הליגה לנוער – בתים עליונים ותחתונים – מחזור 2

מאת אילון סלוס

בבתים העליונים במחוז צפון גלבוע/מעיינות מתבססת בפסגה שאחריה מאבק פתוח בין 6 קבוצות, במחוז דרום נערך מחזור חלקי ששלוש קבוצות נמצאות בעמדת זינוק טובה לפלייאוף: מכבי ת”א, מכבי רעננה והפועל ירושלים דני, שהמאבק על הכרטיס האחרון פתוח.

בבתים התחתונים במחוז צפון קרב צמוד ופתוח בין חמש קבוצות: מכבי חיפה הפועל קרית טבעון, הפועל ג.מ. צעירים, הפועל ניר נהריה ומכבי פרדס חנה, במחוז מרכז אליצור עירוני נתניה כנראה תעלה לליגת העל וחמש קבוצות נאבקות על הכרטיס הנוסף וכרטיס למבחנים, במחוז דרום מאבק משולש על העלייה לליגת העל בין הפועל ירושלים יובל, הפועל באר טוביה והפועל גן יבנה שהיורדות כבר נקבעו.

בית עליון:

בית עליון מחוז צפון:
הטבלה:
הפועל גלבוע/מעיינות בודדה בפסגה עם 25 נק’, אחריה גליל עליון/קרית שמונה ומכבי אסי חיפה (23 נק'). מכבי הוד השרון רביעית (22 נק'). במקומות 5-6 שתי קבוצות שיפגשו במשחק השלמה חשוב ביום רביעי, הפועל עמק יזרעאל והפועל אוסישקין ת”א (21 נק' ומשחק חסר) סוגרות את הטבלה מכבי ראשל”צ איציק ואליצור קריית אתא (20 נק').

התוצאות:
הפועל גלבוע/מעיינות – גליל עליון/קרית שמונה 56-75
בערב קפוא בעין חרוד נפגשו שתי המוליכות בבית העליון הצפוני במסגרת המחזור השני של הבית העליון שלגלבוע/מעיינות הפסד אחד לחובתה וגליל עליון סוחבת 2 הפסדים לחובתה.
שתי הקבוצות הגיעו מעודדות מהמחזור הראשון , בייחוד האורחים מהגליל שהשיגו W גדול על הפועל ת"א בכפר בלום באחד הקאמבקים הגדולים שנראו בהיסטוריה של הכדורסל נוער בארץ.
שחקני הגליל חסרו את שקד ירושלמי החולה ואילו גלבוע/מעיינות חסרה את עידו כהן ופלג פוקס הפצועים.
הפתיחה הייתה אחת המרשימות שנראו בעין חרוד בשנים האחרונות ששחקני הנוער 1 שלנו לא החטיאו כדור ופגעו מכל טווח והשתלטו על המשחק מהר מאוד שהפרש השיא מגיע ל+18 עם לא פחות מ-6 שלשות ששחקני הגליל נראו אובדי עצות למול המטווח ובסיום הרבע הראשון 12-26 לגלבוע/מעיינות .
ברבע השני נוכחנו לדעת ששחקני הנוער 1 הגיעו לשיא מוקדם מדיי ושחקני גליל עליון הוכיחו שוב אופי והחלו אט אט להתקרב למקומיים. חודרוב ועידו דהאן החלו לספק נקודות וספקטור עם שלשה מורידים מתחת לדו ספרתי אבל פסק זמן מקומי ודקות מופלאות של דניאל סידריוק כולל דאנק מטורף על שחקן הגנה של האורחים העלה שוב את גלבוע/מעיינות ל+12 דקה לסיום החצי שהפער נשמר עד לשריקת המחצית 30-42 למקומיים.
ברבע השלישי גליל עליון המשיכו את משחק האופי שלהם ובלי כדורסל גדול אבל נכון המשיכו ללכת אל חודורוב וחיו לצבע שמנגד הגנה אגרסיבית ביותר וקשוחה מורידה את ההפרש עד מינוס 7 .אבל אז הגיעו הדקות הנהדרות של שגב גרילק שלבדו השאיר את המקומיים במשחק עם סלים של אופי ועם 9 רצופות פשוט שומר על הסטאטוס קוו בתוצאה שגליל עליון לא מצליחה להידבק. המהלך המכריע של הרבע שהשפיע רבות על הרבע הרביעי היה ב-10 שניות האחרונות (47-52) שהקפטן עפרי נווה עם שלשה על הבאזר הופך את המומנטום שוב ומייצר יתרון 8 (47-55) בסיום הרבע השלישי !
ברבע הרביעי עלתה קבוצה אחת על המגרש והעומק המקומי שוב הוכיח את עצמו בריצת 9-20 עם דקות איכותיות ביותר של סידריוק גרילק ובסיום גם נטע גל ששי סרוסי ואביאל לוי עושים עבודת קודש בהגנה ובסיום ניצחון חשוב עם הפרש משמעותי על גליל עליון שסופרת לעצמה את ההפסד השלישי העונה והראשון בבית העליון !

