הפסד ביתי לנבחרת ישראל מול גאורגיה 85-80 במשחק שפתח את השלב השני במוקדמות גביע העולם

הפסד אכזרי ומאכזב של נבחרת ישראל לנבחרת גאורגיה 85-80 אחרי מחצית שנייה מצוינת בהנהגתם של תמיר בלאט ויובל זוסמן. ישראל סגרה פיגור של 12 נקודות בהפסקה והוליכה לאורך כל המחצית השנייה, אבל דקה אחרונה פחות טובה העניקה לגאורגיה את הניצחון. בעקבות ההפסד ירדה ישראל למאזן 4-2 וקטנו סיכוייה להגיע לגביע העולם.

ישראל פתחה עם תמיר בלאט, יובל זוסמן, נמרוד לוי, ג'ייק כהן ואלכס צ'וברוביץ' כאשר גל מקל הפצוע לא יכל לשחק. כהן היה זה שהחזיק את ישראל בדקות הראשונות עם 7 נקודות מאסיסטים של בלאט, אבל שנגליה וביטדזה הקשו על הנבחרת מתחת הסל ועם מבול שלשות עלו הגאורגים ליתרון 13-18 עד שקטש לקח פסק זמן.

אדם אריאל שנכנס מוקדם מהצפוי חזר מפסק הזמן עם 2 שלשות והעלה את ישראל ליתרון ראשון במשחק, 2 דקות לסיום הרבע הראשון. שנגליה שקלע 13 נקודות ברבע הראשון סגר אותו עם שלשה שסיימה את הרבע הראשון ביתרון גאורגי 23-26.

אדם אריאל החזיר את הקבוצות לשיוויון עם שלשה נוספת אבל מאט ג'נינג עם שלשה שלישית שלו עצרו את המומנטום הישראלי. הגאורגים המשיכו במבול השלשות ועוד שתיים נוספות שלהן קבעו 30-37 ופס' זמן נוסף של קטש. זוסמן עם שלשה ניסה לשמור את ישראל במשחק אבל הגאורגים הגיעו לשלשה ה-11 שלהם עוד ברבע הזה והובילו ב-9 הפרש, 3 דקות לסיום המחצית הראשונה. שרמדיני מתחת הסל סגר את 20 הדקות הראשונות ביתרון גאורגי של 37-49.

יובל זוסמן ותמיר בלאט פתחו את המחצית השניה עם 0-8 ישראלי וצימקו את הפער עד 45-49 בלבד בתוך 2 וחצי דקות. תמיר בלאט השתלט על המשחק ועם 5 אסיסטים רצופים, שניים לזוסמן ושניים לדאנקים של שגב, ישראל רצה עד שיוויון 55-55 נהדר בתוך 6 דקות ברבע השלישי. דאנק נוסף של שגב קבע מהפך ויתרון ישראלי ראשון מאז הרבע הראשון. בלאט עם שלשה נוספת ואסיסט גדול נוסף לתומר גינת שמר על היתרון הישראלי בסיום הרבע השלישי המצוין של של הנבחרת, 65-68.

ג'ייק כהן פתח את הרבע האחרון בשלשה עם הלוח וישראל שמרה פשוט מצוין בדקות האלו. היתרון היה שברירי והגאורגים החלו להכניס שלשות שלא נכנסו ברבע השלישי, כשג'נינג כבר גיע ל-15 נקודות עם 5 שלשות. תמיר בלאט הגיע לאסיסט העשירי שלו כשכהן קבע 73-77, 4 דקות לסיום.

שנגליה החזיר את היתרון לגאורגים אבל תומר גינת עם שלשה גדולה קבע 78-80 לישראל, דקה וחצי לסיום המותח. ביטדזה עם ריבאונד התקפה קריטי קלע, הלך לקו והחזיר את היתרון לגאורגים ומיד לאחר מכן ג'ייק כהן ביצע עבירת תוקף, העבירה החמישית שלו. בפיגור 2 נקודות הלך איתי שגב לקו, החטיא את שתי הזריקות ושנגליה סגר עניין מהצד השני אחרי איבוד של תמיר בלאט. בסיום הפסד מאכזב ואכזרי לישראל, 80-85.

קלעו לישראל: זוסמן 14 (5 ריב', 5 אס'), ג'ייק כהן 14, שגב 13, תמיר בלאט 12 (10 אס'), אריאל 9, גינת 8, צ'וברוביץ' 6, טימור 4.

לגאורגיה: שנגליה 22, סנאדזה 17, ג'נינג 15, ביטאדזה 13, שרמאדיני 9.