הליגה לנוער: בתים עליונים ותחתונים – מחזור 3

בבתים העליונים במחוז צפון גלבוע/מעיינות מתבססת בפסגה שאחריה מאבק פתוח בין 4 קבוצות, במחוז דרום שלוש קבוצות נמצאות בעמדת זינוק טובה לפלייאוף: מכבי ת”א, מכבי רעננה והפועל ירושלים דני, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.

 

בבתים התחתונים במחוז צפון מסתמן קרב צמוד ופתוח בין שלוש קבוצות: מכבי חיפה הפועל קרית טבעון, הפועל ג.מ. צעירים. במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה כנראה תעלה לליגת העל וחמש קבוצות נאבקות על הכרטיס הנוסף שעירוני אהרון ר"ג יוצרת פער קטן. וכרטיס למבחנים, במחוז דרום מאבק משולש על העלייה לליגת העל בין הפועל ירושלים יובל, הפועל באר טוביה והפועל גן יבנה שהיורדות כבר נקבעו.
בית עליון:

 

בית עליון מחוז צפון
הטבלה:

הפועל גלבוע/מעיינות בודדה בפסגה עם 27 נק’, אחריה במקום השני מכבי אסי חיפה (25 נק'). במקומות 3-5: גליל עליון/קרית שמונה, מכבי הוד השרון והפועל אוסישקין ת”א (24 נק'). שישית הפועל עמק יזרעאל (23 נק') סוגרות את הטבלה מכבי ראשל”צ איציק (22 נק') ואליצור קריית אתא (21 נק').

 

התוצאות:

הפועל עמק יזרעאל – הפועל גלבוע/מעיינות 84-69

דרבי העמקים במחזור ה-3 בבית העליון הוקדם ושוחק באולם הקר בנהלל במוצ"ש. העמק הופיעו למשחק ללא קורן ג'ורנו הפצוע ולאחר הפסד להפועל ת"א בחוץ ביום ד' מנגד הופיעו האדומים מהגלבוע לאחר ניצחון בית מול גליל עליון ביום ב' האחרון.

 

הרבע הראשון נפתח בשליטה מוחלטת של האורחים ולאחר פתיחה מצוינת של אביאל לוי, נטע גל ודניאל סידריוק מעלה עמית ראובן בשלשה נפלאה ל-14-5 (המקומיים עם סל שדה אחד). פסק זמן מקומי לא עוצר את השטף של האורחים כששגב גרילק, סרוסי, הרבסט ווקנין שחותם את הרבע בסל נפלא 27-16 לגלבוע.

 

ברבע השני ממשיכים האדומים להכתיב את הקצב- עופרי נווה פותח עם סל יפה, וקנין ממשיך להיות יעיל וחנוכי הצעיר עם נק' ראשונות, גרילק משתלט על המשחק ומנגד שלשה של ויינטראוב המצוין ונק' מהקו של ברייטמן משאירות את המקומיים בתמונה אך סידריוק בחדירה נפלאה מעלה ל- 46-23. ברייטמן וויינטראוב בדק' טובות ובירידה למחצית לאחר חמש רצופות של נטע גל 51-34 אדום.

 

ברבע השלישי מעלים המקומיים את רמת האגרסיביות שלהם והקבוצות נשלחות הרבה פעמים אל קו העונשין- העמק עם 9 נק' משם אל מול 5 בלבד של האורחים מנצלים את ההחטאות ואת השגיאות בהגנת האורחים על מנת לצמצם את הפער ל- 8 נק' כשתי ד' לסיום הרבע. סידריוק עם 4 רצופות  וגרילק עם נק' מהקו מעלים שוב לדו ספרתי- 65-54 בסיום הרבע השלישי.

 

ברבע האחרון עולה אביאל לוי ומשתלט על המשחק עם 8 נק' אישיות, חסימות, חטיפות ואף הטבעה מרשימה לאחר חטיפה של סרוסי, ביחד עם נטע גל (7 נק' ברבע) היציב, יותם חנוכי בלחימה נהדרת, שי סרוסי בקבלת החלטות חכמה ויוזמה משני צידי המגרש, סידריוק עם עוד חדירה נהדרת והגנה קבוצתית מצוינת ואינטנסיבית והניצחון נשאר אצל האדומים מהגלבוע 84-69 בסיום.