קלעו לגלבוע/מעיינות :
שגב גרילק -19 נק, 11 כ"ח, 5 אס' , נטע גל -13 נק', 7 כ"ח, 2 אס' , דניאל סידריוק -11 נק , 5 כ"ח, שובל וקנין -9 נק', עופרי נווה -8 נק', 6 כ"ח, אביאל לוי – 7 נק', 11 כ"ח, עמית ראובן – 7 נק' , 2 אס, 3 כ"ח, שי סרוסי -1 נק' ,3 כ"ח ( עבודת הגנה מצויינת( , שיחקו ותרמו לניצחון אך לא קלעו : אמיר הרבסט ויותם חנוכי

הרבו לקלוע לגליל עליון :
לידו חיו -13, תום ספקטור -13, אלעד חודורוב -10, דן נריה -8
מכבי ראשל”צ איציק – מכבי אסי חיפה 88-83
מכבי הוד השרון – אליצור קריית אתא 67-43
הפועל אוסישקין ת”א – הפועל עמק יזרעאל (נדחה ליום רביעי 27.1)

בית עליון מחוז דרום:

הטבלה:
מחזור חלקי במחוז דרום שמשחקי צמרת נדחים להמשך השבוע. מכבי ת”א בראש הטבלה עם 24 נק' ומשחק חסר, אחריה מכבי רעננה עירוני (מקום שני, 23 נק' ומשחק חסר) ואקדמיית ויינגיט דרום (מקום שלישי 23 נק'), הפועל ירושלים דני (מקום רביעי , 22 נק' ומשחק חסר). במקומות 5-7 שלוש קבוצות עם 20 נק': הפועל נס ציונה איתי, הפועל ברנר, ואליצור יבנה (משחק חסר). היות והאקדמיה לא עולה לפלייאוף,במידה והיא בין ארבעת הראשונות, החמישית תעלה לפלייאוף. במקום השמיני הפועל מודיעין אורנים (19 נק' ומשחק חסר).

התוצאות:
הפועל נס ציונה איתי – הפועל ברנר 57-86
אקדמיית ויינגיט דרום – אליצור יבנה 57-62
האקדמיה פתחו את הרבע הראשון ביתרון 13-24 עם מטח של 4 שלשות שנרי הריסון ותמיר שילר בולטים באקדמיה מנגד עדן דוידסקו וערן חולי מנסים להחזיק את יבנה במשחק.
הרבע השני היה צמוד שהאקדמיה לא מצליחה לברוח ניב אוזן וברק אוריון בלטו בקבוצה שמנג האורחים מיבנה בראשות דוידסקו הולכים שוב ושוב לקו וקולעים באחוזים גבוהים במחצית 27-39 לאקדמיה.
הרבע השלישי היה צמוד אף הוא שטום ספיר עולה מהספסל באקדמיה עם 5 רצופות ו-4 קליעות רצופות מהקו של ברק אוריון מנגד ביבנה ערן חולי ברבע טוב משאיר את יבנה במשחק.
הרבע האחרון היה שייך לאורחים מיבנה בראשות עדן דוידסקו, שיבנה שולחת את האקדמיה לקו (כל הנקודות של האקדמיה ברבע היו מהקו!) אבל זה לא הספיק שברק אוריון וניב אוזן קולעים בקור רוח מהקו ובסיום 57-62 לאקדמיה.

