הליגה לנוער: בתים עליונים ותחתונים – המחזור הראשון

 

 מאת: אילון סלוס

בית עליון:
הקבוצות גוררות עימן את כל הנקודות והתוצאות מהשלב הראשון. יתקיים במתכונת ליגה בת שני סיבובים בשיטת בית וחוץ. ארבעת הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר מול הקבוצות מהבית המקביל (מקום 1 בצפון מול מקום 4 בדרום, מקום 2 בצפון מול מקום 3 בדרום, מקום 3 בצפון מול מקום 2 בדרום, מקום 4 בצפון מול מקום 1 בדרום). אם לשתי קבוצות יהיו אותן נקודות, לצורך טבלה פנימית ייחשבו רק תוצאות המשחקים מהבית העליון.

 

בית עליון מחוז צפון
הטבלה:

הפועל גלבוע/מעיינות מובילה עם 23 נק’, אחריה גליל עליון/קרית שמונה (22 נק'). מכבי אסי חיפה והפועל אוסישקין ת”א (21 נק') משלימות את רביעיית הצמרת.  מכבי הוד השרון חמישית (20 נק'), אחריה הפועל עמק יזרעאל (19 נק' ומשחק חסר), אליצור קריית אתא (19 נק'), וסוגרת את הטבלה מכבי ראשל”צ איציק עם 18 נק' ומשחק חסר

 

התוצאות:

מכבי אסי חיפהאליצור קריית אתא 83-98

מכבי חיפה פתחה את המשחק בסערה שהיא מובילה ברבע הראשון 11-35 עם רבע מצויין של דניאל קופרברג ורון בירמן. הרבע השני היה שייך לקריית אתא. אביב עמרם פתח אותו בנקודות רצופות, שירון מגירה וסיומת של עמית טלמור מצליחים לצמצמם את התוצאה 38-57 למכבי אסי חיפה במחצית.

הרבע השלישי היה צמוד שקופרברג ואופק אביטל נותנים את הטון בחיפה שמנגד מגירה ממשיך לקלוע ורם זקס נכנס לזון שהוא קולע את רוב הנקודות של קרית אתא ברבע. בסיום הרבע 57-74 לחיפה.

ברבע האחרון מוביל קופרברג את המקומיים שמנגד רועי יחיא נותן דקות טובות ובסיום 83-98 למכבי אסי חיפה שקרית אתא נשארים עם המחמאות. חשוב לציין שקרית אתא רושמת עונה נהדרת שלא זוכרים כמוה שהיא נמנית על 16 הקבוצות הטובות בארץ.

 

הרבו לקלוע למכבי אסי חיפה:

דניאל קופרברג – 43 נק', אופק אביטל – 22 נק', רון בירמן – 16 נק'

הרבו לקלוע לקרית אתא:

רם זקס – 26 נק' (7 שלשות), ירון מגירה – 21 נק'.

 

