המחזור ה-8 בליגת העל לנשים: אשדוד הביסה את רמה"ש, ניצחון חוץ לבנות הרצליה בפ"ת

במשחקי המחזור השמיני בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, הביסה האלופה מכבי בנות אשדוד במשחק חוץ את א.ס רמת השרון, הפועל ראשון לציון ניצחה בביתה את מכבי רעננה. בנות הרצליה לא התקשו וגברו במשחק חוץ על הפועל פתח תקווה. אליצור חולון ניצחה במשחק חוץ את זכרון/מעגן.

א.ס רמת השרון – מכבי בנות אשדוד 85-40 (43-24)

רמת השרון עלתה למשחק עם סגל קצר שבעיקר הורגש בו חסרונה של פורוורדית הקבוצה, טליה קולדוול שנפצעה במחזור הקודם ועקב כך לא לקחה חלק במשחק מול אשדוד. המארחות פתחו את המשחק עוד בצורה טובה יחסית ואגרסיבית וגרמו לאשדוד ללא מעט איבודי כדור. בסיומו של הרבע הראשון התוצאה צמודה, רק נקודה אחת פיגור לרמת השרון 13-12. אולם החל מהרבע השני, הפכה ההתמודדות למשחק במעמד צד אחד לטובתה של האלופה. רמת השרון איבדה את האגרסיביות בהגנה ובכלל את רוח הלחימה ואפשרה לשחקניות אשדוד לעשות ככל הועלה על רוחן במגרש. כבר ברבע השני פתחה האלופה פער ניכר של 21 ולמחצית ירדו הקבוצות ביתרון לאשדוד, 24-43.

מגמת הריצה של אשדוד וחוסר התגובה מנגד של רמת השרון המשיכה גם במחצית השניה של המשחק. אשדוד ניצלה כל טעות של רמת השרון, חטפה כדורים וייצרה נקודות קלות. טיפני ג'קסון במשחק מצוין עם 19 נקודות ובתוספת 20 נקודות של פארהייה אבדי הנחילו תבוסה גדולה לרמת השרון בביתה 40-85 בסיום.

בסיום המשחק אומרת המאמנת טלי נוי: "אשדוד קבוצה מצוינת גם בחוץ וגם בפנים. ניסינו לתת את מה שיש לנו עם הסגל הקיים. צפויים לנו עוד שינויים בסגל ואנו נהיה קבוצה טובה יותר".

הפועל ראשון לציון – מכבי רעננה 60-75 (26-37)

הפסד נוסף לעולה החדשה מכבי רעננה מציב אותה עמוק בתחתית הטבלה. הפועל ראשון לציון שמציגה שיפור במחזורים האחרונים לא התקשתה במיוחד בביתה. פתיחה מצוינת מבחינה התקפית של ראשון לציון הוביל אותה כבר ברבע הראשון ליתרון 10-24. מכבי רעננה שיפרה את משחק ההגנה שלה ברבע השני ומנעה בריחה נוספת של המאחרות אולם הפעם נשאר בעינו 14 הפרש לטובת ראשון בסיום המחצית (26-37) למארחת.

אל המחצית השנייה עלו שחקניות רעננה בצורה טובה הרבה יותר ובזכות יכולת טובה בעיקר של אשלי הוטס (19 נקודות) וג'יידה פיין (20 נקודות) הצליחו אף לצמק את תוצאת המשחק לכדי נקודת הפרש אחת בלבד (50-51) לראשון ציון בסיום הרבע השלישי. אולם רעננה לא הצליחה לשמר את המומנטום גם ברבע הרביעי ואפשרה לשחקניות של רועי לזר שוב לפתוח פער שגם הפעם שיי קלי הובילה את הקבוצה לניצחון בייתי חשוב 60-75.

הפועל פתח תקווה – בנות הרצליה 80-60 (42-25)

בנות הרצליה המשיכו ביכולתן הטובה מהמחזור הקודם. את הרבע הראשון פתחו שחקניות בנות הרצליה ביכולת התקפית טובה ורצו 17-25. אלי רבי לא הצליח למצוא פתרון לריצה של הרצליה שנמשכה גם אל הרבע השני בסיומו פתחה הרצליה פער 17 נקודות (25-42). שחקניות פתח תקווה עלו למחצית השניה בצורה אגרסיבית יותר, הצליחו לבלום את הריצה של הרצליה אך לא הצליחו לצמק את התוצאה. ברבע אחרון שוב רצה הרצליה ופתחה ייתרון משמעותי מבלי שזה כבר היה ניתן לסגירה. סיירה בורדיק בלטה גם במחזור זה בשורות הרצליה עם 20 נקודות ו10 ריבאונדים. גם קישה המפטון הוסיפה 19 נקודות משלה ויחד הובילו את הרצליה לניצחון על פתח תקווה 60-80.

הפועל זכרון/מעגן – אליצור חולון 74-63 (49-25)

פתיחה התקפית טובה למשחק של אליצור חולון ויכולת הגנתי ירודה של זכרון/מעגן הקנה לחולון פער של 14 נקודות הפרש כבר ברבע הראשון (10-26). למרות שיפור ביכולת ההתקפית של המארחת ברבע השני מבחינה הגנתית לא הצליחה זכרון/מעגן למנוע מחולון לקלוע גם ברבע זה 23 נקודות ולרדת ביתרון 25-49 להפסקה.

למחצית השנייה עלו השחקניות של נמרוד מיטל הרבה יותר מרוכזות ובעיקר אגרסיביות. שיפור ניכר ברבע זה ביכולת ההגנתית של הקבוצה עצר את חולון על 8 נקודות בלבד בריצה 8-19 לזכרון/מעגן. המארחת לא הצליחה לשמר את המומנטום ברבע האחרון וחולון הצליחה לשמור על יתרונה בדרך לניצחון חוץ חשוב 63-74. בשורותיה של אליצור חולון בלטו בעיקר הזרות אלכסיס הורנבקל עם 17 נקודות 7 ריבאונדים ו 7 אסיסטים, אלכסיס מרקל עם 19 נקודות ואנטוניה ננגיפה שסיימה עם 18 נקודות ו 16 כדורים חוזרים.