"השנה הרצליה יכולה ללכת עד הסוף בגביע"

 

במוצאי שבת ייפתח שלב רבע הגמר בגביע המדינה ווינר עם שני משחקים סופר מעניינים כאשר בני הרצליה תארח את מכבי ראשל"צ ומכבי חיפה תארח את מחזיקת הגביע מכבי ת"א.

באולם "היובל" בהרצליה תארח הקבוצה המקומית את מכבי ראשל"צ במסגרת רבע הגמר, בקרב ראש בראש בין שתיים מהקבוצות היותר חזקות שהעפילו ל-8 האחרונות במפעל.

חזרה במנהרת הזמן לשמינית הגמר. הרצליה נסעה לנהריה, ורדפה אחרי המקומיים לאורך הערב כולו. כארם משעור עם שתי שלשות ענקיות העביר את היתרון להרצליה בדקות האחרונות, ומשם נהריה כבר לא הצליחה לחזור.

קפטן בני הרצליה, אבירם זליקוביץ', מוכן למפגש הסופר מסקרן בין הקבוצה שלו למכבי ראשל"צ. אגב, הרצליה כבר ניצחה את הכתומים פעמיים העונה, האחרונה שבהן בשבת האחרונה באולם מכבי בראשל"צ, וזה יהיה מפגש שלישי העונה בין שתיים מהקבוצות החזקות בליגות העל.

אבירם, אמרתם יפה תודה לכארם שהוציא אתכם מהקבר בנהריה?

"בטח, איזה שאלה. כארם שיחק אותה בנהריה עם שתי שלשות גדולות, והחזיר אותנו לחיים. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך את זה ברבע הגמר".

אתה מגיעים למשחק הזה במומנטום טוב אחרי שני ניצחונות השבוע.

"זה נכון, אנחנו באמת בתקופה טובה. אנחנו פוגשים קבוצה מצוינת, ויהיה קשה מאוד. המטרה היא לעשות עוד ניצחון אחד, ולהעפיל לחצי הגמר. מבחינתי האישית זאת תהיה היסטוריה, וזה יהיה משהו שאקח אותו איתי לאורך כל הקריירה".

לא יצא לך לשחק עדיין בחצי גמר גביע המדינה?

"לא, אני לא משחק הרבה שנים בליגת העל, ככה שהיו לי פחות הזדמנויות להגיע לשלבים הגבוהים של הגביע".

אני מניח שהשאיפות שלך לא נעצרות בחצי הגמר.

"ברור שלא. תמיד חושבים הכי גבוה שאפשר, אבל אנחנו רוצים להתקדם צעד אחרי צעד. יש לנו משוכה לא פשוטה לעבור, ואני מקווה מאוד שנעשה את זה ונשמח את האוהדים שלנו. מגיע להם שהקבוצה שלהם תגיע לחצי הגמר".

אתם מגיעים למשחק מול ראשל"צ אחרי שכבר ניצחתם אותם פעמיים העונה במסגרת הליגה, הפעם האחרונה בשבת שעברה.

"אין ספק שלא יהיה פשוט לנצח את אותה קבוצה שלוש פעמים, אבל כל משחק הוא לגופו ולא קשור למשחקים הקודמים. אם נבוא באנרגיות הנכונות ונשחק כמו שאנחנו יודעים, אין סיבה שאצלנו בבית לא נעשה את זה ונעלה לחצי הגמר. ראשל"צ קבוצה מצוינת, וצפוי משחק מאוד צמוד ומותח שייגמר בסל לפה או לשם".

הרצליה השנה יכולה ללכת עד הסוף בגביע?

"אני חושב שכן. לא רק בגביע, הרצליה יכולה לעשות את זה השנה גם בליגה. כדי שזה יקרה אנחנו כל משחק צריכים לבוא מרוכזים ולא לחשוב יותר מדי קדימה על העתיד. להתקדם לאט לאט ולנסות לעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו".

אתה הקפטן, עובר לך בראש איך זה יהיה להניף את הגביע?

"אני אשקר אם אגיד שזה לא עובר לי בראש, אבל אלה מחשבות רחוקות מאוד. צריך לפני זה לעשות צעד קטן גדול ולעבור את ראשל"צ, ומדובר במשוכה גבוהה. אבל אני מאמין בנו ובקבוצה שלנו. הוכחנו השנה שיש לנו אופי ויכולת, ואני מקווה שנמשיך להביא את זה לידי ביטוי".

שווה לבוא במוצאי שבת לאולם "היובל" בהרצליה?

"איזה שאלה. לחובבי הכדורסל מומלץ לבוא, יהיה אחלה קרב בין שתי קבוצות מצוינות. אני מקווה שבסוף אנחנו נהיה אלה שנשמח".