הפועל גלבוע/מעיינות –  מכבי הוד השרון 61-87

הפועל גלבוע/מעיינות אירחה במחזור הפתיחה של הבית העליון בביתה "החדש" באולם עין חרוד אליה עברה מהיכל הכדורסל בגן נר את האורחים מהוד השרון שעד כה עושים עונה יפה מאוד.
הפועל גלבוע/מעיינות עשתה שינוי קל בסגל שלה שאילן מוקין עבר לנוער דדו ויותם חנוכי מהנערים לאומית הצטרף לסגל שחסר הערב את פלג פוקס ועידו כהן הפצועים.
הפתיחה אותתה על הבאות גם מבחינת קצב המשחק וגם מבחינת אגרסיביות . שתי הקבוצות שלא מצאו את הטבעת בקלות בפתיחה משני צידי המגרש הראו הרבה אגרסיביות ואינטנסיביות בתחילת המשחק שהוד השרון מנצלת אחוזים לא טובים של המקומיים ומסיימת את הרבע הראשון במינוס 2 נקודות בלבד 15-17.
ברבע השני נטע גל ודניאל סידריוק בדקות טובות מאוד מעלים את האדומים לבנים ליתרון הגבוה ביותר במשחק (38-30) שדוידי מזעיק פסק זמן. הוד השרון חזרה חדה ומרוכזת יותר ומהר מאוד סגרה את ההפרש בריצת 0:5 (35-38) .עמית ראובן סגר את המחצית בסל חשוב משלו ובמחצית 35-40 לא עם כדורסל גדול אבל הרבה מאוד טמפו ובעיקר קצב נפלא .
ברבע השלישי העומק של גלבוע/מעיינות מייצר את המומנטום הראשון המשמעותי במשחק שנטע גל בשלשה ועופרי נווה הקפטן עם 3 שלשות רצופות מעלה את גלבוע/מעיינות ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק. הוד השרון שוב הזעיקה פסק זמן אבל האדומים לבנים לא עצרו והמשיכו את היכולת הטובה שיותם חנוכי (כתה ט' ) השחקן הצעיר ביותר בבית העליון בארץ סוגר את הרבע בסל נפלא עבור החניכים של ליאור קרת ובסיום הרבע השלישי 53-65 גלבוע/מעיינות.
ברבע הרביעי אזלו הכוחות להוד השרון שנראו תשושים ולא מצאו את הטבעת 4 דקות שלמות שמנגד עמית ראובן סרוסי וגרילק רצים ל-11:0 מדהים (53-76 ). פינקלשטיין שבר את הבצורת אבל סידריוק בשלשה ונווה והרבסט המצויין סגרו סופית את המשחק ובסיום ניצחון לגלבוע/מעיינות ששומרת לאחר המחזור הראשון בבית העליון על המקום הראשון .

קלעו לגלבוע/מעיינות:

נטע גל- 18 נק'/2כ"ח/2 אס'/2חט', עופרי נווה- 12 נק'/7כ"ח/4 אס'/2חט', דניאל סידריוק- 12 נק' ו- 6 אס', אמיר הרבסט- 11 נק'/12 כ"ח (8 בהתקפה), עמית ראובן- 11 נק'/3 כ"ח/3 אס'/ 4 חט', שגב גרילק- 8 נק' /11 כ"ח/2 אס', שי סרוסי-6 נק'/4 כ"ח/4אס', שובל וקנין- 5 נק'/2 כ"ח/1 אס', אביאל לוי- 2 נק'/6כ"ח/2 חס', יותם חנוכי- 2 נק'/5 כ"ח/1 אס'/1 חס'

 

הרבו לקלוע להוד השרון :
אלון ששון -24, אלירן חדד-13, אמיר זילברמן -9

 

דבר המאמן ליאור קרת :
"נהנו לשחק ביחד ופתחנו את הבית העליון עם ניצחון חשוב מול יריבה קשוחה, מאומנת ובטוחה מאד בעצמה. גאה בשחקנים שנצמדו למפתחות שלנו גם לאחר שבפתיחה הדברים לא הלכו בכיוון שלנו. המשחק אופיין במעברים מנטליים רבים אישיים וקבוצתיים אותם צלחנו ביחד, אני חושב שזה משחק שיש לנו הרבה מה ללמוד ממנו ושמח שאנו יכולים לעשות זאת לאחר ניצחון "

 

גליל עליון/קרית שמונההפועל אוסישקין ת”א 74-77

ניצחון חשוב לגליל עליון/קרית שמונה במאבק על העלייה לפלייאוף העליון מול האדומים מת"א. דווקא האורחים פתוח מצויין שהם מובילים 15-41 במחצית. ברבע השלישי הוליכו האדומים 42-63 , ברבע הרביעי עלו המקומיים כמו מלוע של תותח ועושים מהפך שהם מנצחים ברבע 11-35 ובסיום 74-77.