 

קלעו לגלבוע/מעיינות:

נטע גל- 21 נק'/7 אס'/6כ"ח/5 חט', אביאל לוי- 16 נק'/12 כ"ח/2 אס'/2חט'/1 חס', דניאל סידריוק- 11 נק'/3 חט'/2חס', שגב גרילק- 10 נק'/6 כ"ח/4אס'/4חט', שובל וקנין- 9 נק'/2כ"ח/2חט', עמית ראובן- 5 נק'/2 כ"ח/3 חט', עופרי נווה- 3 נק'/2 כ"ח/3 אס', שי סרוסי- 3 נק'/6 אס'/5 כ"ח/2 חט', אמיר הרבסט- 2 נק'/2כ"ח/2אס', יותם חנוכי- 2 נק'/5 כ"ח/2 חט'/1 חס'

 

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

איתי ויינטראוב- 27 נק', איתי אבודרהם- 12 נק', בן ברייטמן- 9 נק' (7 מקו העונשין), דניאל ארד- 8 נק', איתן פרקר- 7 נק'.

 

דבר המאמן ליאור קרת :
"גאה לאמן את חבורת האנשים הנפלאה הזו, עשינו ניצחון חשוב במשחק מנטלי קשה מאד לאחר שניצחנו כאן לפני כחודשיים בהפרש גדול. השחקנים הגיעו ממוקדים במפתחות ובתכנית המשחק אותה הוציאו לפועל נהדר ברוב דק' המשחק. החטאנו 5 פעמיים את שתי זריקות העונשין- מה שמאד לא מאפיין אותנו ואם מעט ריכוז יכולנו לסיים את המשחק בתוצאה טובה יותר אך אנחנו שמחים בחלקנו וממשיכים הלאה לאתגר הבא- יש לנו שבוע להשתפר ולהתקדם ברמה האישית והקבוצתית ולהגיע מוכנים למשחק הבית מול מכבי חיפה הנפלאה אותה עדיין לא ניצחנו העונה…"

 

גליל עליון/קרית שמונה – מכבי הוד השרון 63-60

ניצחון חשוב למכבי הוד השרון של חי דוידי ולירן ברמן בכפר בלום על הפועל גליל עליון/קרית שמונה. המשחק התחיל בשליטה של הוד השרון בראשות עידו אלון ואמיר זילברמן הובילו כבר 6-1  הקבוצה המארחת התעשתה במהרה עם שלשות דן בן נון שמנגד אלירן חדד מחזיק את האורחים במשחק, הרבע הראשון הסתיים 16-19 עם שלשה של אלעד חודרוב המקומי.

ברבע השני הוד השרון שיפרו את ההגנה שבהתקפה ממשיכים לעשות את העבודה ששון, זילברמן ואלון ונצחו בזכות זאת את הרבע 18-11 שבגליל שקד ירושלמי לא נותן לאורחים לברוח, ובמחצית  יתרון להוד השרון 34-30.

גליל עליון עלו לרבע השלישי יותר נחושים מהוד השרון שדן נריה מהשדה, תום ספקטור ושקד ירושלמי מה-3 לא מחטיאים והמקומיים הפכו את התוצאה עם ניצחון ברבע של 11-22 וליתרון שבע בסיום הרבע 45-52.

לקראת הרבע הרביעי נראה היה ששחקני הוד השרון התעייפו אבל יחד עם זאת גילו אופי לא נשברו ונלחמו על כל כדור שהם עובדים היטב בהגנה ומשאירים את גליל על 8 נקודות ברבע, ובהתקפה היו אלה ששון, אלון וזילברמן והוד השרון מגיעה לשוויון 60-60, 46 שניות לסיום. החטאה של גליל אחרי פסק זמן וסל גדול של אמיר זילברמן ונקודה מהקו של אלירן חדד חותמים את התוצאה 63-60 להוד השרון.

 

קלעו להוד השרון:

אמיר זילברמן – 20, אלון ששון – 17, עידו אלון – 16, אלירן חדד – 7, שי אשואל – 3

 

קלעו לגליל עליון / קרית שמונה:

שקד ירושלמי – 15, דן נריה – 10, אלעד חודרוב – 9, יובל דהן ודן בן נון – 8, תום ספקטור – 7, עידו דהן – 2.


אליצור קריית אתא – מכבי ראשל”צ איציק 79-71

המקומיים שקיוו להשיג ניצחון ראשון בפלייאוף העליון פתחו מצויין שהם מובילים 17-20 בתום הרבע הראשון עם רבע מצוין של רם זקס ואביב עמרם שמנגד רק הגבוהים של ראשון רון נקרשביץ ואופק חכמון מגיעים לרבע.

