הצ'מפיונס ליג בכדורסל קרוב מתמיד

ביום שלישי התקיימה בשוויץ פגישה בה השתתפו ראשי פיב"א אירופה והעולמית, ראשי הקבוצות הגדולות של אירופה ומספר התאחדויות כשהמטרה היא הקמת הצ'מפיונס ליג של הכדורסל, כבר בעונה הבאה.

בישיבה, בה נכחו בין השאר ראשי מכבי ת"א שמעון מזרחי ודייויד פדרמן, יחד עם ראשי עוד קבוצות כמו פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס, ריאל דמריד, נשיא היורוליג ג'ורדי ברטומאו,, ראשי ההתאחדות של ספרד, איטליה, טורקיה ויוון, דובר לראשונה מזה 15 שנה על הקמת ליגה משותפת ליורוליג ולפיב"א – הצ'מפיונס ליג בכדורסל, שאמורה לצאת לדרך כבר בעונה הבאה. מדובר על ליגה בת 16 קבוצות, 8 מהן מוזמנות כמו מכבי ת"א, צסק"א מוסקבה, הגדולות של יוון, ספרד וטורקיה, 4 אלופות ועוד 4 שיעלו מטורניר מוקדמות בו ישתתפו אלופות ממספר גדול של מדינות.

על פי ההצעה הקבוצות המשתתפות בליגה החדשה, יקבלו בסך הכל תשלום של 30 מיליון יורו, מה שאמור להפוך את המפעל לאטרקטיבי מאוד.

מדובר בחלק מהמהפך אותו אמור לעבור הכדורסל האירופי בסופו, כמו שהדברים נראים, המפעילים הגדולים יהיו בניהול פיב"א ולא היול"ב, וכך תתאפשר גם התוכנית של קיום משחקי מוקדמות אליפות אירופה לנבחרות, במהלך עונת המשחקים ולא בקיץ.