הקיץ החם של נבחרות ישראל

לא פחות מ-10 נבחרות לאומית ועוד 5 למכבייה (3 בנים ו-2 בנות) יהיו פעילות הקיץ במסגרות של אליפויות אירופה ומסגרות אחרות, בקיץ העמוס מאז ומעולם של נבחרות ישראל, כשהשיא כמובן אליפות אירופה לגברים בארץ. אבל עד אז מצפים לנו עוד עשרות משחקים, רשמיים והכנה.

הנה סקירה קצרה לכל נבחרת, מה צפוי לה והיכן.
גברים
עתודה
מאמן עודד קטש, עוזרים נתי כהן ועדי עמוס
הנבחרת הראשונה שתכנס למעגל המשחקים. אליפות אירופה עד גיל 20 תתקיים השנה בכרתים, אחד מאיי יוון וזו בשורה טובה לאלו שירצו לנסוע לאי הקרוב ולצפות במשחקים.
נבחרת ישראל שסיימה את האליפות הקודמת במקום ה-12, תפגש בערב הפתיחה את לטביה, למחרת את ליטא החזקה ותסיים את הבית המוקדם במשחק נגד אוקראינה. לפי שיטת המשחקים כל הנבחרות עולות למשחקי הצלבה נגד הבית המקביל שכולל את איטליה, סלובניה, ספרד וסרביה.
ישראל מעמדיה את אחד הסגלים הנוצצים של השנים האחרונות עם תמיר בלאט, רועי הובר, צוף בן משה, יובל זוסמן, מייקל בריסקר, דניאל קפרברג ונתנאל ארצי.
לקראת האליפות מצפים לנבחרת שני טורנירים, אחד באיסלנד בו תפגוש את הנבחרת המקומית ואת שבדיה ופינלנד והשני באיטליה שם תשחק נגד אוקראינה, יוון ואיטליה.
נוער
מאמן שרון אברהמי, עוזרים יואב שמיר ורן ששון
בדצמבר האחרון אחרי טורניר שובר לב, הנבחרת שלנו ירדה לדרג ב' והמטרה ברורה לחזור עכשיו ומיד לדרג א'. את הנבחרת יאמן שוב שרון אברהמי, שחתום על שתי עליות דרג בשנים האחרונות עם הקדטים והנוער.
האליפות תפתח ב-28 ביולי בטאלין בירת אסטוניה וישראל תשחק לפי הסדר נגד אוסטריה, פורטוגל, פולין, רומניה ואזרייבג'אן. שתי הראשונות יעלו למשחק רבע הגמר נגד שתי הראשונות מהבית המקביל הכולל את שוויץ, בלגיה, מקדוניה, דנמרק, אירלנד ואסטוניה. מנצחות רבעי הגמר יעלו לחצי הגמר ובסופו של דבר שלוש הראשונות יעלו לדרג א'.
מי שצפה במשחקי סידרת הגמר של ליגת העל לנוער ראה שכישרון לא חסר בנבחרת הזו עם עמית עבו, עידן אלבר, יותם חנוכי, תומר פורת ואייל ננקין משתי העולות לגמר, יחד עם תומר לוינסון ואחרים מרכיבים נבחרת מוכשרת מאוד.
הנבחרת תצא לשני מסעות משחקים, האחד בנימבורק שם תפגוש לצמד משחקים את צ'כיה ובהמשך באיטליה.
קדטים
מאמן: אורן אהרוני, עוזרים דרור כהן ואיתי ירושלמי
ב-11 באוגוסט תפתח אליפות אירופה דרג א' לקדטים בפודגוריצה בירת מונטנגרו ולצעירים שלנו מצפה משימה לא קלה לשרד בדרג א'.