 

הפועל עמק יזרעאל – מכבי ראשל”צ איציק (נדחה ליום שבת 23.1)

 

בית עליון מחוז דרום:

 

הטבלה:

מכבי ת”א בראש הטבלה עם 24 נק', אחריה מכבי רעננה עירוני (23 נק') , הפועל ירושלים דני  (22 נק'), אקדמיית ויינגיט דרום (21 נק'), אליצור יבנה חמישית עם 20 נק' (היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף , מקום חמישי עולה לפלייאוף במידה והאקדמיה בין ארבעת הראשונות). במקום השישי הפועל מודיעין אורנים (18 נק' ומשחק חסר), שביעית הפועל נס ציונה איתי (18 נק') ושמינית הפועל ברנר (17 נק' ומשחק חסר).

 

התוצאות:

מכבי ת”א הפועל נס ציונה איתי 73-89

הרבע הראשון הסתיים ביתרון של מכבי ת"א 22-27 שעמית זיס ויובל זוסמן ומתן בן אקן קולעים מבחוץ ועידו פליישר מבפנים, שמנגד תומר לוינסון, אופק גולדשטיין ואלון ברוקר משאירים את נס ציונה במשחק.

ברבע השני הגדילו המקומיים בצהוב את הפער שיובל זוסמן ועידו פליישר ממשיכים את היכולת הטובה שלהם ומסתייעים בשלשות של עמית עבו, עידו בן הרוש ועומר בירנפלד ובנס ציונה לוינסון בנקודות רצופות עם שלשות של ברוקר ושהרבני תוצאת המחצית 38-46 למכבי ת"א

הרבע השלישי  היה צמוד שנס ציונה עם רבע מצויין של לוינסון וגולדשטיין מצמצמת במעט את הפער 58-65. במכבי ת"א זוסמן פתח טוב את הרבע, פליישר המשיך והסיומת היתה מטח שלשות של בן הרוש.

ברבע האחרון לחצו המקומיים על הדוושה ששוב היו אלה זוסמן ופליישר שמנגד גולדשטיין המצויין מחזיר את האורחים ובסיום 73-89 למכבי ת"א.

 

הרבו לקלוע למכבי ת"א:

עידו פליישר – 19 נק', עמית זיס ועומר זוסמן – 17 נק' ועידו בן הרוש – 12 נק' (4 שלשות)

קלעו לנס ציונה:

אופק גולדשטיין – 20 נק', תומר לוינסון – 19 נק', עידו שבת – 10 נק', אלון דרוקר – 9 נק', עמית אזולאי – 8 נק', אבשלום שהרבני – 6 נק'

 