הרבע השני היה שייך לכתומים עם שלשות של עידו ויגודמן ונקודות של חכמון ובלול שבצד השני מטח שלשות של רועי יחיא מחזיק את קרית אתא במשחק ובמחצית 39-44 לאורחים.

הרבע השלישי היה בשליטת המקומיים עם משחק נפלא של רם זקס שפגע מכל מקום ומנגד חכמון מחזיק את ראשל"צ במשחק ובסיום הרבע 56-57 לקרית אתא.

הנדנדה נמשכה והרבע האחרון היה שליטת הכתומים שמצליחים לעלות ליתרון ולברוח שניב בלול ואופק חכמון ממשיכים להוביל אותם ובסיום ניצחון 71-79 לאורחים מראשל"צ.

 

הרבו לקלוע לראשל"צ:

אופק חכמון – 23, ניב בלול – 13, שגיא פלג – 8, עידו ויגודמן ורון נקרשביץ – 6

 

הרבו לקלוע לקרית אתא:

רם זקס – 21, רועי יחיא – 16, אביב עמרם – 8.

 

מכבי אסי חיפה – הפועל אוסישקין ת”א 71-83

 

בית עליון מחוז דרום:

 

הטבלה:

מכבי ת”א בראש הטבלה עם 28 נק', אחריה מכבי רעננה עירוני (מקום שני, 26 נק'), הפועל ירושלים דני  (מקום שלישי , 25 נק') ואקדמיית ויינגיט דרום (מקום רביעי  25 נק'), במקומות 5-8 ארבע קבוצות במאבק על הכרטיס הרביעי: הפועל מודיעין אורנים, אליצור יבנה (22 נק'), הפועל נס ציונה איתי, הפועל ברנר (21 נק'). היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף,במידה והיא בין ארבעת הראשונות, החמישית תעלה לפלייאוף.

 

התוצאות:

הפועל ירושלים דני – הפועל נס ציונה איתי 64-73

שתי קבוצות שנמצאות במומנטום טוב נפגשו בבית ספר דנמרק בירושלים. המקומיים פתחו היטב בראשות איתי גולדמן ואורי חי והובילו אותם ליתרון 13-19 ששהרבני ושדה מחזיקים את נס ציונה בתמונה.

ברבע השני המשיכו המקומיים לברוח שגולדמן ודותן פעילים בהתקפה וההגנה מחזיקה את נס ציונה על 11 מנגד גולדשטיין ממשיך במשחק טוב ובמחצית 24-36 לירושלים.

ברבע השלישי ירושלים ממשיכה במשחק הגנה טוב שנס ציונה לא מצליחה לקלוע שמנגד מירון רוינה מצטרף לאיתי גולדמן וירושלים לוחצים על הדוושה ובורחים ליתרון 20, 33-53.

הרבע הרביעי היה שייך לנס ציונה שבהדרגה הקטינה את הפער עם דקות טובות של עידו שדה, תומר לוינסון ואופק גולדשטיין שבירושלים דביר אביזדריס וגולדמן לא נותנים לניצחון לחמוק ובסיום ניצחון לירושלים 64-73.

 

קלעו לירושלים:

איתי גולדמן – 24, דביר אביזדריס – 12, אורי חי – 10, מירון רוינה – 8, בר שפע – 7, אורן אמוש – 5, יניב דותן – 3, נדב מור – 2.

 

קלעו לנס ציונה:

תומר לוינסון – 18, עידו שדה – 16, אופק גולדשטיין – 14, עמית אזולאי – 7, אבשלום שהרבני – 5, עומר וורשבסקי ונועם שנקר – 2.

 

הפועל מודיעין אורנים – אקדמיית ויינגיט דרום 90-85

המחצית הראשונה היתה צמודה שבסיומה כפר אורנים יורדת ביתרון מינימלי 36-38. ברבע השלישי יצרה כפר אורנים פער גדול שהגיע עד 17 נקודות ובסיום הרבע 48-60 למקומיים.

כבר בפתיחת הרבע הרביעי יצאו שני שחקני כפר אורנים בחמש עבירות, ו-5 דקות לסיום המשחק יצאו שני שחקנים נוספים בחמש עבירות. האקדמיה השוותה בשלשה 10 שניות לסיום כאשר כפר אורנים ללא גבוהים על המגרש.

בהארכה כבר לא עמד לכפר אורנים הכוח והאקדמיה מנצחת 85-90 אחרי הארכה.

