ווינר בנשמה: זרקור על הקריירה של מאיר טפירו

פינת הפוקוס שלנו שמה זרקור על אחד הרכזים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי. מאיר טפירו היה שחקן העונה הראשון בליגת העל, שחקן העשור 2000-2010 ולמרות שלא זכה באליפות במהלך הקריירה נחשב לאחד הווינרים הגדולים של הכדורסל הישראלי ונבחרת ישראל.

הוא נולד ב-28 במרץ 1975 ואת קריירת הכדורסל שלו פתח בקריות, תחילת באליצור קרית אתא ולאחר מכן במכבי קרית מוצקין, שם גם עלה לראשונה לשחק בקבוצת הבוגרים. בקיץ 1993 כשהוא עוד לא בן 19, חתם בהפועל ת"א. הרגע הזכור ביותר מאותה עונה ואולי בכל הקריירה של טפירו היה סל ניצחון באוסישקין, בדרבי מול מכבי תל אביב, בגיל 19 בלבד.

אחרי שנתיים בהפועל ת"א שיחק שנתיים גם בהפועל אילת ושנתיים גם במכבי חיפה, כאשר במדיה הצליח להשיג טריפל דאבל ולהיות השחקן הישראלי הראשון אי פעם שרושם את הנתון הזה. בקיץ 2000 עבר להפועל ירושלים שם שיחק במספר קדנציות. בעונת 2002/03 שוב השיג טריפל דאבל, הפעם במסגרת האירופית בניצחון הפועל ירושלים על קבוצת אודסה האוקראינית והפך לשחקן הישראלי הראשון שמשיג טריפל דאבל במסגרת אירופית. עד פרישתו הצליח להשיג טפירו 7 משחקים בטריפל דאבל.

טפירו עבר בקריירה לא מעט קבוצות, למעט 3 הקדנציות בהפועל ירושלים הוא שיחק גם בבני השרון, מכבי ראשל"צ, מכבי אשדו, עירוני נס ציונה ומכבי קרית גת. בקיץ 2004 ניסה את מזלו באירופה וחתם בקבוצת נאנסי מהליגה הצרפתית, שם שיחק עונה אחת וזכה בגביע הצרפתי. קבוצתו גם העפילה לגמר הפלייאוף אך הפסידה לשטרסבורג, בה שיחק באותה שנה אפיק ניסים.

בעונת 2006/07 זכה טפירו בתואר הראשון והיחיד שלו בכדורסל הישראלי אחרי שהוביל את הפועל ירושלים לזכיה בגביע המדינה לאחר ניצחון במשחק הגמר על בני השרון. בין השגיו הגדולים ניתן למנות את ההעפלה של הפועל ירושלים לחצי גמר גביע ספורטה בעונת 01/02 והעפלה לחצי גמר גביע יול"ב בעונת 05/06. עם בני השרון הגיע טפירו עד חצי גמר הפיינל פור הישראלי ועם מכבי אשדוד הגיע טפירו לחצי גמר גביע המדינה ולגמר הפיינל פור הישראלי.

לטפירו יש אין ספור תארים אישיים, כשהבולט ביניהם הוא הבחירה בשחקן העשור 2000-2010 של מנהלת הליגה. הוא נבחר לשחקן העונה בשנת 2002, שחקן העונה הישראלי גם ב-2004, נכלל בחמישית העונה 3 פעמים וסיים 4 פעמים כמלך האסיסטים של הליגה. טפירו מדורג במקום ה-12 בין קלעי כל הזמנים בליגת העל עם 5517 נקודות ב-511 משחקים. אחד מסימני ההיכר של טפירו, מעבר לסגנון הזריקה המיוחד היא העובדה שהוא קלע לא מעט סלי ניצחון בשניה האחרונה במהלך הקריירה שלו, כמעט בכל קבוצה בה שיחק.

מאיר טפירו היה חלק מכל נבחרות ישראל לאורך השנים והוא השתתף ב-4 אליפויות אירופה עם הנבחרת הבוגרת. מיקום השיא שלו עם הנבחרת היה באליפות אירופה ב-2003 שם סיימה ישראל במקום השביעי. בסך הכל היו לטפירו 116 הופעות במדי נבחרת ישראל בהם קלע 976 נקודות. ב-27 במאי 2009 כינס מסיבת עיתונאים והודיע על פרישה מהנבחרת בגיל 34.

ב-7 ביוני 2016, בגיל 41, תלה טפירו את הנעליים לאחר העונה בה שיחק במכבי קרית גת, במסיבת עיתונאים מרגשת. עוד באותו החודש מונה להיות מאמנה של מכבי אשדוד. שנה לאחר מכן אימן מספר חודשים גם בהפועל אילת והיום הוא משמש כמנכ"ל עירוני נס ציונה.