הערב: ישראל מול רוסיה בפתיחת אליפות אירופה

שלב ההכנות הסתיים והערב תתחיל אליפות אירופה. בשעה 18:30 תתמודד ישראל מול רוסיה בפתיחת משחקי בית א', כשלפני כן ב-15:00 יערך המשחק של פולין מול בוסניה. בשעה 22:00 יתמודדו צרפת מול פינלנד. המשחקים יערכו באולם המרהיב במונפלייה שם התאמנו אתמול הקבוצות לקראת המשחקים. ישראל ערכה אימון מסכם במגרש האימונים שנמצא מרחק כרבע שעה מהארנה. אמש בארוחה הערב ערך המנהל המיתולוגי של הנבחרת מומו לוצקי את הקידוש בבית המלון והוסיף כמה מילים לקראת המשחק והאליפות כולה.

עוד זווית (צילום: אלן שיבר, צרפת)

צילום: אלן שיבר

"אנחנו מתרגשים לקראת המשחק הראשון", סיפר רביב לימונד. "זה משחק לא קל נגד נבחרת חזקה, אבל אני מקווה שההתרגשות תעבור וננצח. אנחנו מכירים את רוסיה, השחקנים והתרגילים שלה. זאת נבחרת שלא כל כך מוערכת על ידי הציבור בישראל, אבל אנחנו כן מעריכים אותה. גל מקל ודיאור פישר שיחקו שם אז הם העבירו לנו ניואנסים קטנים איך לתקוף ולהגן מולם, כל דבר יכול לעזור במשחק כזה".

קפטן הנבחרת, עומרי כספי, אמר: "האולם כאן ברמה הכי גבוהה שיש, כמו שצריך להיות באליפות אירופה". לא מעט שחקנים מציינים שכדור האליפות לא מקצועי ולא נוח. על כך אמר פורוורד סקרמנטו קינגס: "אני נמנע מלדבר על הכדורים, אני לא חושב שאלה כדורים מקצועניים, אלה כדורים כמו גומי. אבל זה חלק מהמשחק, כולם מתאמנים עם אותם כדורים ומתכוננים כרגיל. יש התרגשות כאן, אין ספק, עד שאתה לא מגיע לפה אתה לא יכול לחוות את זה במקום אחר או בטורנירי ההכנה. כשאתה מגיע לפה אתה מרגיש את המגרש, את הכדורים ומתרגש. אני חושב שהחבר'ה מאוד ממוקדים לקראת מחר".

קידוש של נבחרת ישראל בערב שלפני פתיחת אליפות אירופה

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Friday, September 4, 2015

דגן יבזורי, שחקנה החדש של מכבי ת"א, סיפר על ההכנות לקראת רוסיה: "ראינו אותם הרבה בווידאו, אנחנו יודעים מה הם שווים. כולם שחקנים ב-VTB, יורוליג ויורוקאפ, ואנחנו כמובן לא יכולים להרשות לעצמנו לזלזל באף אחד. אין ספק שזו נבחרת מאוד חזקה, אולי בלי כוכבים נוצצים אבל זה לא אומר שהם שווים פחות, יהיה משחק מאוד קשה. הם מאוד גדולים וחזקים ופיזיות מן הסתם זו הנקודה הכי חזקה שלהם, אבל אני חושב שכל יתרון הוא גם חיסרון. אנחנו נדע איך להשתמש בזה לטובתנו, אנחנו נרוץ יותר ואני מאמין שנעשה את זה".

מה הוא הכין לרוסים? אדלשטיין (רועי גלדסטון)

בעקבות היעדרותם של יותם הלפרין וגיא פניני מסגל הנבחרת, יבזורי אמור להיות המוציא לפועל העיקרי בכל מה קשור לקליעות מחוץ לקשת. הגארד הוותיק מוכן למשימה. "אני פה כדי לעשות מה שאני יודע. אם אני על המגרש, אז אני צריך להביא את הקליעות ואני מקווה שהן ייכנסו באחוזים גבוהים", אמר יבזורי. "האם יש לנו בעיה בנבחרת בקליעה מבחוץ? בעיה או לא בעיה, אם נצליח לרוץ אז הקליעה מבחוץ לא תהיה בעיה גדולה כל כך. אם נגיע למשחק עומד אז נצטרך אותן כמה שיותר. השאיפה היא לרוץ כמה שיותר".

נבחרת רוסיה התאמנה אמש בארנה במונפלייה ונראתה חדה וחדורת מוטיבציה. כל הבעיות של הקיץ האחרון נראו מאחוריהם והם מוכנים למשחק.

"אנחנו מוכנים, השחקנים שלנו במצב פיזי ומנטאלי טוב", סיפר המאמן יבגני פאשוטין. "המשחק לא הולך להיות קל. ישראל נבחרת חזקה עם שחקנים מהרמות הגבוהות שמשחקים במכבי תל אביב, הפועל ירושלים ויש גם את דיאור פישר, ששיחק אצלי באוניקס קאזאן".

מאמן רוסיה יבגני פשוטין, מתייחס למאזן ההפסדים של ישראל במשחקי ההכנה ואם הוא רלוונטי למשחק מחר, הערב בסיום האימון המסכם של הנבחרת הרוסית

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל‎ on Friday, September 4, 2015

פאשוטין תיאר עם מה הוא ושחקניו הולכים להתמודד: "הישראלים יודעים איך לנווט את המשחק, יש להם ניסיון והגנה טובה, הולך להיות קשה. אנחנו מכבדים את ישראל, אבל נעשה הכל כדי לנצח, זה יהיה מפגש טקטי עם הרבה אופי, זאת אליפות אירופה".

פאשוטין מחכה לישראל (צילום: אלן שיבר, צרפת)

צילום: אלן שיבר

מצפים למפגש קשה (צילום: אלן שיבר, צרפת)

פרידזון והקפטן פונקראשוב. צילום: אלן שיבר