הליגה לנוער – בתים עליונים ותחתונים – מחזור 6

בבתים העליונים במחוז צפון גלבוע/מעיינות מתבססת בפסגה שאחריה מאבק פתוח בין 5 קבוצות, במחוז דרום מכבי ת”א מתבססת בראש הטבלה, שאחריה מכבי רעננה והפועל ירושלים דני כנראה הבטיחו מקומן בפלייאוף, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח בין כל ארבעת הקבוצות האחרות.
בבתים התחתונים במחוז צפון מסתמן קרב צמוד ופתוח בין שלוש קבוצות: מכבי חיפה הפועל קרית טבעון, הפועל ג.מ. צעירים. במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה ועירוני אהרון ר"ג כנראה תעלנה לליגת העל וארבע קבוצות נאבקות על הכרטיס למבחנים. במחוז דרום מאבק משולש בין הפועל גן יבנה, הפועל ירושלים יובל והפועל באר טוביה
בית עליון:
בית עליון מחוז צפון:
הטבלה:
הפועל גלבוע/מעיינות בודדה בפסגה בדרך להבטיח את המקום הראשון עם 33, אחריה קרב פתוח על שלושת הכרטיסים הנותרים לרבע הגמר בין חמש קבוצות: מכבי אסי חיפה (מקום שני, 30 נק'), גליל עליון/קרית שמונה, הפועל אוסישקין ת”א (29 נק'), מכבי הוד השרון (חמישית, 28 נק'). שישית מכבי ראשל”צ איציק (27 נק'), סוגרות את הטבלה: הפועל עמק יזרעאל (26 נק') ואליצור קריית אתא (24 נק').
התוצאות:
הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי ראשל”צ איציק 89-92
במחזור השישי של הבית העליון הצפוני אירחה מוליכת הטבלה גלבוע/מעיינות ששומרת על מאזן מושלם עד כה בבית העליון את מכבי ראשל"צ שהגיעה למשחק לאחר 3 ניצחונות רצופים (אתא,הוד"ש, הפועל ת"א).
מהפתיחה אותתו שחקני עיר היין שהם באו לנצח היום. קצב מצויין של הכתומים שהצליחו לשבור פעם אחר פעם את הלחץ בהגנה של המקומיים ומשחק מצויין של הקפטן חכמון בישר את הבאות. מנגד פתיחת המשחק של האדומים לבנים הייתה דומה למשחקים קודמים שהיא לא פותחת כמו שצריך את הרבע הראשון ובסיום הרבע 20-19 לכתומים.
ברבע השני המשיכו חניכיו של פלג להציג משחק יעיל, מדוייק עם הרבה מאוד סלים קלים בצבע ומריבאונד התקפה שגלבוע/מעיינות מתקשה להתמודד עם הטריו ננשקרביץ, בלול וחכמון. את המחצית חתם בר לב האורח בשלשה גדולה על הבאזר שלוח התוצאות מראה 42-49 כתום.
גלבוע/מעיינות ידעה שהיא צריכה משהו אחר הערב כדי להפוך את המשחק. שחקניו של ליאור קרת נשארו בחדר הלבשה 13 דקות שלמות וכנראה הבינו את מצבם במשחק. גרילק, וקנין, נטע גל ואביאל לוי פתחו בסערה את המחצית ומהר מאוד נצמדים עד מינוס נקודה לאורחת. פלג הזעיק פסק זמן אבל המומנטום המקומי לא נעצר ו-2 שלשות גדולות של סרוסי, דקות מצוינות של עמית ראובן הצעיר, וסידריוק עם סל על הבאזר של הרבע, מביאות למהפך וסוגרים ריצה של 15-28 ברבע ולוח התוצאות 74-80 גלבוע/מעיינות בתום הרבע השלישי.
