"הסיכוי להפתיע את מכבי בחצי הגמר גבוה יותר מאשר בגמר"

 

התכונה הגדולה בעיר, האמונות התפלות לפני המשחק, הגביע המפתיע שכבר יש לו בארון, הסיכוי להפתיע את מכבי ת"א דווקא בחצי הגמר והחלום להניף את גביע המדינה ביום חמישי הבא. נס ציונה מתכוננת לחצי גמר גביע המדינה ביום שני מול מכבי ת"א. טל קרפלס עולה לחימום אחרון

תופתעו לשמוע, אבל לטל קרפלס (25) כבר יש גביע אחד בארון. זה קרה לפני שנתיים במדי קבוצתו הרומנית, רובינארי, כאשר זו הדהימה את חובבי הכדורסל בארצה וזכתה בגביע בניגוד לכל התחזיות. בקיצור, בדיוק מה שיקרה, אם וכאשר הכתומים מנס ציונה, יצליחו להדהים ולשים יד על גביע המדינה בשבוע הבא.

עבור הכתומים זאת תהיה הסטוריה. בפעם הראשונה הקבוצה תשחק במעמד חצי גמר גביע המדינה, אבל קרפלס וחבריו רוצים להמשיך את המסע וללכת עד הסוף.

"זאת פעם ראשונה של נס ציונה בחצי הגמר, ואני שמח להיות חלק מההסטוריה של המועדון", אומר קרפלס. "מרגישים באוויר את גודל המעמד. גם ברחוב בעיר, בקבוצה עצמה, אצל ההנהלה, במחלקת הנוער. בכל מקום בנס ציונה אתה מרגיש את אווירת החצי גמר".

תהיה לכם רוח גבית מהיציע?

"אני מקווה מאוד. אני מנצל את ההזדמנות הזאת וקורא לכל אחד בעיר שאוהד כדורסל וספורט ועדיין לא קנה כרטיס למשחק, למהר ולעשות את זה. הבנתי שיש כבר 1,500 צופים מנס ציונה שהבטיחו את מקומם במשחק, ואני מקווה שיגיעו עוד והם יהיו השחקן השישי שלנו ביום שני ויעזרו לנו לצבוע את ההיכל בכתום".

התבאסת מההגרלה שזימנה לכם מפגש מול מכבי ת"א?

"אני לא יכול להגיד שהתבאסתי כי על פניו ההגרלה שלנו עד החצי גמר הייתה די נוחה. כדי לקחת את הגביע רוב השנים, צריך מתישהו לנצח את מכבי. אני חושב שהסיכוי להפתיע את מכבי בחצי הגמר הוא גדול יותר מאשר בגמר. אם כבר לקבל אותם – אז עדיף עכשיו ולא בגמר. בגלל זה לא כל כך התבאסתי".

כל הלחץ יהיה על מכבי ת"א. לכם אין מה להפסיד במשחק הזה.

"שמע, מכבי פייבוריטים במשחק הזה. ב-3 מפגשים איתם השנה הפסדנו בהפרשים דו ספרתיים. כמו שאמרת, אין לנו מה להפסיד, אבל יש לנו המון מה להרוויח. נבוא למשחק במטרה להרוויח".

מה אתם הולכים לעשות אחרת הפעם?

"הכל יישמע עכשיו כמו תירוצים, אבל בסופו של יום עדיין לא שיחקנו מולם השנה עם סגל מלא. אני מאחל מכאן איחולי החלמה מהירה לשחקן מאוד חשוב שלנו – הקפטן, טל דן. אני מקווה שהוא יחלים וישחק, כי הוא חשוב לנו מאוד".

זאת הופעה ראשונה שלך במעמד הזה בארץ, אבל לקחת גביע ברומניה.

"נכון, זאת הופעה ראשונה שלי במעמד הזה בארץ, והאמת היא שלפני שנתיים לקחתי גביע ברומניה וזאת הייתה הפתעה מטורפת כי היינו אנדרדוג ואף אחד לא נתן לנו סיכוי. אני מקווה לקחת גביע שני, הפעם בארץ. וכאן זה יהיה הרבה יותר מתוק. אין ספק שמעמד חצי הגמר זאת אחת מנקודות הציון החשובות בקריירה, ואני מקווה שעוד יהיו הרבה כאלה במהלך הקריירה שלי".

איך אתה מכין את עצמך למשחק כזה?

"האמת היא שיש לי כמה אמונות תפלות שאני עושה לפני כל משחק. אשמור על סדר היום הקבוע שלי. ארוחת הצהריים הקבועה שאני מקפיד עליה לפני כל משחק. אני מתכונן בדיוק באותה דרך שאני מכין את עצמי לפני כל משחק".

בינינו, אף אחד לא שומע, מפנטז על הנפה בחמישי הבא?

"חולם, מפנטז, מדמיין, רוצה מאוד, אבל גם יודע שצריך לגרום לדברים לקרות ולא רק לחלום. נצטרך לבוא למגרש, לעבוד קשה, להילחם על כל כדור, לרצות יותר. אולי מכבי יותר מוכשרים, אבל אם נבוא עם יותר רצון מהם, אני בטוח שאפשר להגשים את החלום הזה".

יפתיע אותך אם ביום חמישי הבא נראה אותך ואת החברים שלך חוגגים זכייה בגביע המדינה?

"בוא נחכה ליום חמישי ונראה אם אני אופתע או לא. מה שבטוח, אם אניף – זה יקרה עם חיוך גדול".