המחזור ה-16 בלאומית: נצחון לרעננה על נס ציונה, הפועל ר"ג/גבעתיים ניצחה בדרבי

משחקי המחזור ה-16 בליגה הלאומית נערכו הערב, וסיפקו לא מעט תוצאות מעניינות.

מכבי רעננה ניצחה בבית את נס ציונה, ורשמה ניצחון חמישי ברציפות. הדרבי בר"ג הלך לכיוונה של הקבוצה העדיפה, הפועל ר"ג/גבעתיים, שנדבקה לצמרת הגבוהה. עירוני ר"ג ממשיכה להשקיף על הליגה כולה מלמטה. הפועל כפ"ס עם ניצחון חוץ נאה באולם הביתי מאוד של מכבי רחובות, שוב הוכיחה שמיקומה בצמרת השנה הוא לא מקרי.

דרמה מטורפת באולם ברמה"ש הסתיימה בניצחון חוץ חשוב 108-110 של גליל עליון על א.ס. רמה"ש לאחר הארכה, בקרב התחתית הזה. קאמבק אדיר של האורחים בתום הרבע הרביעי הסתיים בסל של ג'רמיין ג'ורדן שקבע הארכה. בהארכה הייתה זו שלשת קלאץ' של גיא פרבר שקבעה את תוצאת הסיום 6 שניות לסיום. סימון באוארס הוליך את המנצחים עם 25 נקודות, רום גפן קלע 24, מקסים קיקוס 20 וג'רמיין ג'ורדן 18. אצל רמה"ש 31 נקודות ליונתן שטרקמן, בריאן אסברי עם 28 ולורנזו גורדון עם 22.

ניצחון חוץ מרשים ברוממה למכבי הוד השרון על הפועל חיפה 70-73. הוד השרון כבר הוליכה ב-12 נקודות הפרש בסיום הרבע השלישי. ורנון טיל הצטיין עם 30 נקודות, סטורם וורן הוסיף 19. ג'רון בורואס עם 19 בצד השני.

ניצחון ביתי להפועל עפולה על מגדל העמק 79-85 במשחק צמוד והפכפך. מחצית שנייה טובה של המקומיים בראשות ג'יילן קנון עם 27 נקודות הביאה למקומיים את הניצחון. 25 נקודות למרכוס רלפורד במגדל הענק.

בדרבי של ר"ג ניצחון צפוי להפועל ר"ג/גבעתיים 74-84 על עירוני ר"ג. המשחק היה בשליטה של האדומים, ואילו שחקני הקבוצה מהמקום האחרון רק ניסו למזער נזקים בסיום. רשאד מאדן קלע 29, יניב סולומון הוסיף 22. יועד בית יוסף קלע 17 למפסידים.

ניצחון חוץ דרמטי להפועל כפ"ס באולם ברחובות. נקודות של ליוינגסטון 17 שניות לסיום ועוד אחת מהקו של עדי כהן סבן העניקו לכפ"ס את הניצחון החשוב. דנזל ליוינגסטון קלע 20 למנצחים, עדי כהן סבן הוסיף 18. לרחובות 15 של מרקיז אדיסון.

ניצחון ביתי למכבי רעננה 70-83 בקרב הצמרת מול נס ציונה. רבע שלישי גדול של ברק פלג וחבורתו (11-26) סגר סופית את הסיפור. ג'וש הרסטון עם 22 נקודות לרעננה, לי רוברטס קלע 20 לנס ציונה.