הקדטים ישחקו בבית אחד עם שלוש מעצמות כדורסל, קרואטיה, סרביה וליטא ובמשחק ההצבלה יפגשו את הנבחרות מהבית המקביל טורקיה, סלובניה, גרמניה ופינלנד.
לנבחרת יש שני שחקנים מובילים, רזיאל חיון שכבר היה בנבחרת הזו בשנה שעברה ודני אבדיה בנו של זופר.
לקדטים מצפה טורניר הכנה איכותי בתחילת אוגוסט בספרד.
נבחרת עד גיל 14
מאמן: נדב זילברשטיין, עוזרים ליאור קרת וגולן יבלנובסקי
הנבחרת תשתתף בטורניר בסוף אוגוסט בסלובניה עם הנבחרות הטובות ביבשת. המטרה היא לתת נסיון בינלאומי ראשון לשחקנים הצעירים שיהוו בהמשך את הבסיס לנבחרת הקדטים והנוער.
אולימפית
מאמן: אריאל בית הלחמי, עוזר עופר רחימי
אחרי לא מעט שנים חודשה הנבחרת האולימפית שתשחק באוניברסיאדה בטייפה החל מה-20.8.
מדובר בנבחרת שמטרתה כפולה, לאפשר ניסיון בינלאומי לשחקנים צעירים עד גיל 25 ולהכין אותם לקראת הופעה בנבחרת הלאומית בעתיד, כשברור שחלקם יהיו חלק מהסגל הבוגר במוקדמות גביע העולם החל בחודש נובמבר הקרוב.
בסגל שחקנים שהיו בכל נבחרות ישראל הצעירות כמו יפתח זיו, נאור שרון, גולן גוט, תומר גינת, איגור קולשוב, בן אלטיט, חואקין שוכמן, דניאל דנינו, אור לאומי ואחרים.
בטייפה תפגוש הנבחרת את רוסיה, ליטא, אוסטרליה, אוקראינה ומוזמביק. שתי הראשונות מהבית יעלו לרבע הגמר והאחרות ישחקו במשחקי הדירוג.
גברים
מאמן: ארז אדלשטיין, עוזרים דן שמיר ואלון שטיין
ב-31 באוגוסט יתחיל הטירוף. בפעם הראשונה אליפות אירופה בישראל. מעבר לחוויה יוצאת הדופן לקהל הישראלי, מצפה לנבחרת משימה קשה במיחד, לסיים בין 4 הראשונות בבית שכולל את איטליה, ליטא, גרמניה, גאורגיה ואוקראינה, כשגם סדר המשחקים כפי שמופיע פה, לא מקל על הנבחרת.
סגל השחקנים כפי שפורסם אמש, כולל את כל הותיקים כמו הלפרין, פניני, לימונד ואליהו, לצד צעירים כמו בלייזר, דוסון וטימור שהם העתיד של הנבחרת וכמובן עם כל הכוכבים כספי, מקל ואחיון שהובילו את הנבחרת באליפות הקודמת.
לנבחרת מצפים 10 משחקי הכנה, 2 ברומניה, שנים בסנט פטרסבורג נגד רוסיה ופינלנד, שלושה בארץ נגד בריטניה ב-13.8 בהיכל קבוצת שלמה וטורניר משולש עם סלובניה (18.8) וטורקיה (20.8) בהיכל מנורה מבטחים. הנבחרת תסיים את ההכנות שלה בטורניר בורשה שם תפגוש את ברטניה, הונגריה ופולין.
נשים
עתודה
מאמנת: שירה העליון, עוזרת נטע קרומר
גם לנבחרת העתודה נשים מחכה אליפות היסטורית באילת החל מה-8 ביולי כשהמטרה ברורה לנצל את הביתיות ולעלות לדרג א'.
לנבחרת של שירה העליון מפה משימה לא קלה אבל בהחלט אפשרית. בבית המוקדם היא תפגוש את קרואטיה בערב הפתיחה ובהמשך את אירלנד, בריטניה, רומניה ובלארוס. שתי הראשונות מהבית הזה יעלו לחצי הגמר ושלוש הראשונות יעלו לדרג א'.
אחד היתרונות של הנבחרת הזו העובדה שלשחקניות האלו יש הרבה ניסיון וחלקן שיחקו השנה בליגת העל, כמו טל לב, אופיר לביא, עדן רוטברג ועמית טולמן. לראשונה מזה שנים לנבחרת תהיה גבוהה אמיתית, המתאזרחת אלי רוזנבאום (1.94).
הנבחרת תקיים מחנה אימון באילת שם תשחק נגד נבחרת הנערות ובהמשך תצא לטורניר הכנה ברומניה, שם תשחק פעם אחת יוון ופעמיים נגד רומניה.
נערות
מאמן: אלי רבי, עוזרים יואב הלר וגלעד ערמון
הנערות ירדו חזרה לדרג ב' וינסו לעלות מחדש באליפות שתתקיים בתחילת אוגוסט בדאבלין בירת אירלנד.
סדר המשחקים בבית המוקדם: נורביה, הולנד, גאורגיה, רומניה ושוויץ. שתי הראשונות מהבית הזה יעלו לרבע הגמר ושלוש הראשונות באליפות יעלו לדרג א'.
השחקניות המובילות בנבחרת הן שיר תירוש ששיחקה השנה כ-15 דקות בממוצע בליגת העל לנשים והובילה את רעננה לדאבל בליגה לנערות יחד עם ליעד אורבך, הדר חדד, שלי סירקיס, דור סהר, אלכס גיטנצ'קו, תמר אנגל, נועה שרביט ועוד.
לנערות מצפה מעבר למשחקי הכנה נגד נבחרת העתודה באילת, טורניר הכנה ברומניה שם יפגשו את יוון ופעמיים נגד הנבחרת המקומית.
קדטיות
מאמנת: לימור מזרחי והעוזרים: רן רונטל ורועי לוין.
הקדטיות היו על סף עלייה לפני שנה וסיימו במקום הרביעי. השנה המטרה מקום אחד לפחות גבוה יותר. אליפות אירופה דרג ב' תתקיים השנה בסקופיה מקדוניה החל מה-16 באוגוסט וישתתפו בה לא פחות מ-22 נבחרות.
ישראל בבית אחד עם שבדיה, איסלנד, יוון ולוכסמבורג וכדי לעלות דרג היא צריכה קודם כל לסיים בין שתי הראשונות בבית.
הסגל מורכב משחקניות שהיו במסגרת של הפרויקט האולימפי והתאמנו תחת המעטפת של איגוד הכדורסל לאורך השנה כולה. חלק ניכר מהסגל הוא משני המועדונים המובילים בארץ בכדורסל הבנות הפועל ראשל"צ ומכבי רעננה יחד עם בנות האקדמיה.

לקדטיות מצפים שני טורנירי הכנה, אחד בפורטוגל שם יפגשו בנוסף לנבחרת המקומית גם את בלגיה וטורניר במקדוניה שם תשחק פעמיים נגד הנבחרת המקומית ועוד פעם נגד בולגריה
עד גיל 14
מאמן: אורן לם ועוזרים סיוון בלליס וגלעד איידנברג
ישתתפו בטורניר היוקרתי בסלובניה בסוף אוגוסט כשהמטרה היא להכין שחקניות לסגל נבחרת הקדטיות והנערות בשנים הקודמות, במשחקים נגד סרביה, קרואטיה, איטליה, ספרד והונגריה יחד עם כל המדינות המובילות ביבשת.