המחזור ה-5 בארצית: מוצקין ניצחה בג'ת, שוהם גברה על מעלה אדומים

המחזור ה-5 בליגה הארצית נערך אמש, ואחרי ערב של מפגשים בין קבוצות צמרת נקבע כי במחוז הצפוני אין יותר קבוצות בלתי מנוצחות לאחר שג'ת נוצחה בביתה על ידי מוצקין, ואילו במחוז הדרומי נותרה מכבי שוהם בודדה עם מאזן מושלם לאחר שגברה בביתה על מעלה אדומים ואילו אליצור יבנה נוצחה בביתה על ידי מכבי בת ים.

 

בצפון הוכיחו מכבי קרית מוצקין ועידו קוז'יקרו כי הם מתכוונת ללכת עד הסוף השנה, ולאחר שניצחו לפני שבועיים בנתניה, הם הגיעו למפגש מול ג'ת הבלתי מנוצחת, הנחילו לביתיים הפסד ראשון העונה 68-72, וטיפסו למקום הראשון עם מאזן של 4 נצחונות והפסד בודד. בלטו במוצקין: קוז'יקרו עם 20 נקודות ו-11 ריבאונדים ובר חג'בי עם 16 נקודות ו-8 אסיסטים. בלטו בג'ת: מוישל'ה ברנר 16 נקודות  ועידן שלום 13 נקודות. מוצקין תנסה להמשיך את המומנטום בשבוע הבא כשתארח את חדרה, ואילו ג'ת תנסה להתאושש במשחק חוץ מול צפת.

קבוצה נוספת עם מאזן זהה לזה של מוצקין היא אליצור נתניה שגברה בביתה על מכבי פ"ת, 63-78. בלטו בנתניה: אדיר הרוש 16, יואב דביר 13. בפ"ת: גרי גנדל 12. בשבוע הבא תצא נתניה למשחק חוץ מול עמק חפר. פ"ת תנסה להתאושש במשחק ביתי מול אקדמיית וינגייט.

הקבוצה השלישית שמחזיקה במאזן של 1-4 היא הפועל עכו שגברה על הפועל נשר, 70-76. בלטו בעכו: רז מנשה ועזמי אבו אחמד 20 נקודות כ"א. עכו תתארח במעלות במחזור הבא, ואילו נשר תמשיך לחפש ניצחון ראשון העונה מול לב השרון בדו קרב בין שתי הקבוצות היחידות שעדיין לא ניצחו העונה.

בשאר המשחקים גברה כפר יונה בחוץ על מכבי חדרה 72-74, אקדמיית וינגייט הפתיעה וניצחה את הפועל צפת 74-81, ועמק חפר ניצחה בחוץ את לב השרון 80-87.

 

בדרום ממשיכה מכבי שוהם של עמיר עוזי להוליך את הטבלה עם 5 נצחונות בתום 5 מחזורים. השבוע היא חלפה על פני משוכה גבוהה בדמותה של מעלה אדומים שגם היא אחת הקבוצות שסימנו את הפלייאוף העליון כמטרה. שוהם ניצחה את עמית תמיר ושות' 55-64. בלטו בשוהם: איתי גרינבוים 16, דניאל גור אריה ונדב נאור 12 כ"א. במעלה: אופיר לוי 13, ולדי ירמישין 10. בשבוע הבא תצא שוהם למשחק חוץ בבאר טוביה, ואילו מעלה אדומים תארח את חבל מודיעין.

אליצור יבנה, הבלתי מנוצחת השנייה ערב המחזור, אירחה את מכבי בת ים, אבל לא הופיעה למשחק וספגה הפסד כואב, 86-63. בלטו בבת ים: בר ויגודמן 20, סרגיי אולשניצקי 19. יבנה תנסה להתאושש במחזור הבא במשחק חוץ מול הפועל לוד. בת ים תחזור הביתה ותארח את אליצור אשקלון איתו.

בשאר המשחקים הפועל לוד ניצחה בקרית אונו 59-77, אליצור רמלה ניצחה בחבל מודיעין 70-82, באר טוביה ניצחה בחוץ את אליצור אשקלון איתו 72-79, וחבל איילות גברה בביתה על הקבוצה היחידה שעדיין לא ניצחה העונה – אליצור מכבי אשקלון 72-84.