גם ברבע הרביעי המשחק המשיך להיות מאוד אגרסיבי של שתי הקבוצות ובקצב גבוה שההגנות נכשלות פעם אחר פעם וסל רודף סל. האדומים לבנים המשיכו להוביל ולשמור על המומנטום מהרבע השלישי אבל לא מצליחים לברוח שכל פעם חכמון ותומר חיים היו שם ברגע הנכון להישאר קרובים. 4 דקות לסיום הכתומים מורידים עד נקודה בלבד. בדקות הבאות סל רדף סל אבל 2.17 לסיום חכמון שוב לוקח על עצמו את המשחק ומעלה את שחקני האורחים לנקודה, 84-83 יתרון ראשון לאורחים לאחר הרבה מאוד דקות. פסק זמן מקומי מכריע את המשחק ששחקני גלבוע/מעיינות יוצאים ממנו עם הרבה אופי. סרוסי בשלשה קשה מאוד עם הלוח מעלה ליתרון 84-86 . הכתומים לא צולחים את ההתקפה הבאה ונטע גל מפציץ עוד שלשה (84-89) . הכתומים לוקחים פסק זמן אבל ההתקפה לא מוצאת את הרשת ונטע גל נשלח אל העונשין וקובר 2 נוספות (84-91) 57 שניות לסיום ! בר לב מצמק עוד למינוס 5 (86-91) ונטע גל מהצד שני נשלח אל העונשין ומדייק רק באחת (86-92) . ויגודמן נשלח 4 שניות לסיום לשלוש זריקות לאחר עבירה לזכותו מחוץ לקשת והוא מדייק בכולם (89-92) . פסק זמן מקומי מוציא את הכדור בצד הכתום אבל חטיפה כבר במסירה הראשונה של תומר חיים מאפשרת לו עוד זריקה מהשלוש שכמעט ונכנסת וגורמת להארכה, ובסיום 89-92 דרמטי לאדומים לבנים שלא היטיבו לשחק הערב אבל ידעו עם הרבה אופי שגם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח .
קלעו לגלבוע/מעיינות : נטע גל -17 נק', 6 אס', 4 כ"ח, שגב גרילק -16 נק', 7 כ"ח, 5 אס',4 חטיפות,
שי סרוסי -12 נק' , עמית ראובן -12 (100% מהשדה) , 4 כ"ח ,2 חטיפות, אביאל לוי -12 נק',10 כ"ח,
דניאל סידריוק -10 נק', שובל וקנין -7 נק', עופרי נווה -3 נק' ,אמיר הרבסט -3 נק' 5 כ"ח.
הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ איציק :אופק חכמון – 29 , איתי בר לב-14, חיים תומר -13, רון ננשקרביץ -12, ניב בלול -12
מכבי הוד השרון – הפועל אוסישקין ת”א 89-49
האדומים מאוסישקין הגיעו למשחק חוץ בהוד השרון ואחרי ההפסד המפתיע לראשל"צ רצו לחזור למסלול הניצחונות ועשו את זה בגדול תוך שהם מציגים יכולת מרשימה,ומביסים את הוד השרון ללא תנאי. האדומים יוצרים יתרון בטבלה משולשת מול גליל עליון והוד השרון.
האדומים פתחו היטב את המשחק שהם רצים ברבע הראשון 14-22 עם משחק טוב של צוף בן משה ויונתן רבינוביץ שקלעו מכל טווח, מנגד אלירן חדד ואמיר זילברמן היחידים שמתפקדים ברבע בהוד השרון.
ברבע השני המשיכו האדומים במטח שלשות בראשות יונתן רבינוביץ עם 3 שלשות ו-11 נק' ברבע , שבהוד השרון אלון ששון ונועם ניסנוב מחזיקים את המקומיים במשחק והקבוצות יורדות למחצית ביתרון 29-42 להפועל אוסישקין.
ברבע השלישי המשיכו האדומים ללחוץ על הגז שהם מחזיקים את הוד השרון על 11 נק' בלבד ברבע, יונתן רבינוביץ ממשיך במשחק נפלא ודור וכנר מצטרף אליו שבסיום הרבע הפער צומח ל-26, 40-66.
גם ברבע הרביעי האדומים לא עוצרים וההגנה באדום ממשיכה לעבוד שהפעם הוד השרון מגיעה רק ל-9 נק' (שלשות של ניר פינקלשטיין ונתן ברונפמן) והמחליפים של הפועל שחר עמיר ואיתי גולן ממשיכים לעשות את העבודה ובסיום ניצחון מוחץ לאדומים 49-89 , שקרובים להעפיל לרבע הגמר.
הרבו לקלוע להפועל ת"א אוסישקין:יונתן רבינוביץ – 25, צוף בן משה ודור וכנר – 13, נועם חסון – 8, שחר עמיר ואיתי גולן -6
הרבו לקלוע להוד השרון: אלון ששון – 12, אלירן חדד -11, נועם ניסנוב ודור פינקלשטיין -6, עידו אלון ואמיר זילברמן – 5.
הפועל עמק יזרעאל – מכבי אסי חיפה 75-57
חיפה פתחו את המשחק בסערה שהם רצים ברבע הראשון 4-15 בראשות הטריו קופרברג, אלמגור ואביטל. הרבע השני היה צמוד שאיתי אבודרהם שומר את המקומיים במשחק ובמחצית 24-35 לחיפה. ברבע השלישי יזרעאל חוזרים למשחק שאיתי וינטראוב קולע מכל מצב מול מופע יחיד של קופרברג ובסיום הרבע רק 5 לחיפה, 49-54. הרבע האחרון היה שייך לירוקים שרצו 8-21 ברבע בניצוחם של גל ברוך ואופק אביטל ובסיום 57-75 לחיפה.