אליצור יבנה מכבי רעננה עירוני 76-63

מכבי עירוני יורם רעננה פתחה את משחקי הבית העליון עם מפגש צמרת בחוץ נגד אליצור יבנה, שלמרות שהופיעה בהרכב חסר, חיפשה ניצחון שיקרב אותה בטבלה ליריבתה. הצהובים פתחו בהתלהבות רבה עם ניהול משחק טוב של יובל רחמילביץ', שאסיסט שלו מאחורי הגב לעומר זעפרני ושלשה נתנו ליבנה יתרון מהיר של 0-7. גיל בני ובעיקר מייקל בריסקר, עם שתי שלשות רצופות, הפכו את התוצאה ל-10-9, אולם עדן דוידסקו וגל טהורי פשוט לא החטיאו, הפכו את התוצאה ל-12-19 והמשיכו קדימה עד ליתרון 21-26, כשרק התעוררות של עדן נלגס ושלשה של בני ממזערים נזקים עבור הכחולים. ההגנה של רעננה לא ממש תיפקדה ומשחק ההתקפה היה מבולבל. רחמילביץ' המשיך ללהטט, טהורי ודוידסקו המשיכו לצלוף וקבוצתו של שלומי כהן נראתה מצויין עם יתרון 21-31. פסק-זמן של רון נוה איפס את השרונים, שנהנו משלשות של בריסקר ועומר פולג (31-35). האויר החל להיגמר למארחים, בני לקח אחריות עם 6 רצופות ושלשה של בריסקר חתמה מהפך לפני ההפסקה – 40-38. ההגנה של האורחים הציגה יכולת נהדרת בפתיחת המחצית השנייה, כשבני נצמד לרחמילביץ' ועומר ויצמן מצר את צעדיו של דוידסקו. יבנה התקשתה מאד להגיע לזריקות טובות ומנגד לקח נלגס אחריות ושתי שלשות רצופות שלו העלו את קבוצתו עד ל-54-41. רחמילביץ' דייק בשלשה השנייה שלו ברבע בכדי לעצור את המומנטום של היריבה וכניסה לרבע האחרון הראה הלוח 56-46. רעננה ניסתה לשים חותמת סופית על הסיפור, אולם נתקלה בהגנה אגרסיבית וחכמה של הביתיים. נלגס גירד נקודות, אולם איתי אמסלם עם סלים קשים החזיק את קבוצתו בתמונה – 60-52. שלשה של רחמילביץ' הורידה למינוס 5 בלבד, לפני שבני עם סל ואסיסט נהדר לויצמן דאג שפנינת השרון תגדיל שוב ל-64-55. טהורי עם שתיים מקו-העונשין וערן חולי מקרוב נגסו חזרה ל-64-59 והקפיצו את הספסל המקומי לאויר. נוה שוב לקח פסק-זמן, ממנו חזרה קבוצתו עם שלשות של בן תומפסון ונלגס והפער צמח ל-70-59. מכאן יבנה כבר לא היתה יכולה לחזור, כשתומפסון בשלשה וויצמן מקרוב חותמים ניצחון 76-63.

 

הפועל ירושלים דני אקדמיית ויינגיט דרום 57-74

הפועל מודיעין אורנים הפועל ברנר (נדחה ליום רביעי 20.1)

 

בית תחתון:
בכל מחוז 6-7 קבוצות שתשחקנה בשיטת ליגה בת שני סיבובים (בית וחוץ) הקבוצות גוררות עימן את כל הנקודות והתוצאות מהשלב הראשון.

בתום העונה הזו יהיו 24 קבוצות בליגת העל לנוער: 16 העולות לבית העליון פלוס האקדמיות  ועוד 7 הטובות מהבתים התחתונים (על פי מיקום 1-2 בבית התחתון במחוזות השונים וטורניר בין כל הקבוצות שיגיעו למקום 3) השאר יורדות.
מחוז צפון 

בשתי המקומות הראשונים שמובילים לליגת העל לנוער נמצאות: מכבי חיפה שמובילה את הטבלה עם 18 נק', והפועל קרית טבעון (מקום שני , 17 נק') במקום השלישי שמוביל למבחנים הפועל ג.מ. צעירים (מקום שלישי , 17 נק'). מכבי פרדס חנה (מקום רביעי , 16 נק') לוטשת עיניים לכרטיס השלישי. אקדמיית וינגייט צפון (מקום חמישי , 16 נק' משוריינת לעונה הבאה). שתי האחרונות כנראה ירדו לליגה השנייה: הפועל ניר נהריה (מקום שישי , 15 נק')   מכבי עמיחי חדרה (מקום שביעי , 11 נק'). 

 

התוצאות:

מכבי פרדס חנה – הפועל קרית טבעון 69-55

 

מכבי חיפההפועל ניר נהריה 62-76

ניצחון חשוב למכבי חיפה על נהריה, מה שמעלה אותה לראש טבלת הבית התחתון. חיפה פתחה את המשחק בסערה את המשחק שהיא מובילה 12-25 בתום הרבע הראשון עם חלוקת נקודות מאוזנת ושלוש שלשות שמנגד נהריה לא במשחק.

נהריה חזרה למשחק ברבע השני עם שלשות של אביב אביטל ועמית שטרית שהיא מצליחה לצמצמם את הפער ובמחצית 32-41 למכבי חיפה עם רבע טוב של שלו בר אבן ופלג לביא.