קלעו לאקדמיה:
ברק אוריון – 14, נרי הריסון – 12, ניב אוזן – 8, תמיר שילר – 6, טום ספיר ואריאל זנו – 5, יואב דרורי – 4, עומר כהן – 3, אורי ליש ויוגב לוי – 2.
קלעו ליבנה:
עדן דוידסקו – 19, ערן חולי – 14, כפיר נחום – 9, גל טהורי – 5, עומר זעפרני – 4, רועי עמית בר שינבויים ואורי שטימברג – 2.

מכבי ת”א – הפועל ירושלים דני (נדחה ליום חמישי 28.1)
מכבי רעננה עירוני – הפועל מודיעין אורנים (נדחה ליום רביעי 27.1)

בית תחתון:

מחוז צפון
בשתי המקומות הראשונים שמובילים לליגת העל לנוער נמצאות: מכבי חיפה שמובילה את הטבלה עם 19 נק', והפועל קרית טבעון (מקום שני , 18 נק') במקום השלישי אקדמיית וינגייט צפון (18 נק' משוריינת לעונה הבאה). במקום הרביעי שכרגע מוביל למבחנים הפועל ג.מ. צעירים (17 נק' ומשחק חסר). לוטשות עיניים לכרטיס למבחנים: מכבי פרדס חנה והפועל ניר נהריה (17 נק') מכבי עמיחי חדרה עם ניצחון בכורה מפתיע סוגרת את הטבלה (13 נק').

התוצאות:
הפועל ניר נהריה – מכבי פרדס חנה 58-61
הפועל קרית טבעון – מכבי עמיחי חדרה 73-62
אקדמיית וינגייט צפון – מכבי חיפה 55-62

מחוז מרכז
אליצור עירוני נתניה מוליכה בבטחה את הטבלה (19 נק' ומשחק חסר) וכנראה תישאר שם, על המקום השני שמבטיח כרטיס לליגת העל בעונה הבאה נאבקות עירוני אהרן ר”ג (מקום שני , 18 נק'), הפועל כפר סבא אביב (מקום שלישי , 17 נק'), הפועל לב השרון מקי ( מקום רביעי , 17 נק') והפועל יורם חולון (מקום חמישי , 17 נק'). השלישית תלך למבחנים והרביעית תרד לליגה הלאומית. שתי האחרונות ירדו כנראה לליגה השנייה: בני הרצליה (מקום שישי , 16 נק') ומכבי טדי ת”א (מקום שביעי , 14 נק')

התוצאות:
בני הרצליה – הפועל לב השרון מקי 66-72
מכבי טדי ת”א – עירוני אהרן ר”ג 88-81
הפועל כפר סבא אביב – הפועל יורם חולון 38-70

מחוז דרום
על מקומות 1-3 נאבקות שלוש קבוצות: הפועל גן יבנה (מקום ראשון , 19 נק'), הפועל ירושלים יובל (מקום שני , 18 נק' ומשחק חסר) והפועל באר טוביה (מקום שלישי , 18 נק' ומשחק חסר). השאר כנראה ירדו לליגה השנייה: מכבי עופר ראשל”צ (מקום רביעי , 16 נק'), מכבי עומר רחובות (מקום חמישי , 15 נק') והפועל ב”ש/בני שמעון (מקום שישי , 14 נק'). במשחק השלמה ביום שבת יערך קרב ישיר במשולש הצמרת בין הפועל ירושלים יובל להפועל באר טוביה.

התוצאות:
הפועל ב”ש/בני שמעון – מכבי עומר רחובות 56-64
מכבי עופר ראשל"צ – הפועל גן יבנה 71-74
הפועל ירושלים יובל – הפועל באר טוביה (נדחה ליום שבת 30.1)