הרבו לקלוע לחיפה: קופרברג – 29, אביטל – 24, גל ברוך ותומר אלמגור – 8.
הרבו לקלוע ליזרעאל: איתי אבודרהם ואיתי ויינטראוב – 15, איתן פרקר – 8.
גליל עליון/קרית שמונה – אליצור קריית אתא 46-59
בית עליון מחוז דרום:
הטבלה:
מכבי ת”א בראש הטבלה עם 34 נק' שהיא בדרך להבטיח את המקום הראשון אחריה הפועל ירושלים דני (מקום שני , 31 נק') מכבי רעננה עירוני (מקום שלישי, 30 נק'), ואקדמיית ויינגיט דרום (מקום רביעי 28 נק' ומשחק חסר), במקומות 5-8 ארבע קבוצות במאבק על הכרטיס הרביעי: אליצור יבנה (27 נק'), הפועל ברנר (25 נק'), הפועל מודיעין אורנים (25 נק'), והפועל נס ציונה איתי (23 נק' ומשחק חסר), היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף,במידה והיא בין ארבעת הראשונות, החמישית תעלה לפלייאוף.
התוצאות:
מכבי ת”א – מכבי רעננה עירוני 92-95
משחק הצמרת בין שתיים מהקבוצות הטובות בליגה הבטיח וגם קיים. משחק צמוד רב תהפוכות היה לנו בהדר יוסף. האורחים מרעננה הגיעו נחושים ופתחו את המשחק בצורה נפלאה עם עדן נלגס, גיל בני והאקס פקטור תום אולנובסקי שסיים נפלא את הרבע עבור רעננה שהצהובים לא מגיעים למשחק שעומר זוסמן מחזיק אותם בתמונה, ובסיום הרבע 19-27 לרעננה.
הרבע השני היה צמוד שמכבי ת"א מנסה להתקרב לרעננה. שני העמיתים, עבו וזיס פתחו נהדר את הרבע למכבי ת"א שמנגד נלגס בסל ושלשה לא נותן להם לברוח, רעננה עם שלשות חשובות של בני ותומפסון מול שלשה מסיימת של עבו והקבוצות יורדות למחצית ביתרון 47-50 לאורחים מפנינת השרון.
הרבע השלישי היה שייך לרעננה שהיא מצליחה לברוח עם מטח של 4 שלשות רצופות ורבע ענק של גיל בני שמנגד העמיתים, זיס ועבו שומרים את מכבי ת"א במשחק ובסיום הרבע 63-80 לרעננה.
מכבי ת"א עם הגב לקיר בדרך להפסד ראשון עושה את מה שהיא יודעת הכי טוב, לחזור למשחק והיא עובדת היטב משני צידי המשחק מחזיקה את רעננה על 12 נק' ברבע שעמית עבו ועמית זיס ממשיכים לקלוע מכל מצב ובסיום ניצחון דרמטי למכבי ת"א 92-95.
הרבו לקלוע למכבי ת"א: עמית עבו -27, עמית זיס – 17, עומר זוסמן – 17
הרבו לקלוע לרעננה: גיל בני – 27, עדן נלגס – 21, תום אולנובסקי -15
הפועל ירושלים דני – הפועל ברנר 58-68
הפועל דני ירושלים אירחו את הקבוצה המפתיעה מברנר שחולמת על רבע הגמר. הרבע הראשון היה חלש מבחינה התקפית שברנר עם רבע טוב של בר וינר ורותם קיזרמן מנצחת 13-16.
הקבוצות המשיכו לקלוע באחוזים נמוכים שירושלים חוזרת למשחק עם דקות טובות של אורן אמוץ שמנגד קיזרמן ממשיך לעבוד קשה ולספק נקודות ובמחצית 28-30 לירושלים.