נהריה ממשיכה לצמצם את הפער והרבע השלישי הסתיים ביתרון ירוק 51-57.

הרבע האחרון היה שייך לירוקים עם דקות טובות של עידן כץ וסיומת של עדי ויסבך מול רבע טוב של איתי לוי ותומר כהן ובסיום 62-76 למכבי חיפה שעושה צעד חשוב להבטיח את מקומה בליגת העל לנוער בעונה הבאה.

 

הפועל ג.מ. צעיריםאקדמיית וינגייט צפון 84-74

ג.מ. צעירים הגיעה בפתיחת משחקי הבית התחתון בעמדת זינוק טובה מאוד במאבק על המקום 1,2 שנותן לה את הכרטיס השני (אחרי נוער 1 שכבר הבטיחה את הכרטיס הראשון ) לליגת העל החדשה לנוער בשנה הבאה .
ג.מ. צעירים לאחר סיבוב ראשון מצויין הגיעה אחרת למשחק הערב. נטולת אנרגיות , לא חדה לא רעבה ובעיקר לא מספיק רוצה.
למעט הרבע הראשון שבו עוד הובילו (20-21) האורחים מוינגייט פשוט רצו יותר והיו ראשונים לכל כדור. גם ההגנה החלשה והרכה של המקומיים אפשרה לכחולים לחגוג בצבע ומחוץ לקשת. בתום המחצית הראשונה 47-42 לאורחים.
גם ברבע השלישי והרביעי הדברים לא עבדו למקומיים שהאורחים מוינגייט מוכיחים הרבה אופי ורצון האורחים מהאקדמיה עושים את זה נכון ומעבירים שיעור אמיתי של אופי רצון ורעב לקבוצת ג.מ. צעירים.
הרבו לקלוע לגלבוע/מעיינות צעירים :
יאיר הררי -26, דן פריבר -25
הרבו לקלוע לאקדמיה
עמית אלמוג -18 (6 שלשות), יובל חיים, יובל מיכאלי-12 כ"א, נועם אביבי -11, אלון קרול-8

 

מחוז מרכז 
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה (17 נק') וכנראה תישאר שם, על המקום השני שמבטיח כרטיס לליגת העל בעונה הבאה נאבקות הפועל יורם חולון (מקום שני , 16 נק'), עירוני אהרן ר”ג (מקום שלישי , 16 נק') והפועל לב השרון מקי ( מקום רביעי , 15 נק' ומשחק חסר). השלישית תלך למבחנים והרביעית תרד לליגה הלאומית . שלוש האחרונות ירדו כנראה לליגה השנייה: הפועל כפר סבא אביב (מקום חמישי , 13 נק') , בני הרצליה (מקום שישי , 13 נק')  ומכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 13 נק') 

 

התוצאות:

הפועל יורם חולון – עירוני אהרן ר”ג 67-62

אליצור עירוני נתניה – בני הרצליה (נדחה ליום שלישי 19.1)

הפועל לב השרון מקי – הפועל כפר סבא אביב (נדחה ליום שלישי 19.1)

 

מחוז דרום
על מקומות 1-3 נאבקות שלוש קבוצות: הפועל ירושלים יובל (מקום ראשון , 18 נק'), הפועל באר טוביה (מקום שני , 18 נק')  והפועל גן יבנה (מקום שלישי , 16 נק' ומשחק חסר). השאר ירדו לליגה השנייה: מכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 14 נק'), מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 13 נק' ומשחק חסר) , והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 12 נק'). במחזור הבא קרב ישיר במשולש הצמרת בין הפועל ירושלים יובל להפועל באר טוביה.

 

התוצאות:

הפועל ירושלים יובלהפועל ב”ש/בני שמעון 53-80

הפועל באר טוביהמכבי עופר ראשל"צ 52-54

הפועל גן יבנה – מכבי עומר רחובות (נדחה ליום שבת 23.1)