הספר של ענת דרייגור "משחקונים ותנועות בכדורסל"

הספר "משחקונים ותנועות בכדורסל" מציג באופן ייחודי, פשוט וידידותי תרגול מיומנויות בסיסיות בכדורסל לילדים, לנערים ולבוגרים במסגרות של בתי-ספר, חוגי כדורסל, קייטנות ספורט, מחנות אימון וקבוצות תחרותיות. המשחקונים והתנועות במצבי משחק נכתבו ופותחו במטרה לשמש כחימום כללי וספציפי, כמשחק משלים בסיכום של הנושא הנלמד, כמעבר בין נושאים וכהפוגה מתודית להעברת מסרים חינוכיים. החלוקה לפי נושאי מיומנויות ספציפיות בכדורסל, כפי שמוצגת בספר זה, נועדה לצורך מתן דגשים בהוראה, בלמידה ובתרגול. מעֵבר למשחק הכדורסל, מרבית המשחקונים עשויים להוות בסיס לכל פעילות ספורטיבית ובמיוחד בענפי הכדור כגון כדוריד, כדורגל וכדורעף ואף משחקי נופש וחברה.

המיועד למורים לחינוך גופני, למאמנים, למדריכים, לסטודנטים במכללות ובמוסדות להכשרה ולהוראה ועוד. לכל משחקון ותנועה נוספו תמונות ואיורים מאירי עיניים, המבהירים את הכתוב ומקלים על הבנת הטקסט

לרכישת הספר: http://books.wincol.ac.il/?page_id=2495

דרייגור היתה שחקנית וקפטן נבחרת ישראל בעבר. הובילה את הנבחרת להישגים בין-לאומיים, ביניהם עלייה לגמר אליפות אירופה בשנת 1991. בשנה זו זכתה בתואר "כדורסלנית כל הזמנים" מטעם איגוד הכדורסל.
שיחקה כשחקנית זרה בצרפת במשך שתי עונות (בקבוצת "קלרמון פראן"ב–1980 וב"ראסינג פאריז" ב-1991) וזכתה פעם אחת באליפות צרפת. בארץ, עם קבוצתה "אליצור חולון", זכתה ב-16 אליפויות המדינה וב-14 גביעי המדינה (אחת כמאמנת).

לענת ניסיון של 26 שנה באימון כדורסל – מילדים ועד לבוגרים. את דרכה באימון ילדים היא החלה במקביל לקריירת המשחק. בשנים 1983-1981 היא הקימה, ניהלה ואימנה את בית-הספר לכדורסל בהפועל ירושלים ואימנה נבחרות של בתי-ספר בירושלים ובמחנות אימונים לכישרונות צעירים במכון וינגייט. עם פרישתה ממשחק מקצועני, בשנת 1994, היא פנתה לאימון של קבוצות ברמה ההישגית. אימנה את נבחרת הקדטיות ונבחרת העתודה של ישראל, ובהמשך אימנה ארבע קבוצות נשים בליגת העל (אס"א ירושלים, הפועל גליל עליון, אליצור חולון ואליצור רמלה). בשנת 1998 נבחרה על-ידי העיתון "מעריב" כמאמנת השנה.

בשנת 2005 הקימה בית-ספר לכדורסל במועצה האזורית מטה יהודה, ובמקביל שיחקה בליגה הארצית. בשנת 2006 קבעה שיא גינס – 136 נקודות במשחק ליגה אחד. בשנת 2008 ניהלה ואימנה בחוגי ספורט פרטיים בקרב אוכלוסיות מיוחדות ומגוונות. ניהלה אירועי ספורט המוניים. יזמה ויישמה את פרויקט "ניידת כדורסל נשים", שפעל בבתי-הספר מטעם איגוד הכדורסל והמועצה לקידום ספורט נשים.

ענת היא בעלת תואר ראשון ושני בחינוך מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תעודת הוראה. משנת 2011 היא מרצה בהוראת הכדורסל ובהכשרת מדריכים במסגרת קורסי מדריכים במכללה האקדמית בוינגייט ובפרויקט ייחודי של המכללה במגזר החרדי.
בשנת 20077 היא פרסמה, יחד עם משה רוזנברג, את הספר "כדורסל באזור הצבע".