 

הפועל ברנר – מכבי רעננה עירוני 68-58

האורחים מפנינת השרון פתחו את המשחק בסערה שמייקל בריסקר ותום אולנובסקי יורים מכל עמדה שמנגד עידן ברסלבסקי מחזיק את ברנר במשחק ובסיום הרבע 9-18 לרעננה.

הרבע השני היה צמוד שרעננה לא מצליחה לברוח אך שומרת על הפער שעומרי איל ועדן נלגס נכנסים למשחק עבורה מנגד לברסלבסקי המצויין מצטרף עמית כהן ובמחצית 27-37 לרעננה.

הרבע השלישי היה שייך לרעננה שהיא בורחת לברנר שהטריו נלגס-בריסקר ובני פותחים מבערים שעמית כהן מנסה למזער נזקים ובסיום הרבע 37-55 לרעננה.

הרבע האחרון היה של ברנר שרצה מצויין עם עמית כהן בפתיחת הרבע ורותם קייסרמן בסופו, אבל גיל בני ונלגס לא נתנו להם להתקרב ובסיום רעננה מנצחת בחוץ 58-68

 

קלעו לרעננה:

מיקל בריסקר – 23, עדן נלגס – 16, גיל בני – 13, תום אולנובסקי – 11, עמרי איל – 4.

קלעו לברנר:

עמית כהן – 17, עידן ברסלבסקי – 12, תומר אלוני -7, בר ויינר ורותם קייסרמן – 6, עמית אהרוני – 4, יובל ויימן – 3, עמית בראונשטיין – 2.

 

אליצור יבנה – מכבי ת”א 96-61

 

בית תחתון:

מחוז צפון 

הפועל קרית טבעון בראש הטבלה עם 20 נק' כמו לאקדמיית ויינגיט צפון שבמקום השני. במקומות 3-4 עם 19 נק' ומשחק חסר: מכבי חיפה והפועל ג.מ. צעירים. היות והאקדמיה משוריינת נראה כי הקרב על שני הכרטיסים לליגת העל ולמבחנים יהיה בין חיפה, ג.מ. צעירים וקרית טבעון. לוטשות עיניים לכרטיס למבחנים: מכבי פרדס חנה והפועל ניר נהריה (18 נק') מכבי עמיחי חדרה סוגרת את הטבלה (14 נק'). במחזור הבר קרב ישיר על הכרטיס לליגת העל בין ג.מ. צעירים למכבי חיפה.

 

התוצאות:

מכבי פרדס חנה – אקדמיית וינגייט צפון 68-58

הפועל ג.מ. צעירים – מכבי עמיחי חדרה 63-71

הפועל קרית טבעון – הפועל ניר נהריה 62-71

 

מחוז מרכז 
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה (21 נק' ומשחק חסר) וכנראה תישאר שם, על המקום השני שמבטיח כרטיס לליגת העל בעונה הבאה נאבקות עירוני אהרן ר”ג (מקום שני , 20 נק') פותחת פער על הדולקות אחריה: הפועל יורם חולון (מקום שלישי , 18 נק'), הפועל כפר סבא אביב (מקום רביעי , 18 נק'), בני הרצליה (מקום חמישי, 18 נק') והפועל לב השרון מקי ( מקום חמישי , 17 נק' ומשחק חסר) השלישית תלך למבחנים והרביעית תרד לליגה הלאומית. האחרונה מכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 15 נק' ומשחק חסר) בדרך לליגה השנייה 

                                                                              

התוצאות:

עירוני אהרן ר”ג – הפועל כפר סבא אביב 65-72

אליצור עירוני נתניה – מכבי טדי ת”א 73-81

הפועל יורם חולון – בני הרצליה 81-65

 

 

מחוז דרום
על מקומות 1-3 נאבקות שלוש קבוצות:  הפועל גן יבנה (מקום ראשון , 21 נק'), הפועל ירושלים יובל (מקום שני , 21 נק') והפועל באר טוביה (מקום שלישי , 20 נק'). השאר כנראה ירדו לליגה השנייה: מכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 18 נק'), מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 16 נק') והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 16 נק'). במחזור הבא קרב ישיר בין באר טוביה לגן יבנה.

 

התוצאות:

הפועל באר טוביה – הפועל ב”ש/בני שמעון 73-71

מכבי עומר רחובות – מכבי עופר ראשל"צ 70-66

הפועל גן יבנה – הפועל ירושלים יובל 55-70