובסקי הגדילו לפלוס 8 וחתמו ניצחון חשוב לאורחת.

מכבי ת”א – הפועל מודיעין אורנים 66-104

 

בית תחתון:

מחוז צפון 

אקדמיית ויינגיט צפון מובילה את הטבלה עם 22 נק', אחריה הפועל קרית טבעון ומכבי חיפה (משחק חסר) עם 21 נק' רביעית הפועל ג.מ. צעירים עם 20 נק' ומשחק חסר. היות והאקדמיה משוריינת נראה כי הקרב על שני הכרטיסים לליגת העל ולמבחנים יהיה בין חיפה, ג.מ. צעירים וקרית טבעון. לוטשות עיניים לכרטיס למבחנים: הפועל ניר נהריה (19 נק') מכבי פרדס חנה (18 נק' ומשחק חסר) מכבי עמיחי חדרה סוגרת את הטבלה (16 נק' ומשחק חסר). 

 

התוצאות:

הפועל ג.מ. צעירים – מכבי חיפה 72-67

קרב צמרת בין שתי קבוצות שרוצות להעפיל לליגת העל לנוער היה צמוד ומותח.
תחילת המשחק הייתה שייכת לשחקני חיפה שבעבודת הגנה מצוינת לא נתנו לשחקני גלבוע/מעיינות ליישם את משחק ההתקפה שלהם. תוצאת הרבע הראשון 18-7 לחיפה.
את תחילת הרבע השני פתחו שחקני גלבוע/מעיינות באנרגיות מצוינות, בעיקר בחלק ההגנתי פלוס שיפור במשחק ההתקפה.
אך משחק ההגנה פשוט לא קיים כאשר שחקני חפה לוקחים ריבאונד התקפה פעם אחר פעם
תוצאת המחצית 39-31 לחיפה.
תחילת המחצית השנייה שחקני גלבוע/מעיינות ניסו לשנות את ההגנה אך לא יכלו מול הפיזיות של שחקני חיפה ששלטו מתחת לסלים. תוצאת הרבע השלישי 53-49 לחיפה.
פתיחת הרבע האחרון הייתה שקולה כאשר 4 דקות לסיום שני שחקני גלבוע: יהודה בוכריס ויאיר הררי יוצאים בחמש עבירות, האורחים מחיפה ממשיכים בשלהם משחקים משחק מסודר בהתקפה ושולטים בריבאונד התקפה, תוצאת הסיום 67-72  לחיפה

אקדמיית וינגייט צפון – הפועל קרית טבעון 55-69

מכבי עמיחי חדרה – הפועל ניר נהריה 64-74

 

מחוז מרכז 
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה (23 נק' ומשחק חסר) ואחריה עירוני אהרן ר”ג (מקום שני , 22 נק'). השתיים קרובות להבטיח את מקומן בליגת העל בעונה הבאה. הקרב על המבחנים פתוח בין: הפועל כפר סבא אביב (מקום שלישי , 19 נק'), בני הרצליה (מקום רביעי, 19 נק'), הפועל לב השרון מקי ( מקום חמישי , 18 נק' ומשחק חסר) והפועל יורם חולון (מקום שישי , 18 נק' ומשחק חסר), האחרונה מכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 17 נק' ומשחק חסר) בדרך לליגה השנייה. 

                                                                              

התוצאות:

אליצור עירוני נתניה – הפועל לב השרון מקי 60-78

בני הרצליה – עירוני אהרן ר”ג 86-63

מכבי טדי ת”א – הפועל כפר סבא אביב 70-75

 

 

מחוז דרום
לא נערך השבוע מחזור.

 

על מקומות 1-3 נאבקות שלוש קבוצות:  הפועל גן יבנה (מקום ראשון , 21 נק'), הפועל ירושלים יובל (מקום שני , 21 נק') והפועל באר טוביה (מקום שלישי , 20 נק'). השאר כנראה ירדו לליגה השנייה: מכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 18 נק'), מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 16 נק') והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 16 נק'). במחזור הבא קרב ישיר בין באר טוביה לגן יבנה.