ברבע השלישי ירושלים המשיכו לברוח שאורי חי ומירון רוינה מסיימים עבורה רבע מוצלח שמנגד רותם קייזרמן ועמית כהן ממזערים נזקים ובסיום הרבע 42-52 לאדומים
הרבע האחרון היה צמוד שירושלים שומרת על הפער ולא נותנת לברנר להתקרב. איתי גולדמן ברבע טוב שמנגד עידן ברסלבסקי ויובל ויימן קולעים בברנר ובסיום ניצחון לירושלים 52-68
הרבו לקלוע להפועל ירושלים: רותם קיזרמן – 19, יובל וימן – 10, עמית כהן -8, בר וינר -6
אליצור יבנה – הפועל מודיעין אורנים 62-71
הפועל נס ציונה איתי – אקדמיית ויינגיט דרום (נדחה ליום שלישי 23.2)
בית תחתון:
מחוז צפון
מכבי חיפה מובילה את הטבלה עם 2 נק', אחריה 3 קבוצות עם 23 נק': הפועל קרית טבעון, אקדמיית ויינגיט צפון והפועל ג.מ. צעירים. היות והאקדמיה משוריינת נראה כי הקרב על שני הכרטיסים לליגת העל ולמבחנים יהיה בין חיפה, ג.מ. צעירים וקרית טבעון. לוטשות עיניים לכרטיס למבחנים: מכבי פרדס חנה והפועל ניר נהריה (21 נק') , מכבי עמיחי חדרה סוגרת את הטבלה (17 נק' ומשחק חסר).
התוצאות:
הפועל ג.מ. צעירים – הפועל קרית טבעון 56-73
הפועל ג.מ. צעירים אירחה הערב במסגרת הבית התחתון את הקבוצה החזקה בבית קריית טבעון שלה שאיפות ברורות וידועות לקטוף את הכרטיס לליגת העל לנוער.
דווקא הפתיחה הייתה כל כולה מקומית עם המון אנרגיות חדות וקבוצותיות שהררי ובן שלום ופריבר מובילים ריצה 11-23 בתם הרבע.
ברבע השני היו אלה האורחים שהחלו להיכנס אט אט למשחק שגלעד לוי וזבק הם המוציאים לפועל ובמחצית 34-39 בלבד לגלבוע/מעיינות צעירים.
ברבע השלישי שתי הקבוצות שיחקו לא טוב שהאורחים נשלחים פעם אחר פעם לעונשין ולא מנצלים את הבונוס שמקבלים ומספקים 12 נקודות מתוך 14 בכל הרבע מהעונשין ברבע זה. מנגד שחקני גלבוע/מעיינות התקשו מאוד למצוא את הטבעת וסיפקו רבע חלש התקפי עם 13 נקודות בלבד ובסיום הרבע השלישי 48-52 מקומי.
ברבע הרביעי הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, האורחים מטבעון שרצו יותר והיה חשוב להם יותר הניצחון ,שהם רצים לרבע מדהים של 25-4 ששחקני גלבוע/מעיינות לא קולעים סל שדה אחד אפילו וכל הנקודות מהעונשין ובסיום ניצחון לטבעון 73-56 .
הרבו לקלוע הפועל ג.מ. צעירים: יאיר הררי -13 (11 ברבע הראשון) , דן פריבר -12, נטע בן שלום-10, בניהו סרור-7
הרבו לקלוע לטבעון : גלעד לוי-29, גל זבק- 18
מכבי חיפה – מכבי פרדס חנה 57-52
מכבי עמיחי חדרה – אקדמיית וינגייט צפון
מחוז מרכז
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה והיא תישאר עונה נוספת בליגת העל (27 נק'), אחריה עירוני אהרן ר”ג (מקום שני , 23 נק'). הקרב על המבחנים פתוח בין: בני הרצליה (מקום שלישי, 23 נק' ומשחק עודף), הפועל לב השרון מקי ( מקום רביעי , 22 נק'), הפועל כפר סבא אביב (מקום חמישי , 20 נק') והפועל יורם חולון (מקום שישי , 20 נק'), האחרונה מכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 19 נק') בדרך לליגה השנייה.
התוצאות:
מכבי טדי ת”א – בני הרצליה 69-68
הפועל לב השרון מקי – הפועל יורם חולון 57-71
אליצור עירוני נתניה – עירוני אהרן ר”ג 51-84
מחוז דרום
על מקומות 1-3 נאבקות שלוש קבוצות: הפועל ירושלים יובל (מקום ראשון , 25 נק'), הפועל גן יבנה (מקום שני , 23 נק' ומחק חסר), והפועל באר טוביה (מקום שלישי , 23 נק'). השאר כנראה ירדו לליגה השנייה: מכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 21 נק'), מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 18 נק') והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 17 נק' ומשחק חסר).
התוצאות:
מכבי עופר ראשל”צ – הפועל ירושלים יובל 64-61
מכבי עומר רחובות – הפועל באר טוביה 53-47
הפועל גן יבנה – הפועל ב”ש/בני שמעון (נדחה ליום רביעי 24.2)