"זה רק עניין של זמן עד שחיפה תחזור להיות אדומה"

כבר 4 ימים שיובל רוסמן נמצא על גג העולם. הקבוצה שלו, הפועל חיפה, העפילה לליגה הלאומית בתחילת השבוע, והיו"ר החיפאי, שהוא בראש ובראשונה אוהד מושבע של הקבוצה, חש תחושת סיפוק עצומה.

כבר 5 שנים שרוסמן (48) עומד בראש העמותה שמנהלת את הפועל חיפה, ובינתיים הכל הולך לפי התוכניות.

רוסמן 2

 

רוסמן: "אני בהפועל חיפה מגיל 16. הייתי בכל הורסיות של הפועל חיפה, כאלה ואחרות. לפני כמה שנים החלטנו לעשות את זה לבד בלי בעלים פרטי כדי שהאגודה הזאת תוכל להתקיים ולשרוד עד אין סוף.

יש כאן צוות של אנשים שכולם באים מאהבה. אף אחד כאן לא מקבל כסף. אבי ניניו, דני ריבקין, בועז שרון, אלעזר פינקוביץ'. מדובר בחבר'ה איכותיים שעושים יום ולילה למען המעודון הזה, והמטרה שלנו ברורה – להחזיר את המועדון למקום הראוי לו – ליגת העל".

מתי זה יקרה?

"קשה לי לנקוב בתאריך מדויק, אבל לשם אנחנו שואפים. זה המקום שלנו".

המטרה השנה הייתה ברורה – אך ורק עלייה.

"אין ספק. השנה כל דבר מלבד עלייה היה כישלון חרוץ. לשמחתי, הצלחנו להרים כאן משהו שונה. משהו שקשור למחויבות, שחקנים, ספונסרים שגם הם לב הסיפור כי כל אחד מהם הוא גם אוהד הקבוצה ותרם ברוחב לב. אנחנו לא מתבססים על העירייה, היא לא עוזרת לנו. זאת המהות של הסיפור שנקרא הפועל חיפה".

בליגה לאומית תוכלו להמשיך לקיים קבוצה במתכונת כזאת? או שכאן הכסף כבר משחק תפקיד אחר?

"הכסף הוא תמיד פקטור. גם בליגה ארצית היה לנו תקציב של 700 אלף שחצי מיליון מתוכו גייסנו מאוהדים וספונסרים, וזה לא דבר של מה בכך בליגה ארצית. כבר עכשיו התחלנו לעסוק במלאכת גיוס הכספים לעונה הבאה. אנחנו מקיימים פגישות עם ספונסרים. ברור לנו שאנחנו רוצים להרים קבוצה טובה. להגיד לך בדיוק מה המטרות בשלב הזה, זה עוד מוקדם ולא רציני".

נראה אתכם מתמודדים על העלייה לליגת העל בעונה הבאה?

"ברור לך שלא נבנה קבוצה כדי להתמודד נגד הירידה, אבל בספורט יש כמה וכמה מרכיבים שמשתלבים יחד. אם זה מזל, חיבור, לאו דווקא הקבוצה בעלת התקציב הכי גדול עולה ליגה השנה בלאומית. ב"ש כשלה כישלון די חרוץ מבחינת השאיפות והתקציב שלה לעומת האחרות. בשנה הבאה יהיו קבוצות נהדרות שירצו כל אחת לעלות. נס ציונה, עפולה, ב"ש, עירוני ר"ג, גבעתיים, רעננה. אי אפשר לבוא ולהגיד שהפועל חיפה עכשיו הולכת לדרוס את הליגה. זה יהיה יומרני מדי. עברתי מספיק דברים בהפועל חיפה כדי להגיד לך שדווקא כשבאנו קטנים, הצלחנו לעשות את זה".

איפה תשחקו בעונה הבאה?

"נשחק ברוממה, אין לנו אפשרות אחרת. אין בחיפה אולם אחר עם סלים מהרצפה. נעלה להיכל רענן כץ, ונצטרך את עזרת העירייה בנושא הזה כי העלויות שם הן אדירות. נפנה למי שצריך, ונראה איך עוזרים לנו כדי שנוכל לחזור לבית הטבעי שלנו".

רוסמן 1

 

במכבי חיפה צריכים להתחיל להיכנס לכוננות ספיגה?

"אין לי ספק שהפועל חיפה תחזור להיות הקבוצה הדומיננטית בעיר. עוד שנה, עוד שנתיים, עוד שלוש. זה רק עניין של זמן. למכבי חיפה יש את הגב האדיר של ג'ף רוזן, ויש שם מערכת משומנת ומצוינת, אבל אני חושב שהפועל חיפה בנויה אחרת. מכבי חיפה לא בנויה מהלב אלא מחבורת זרים ומתאזרחים. וזה לעולם לא יקרה בהפועל חיפה. אצלנו זה בית שבנוי מלב, והקבוצה תהיה תמיד מושתתת על שחקנים ישראלים. בליגה לאומית יהיו שני זרים, אבל אני מבטיח שכאשר הפועל חיפה תגיע לליגת העל היא לא תהיה עם 6-5 זרים ועוד 3-2 מתאזרחים כמו שקורה היום במכבי חיפה. איך אפשר ליצור הזדהות עם הקבוצה בצורה כזאת? אני לא רואה מצב שמתוך סגל של 12 שחקנים, יהיו לי 8 זרים. נראה לך הגיוני דבר כזה? לי לא".

אתם בדרך לחזור להיות הפועל חיפה שכולנו זוכרים?

"מי שמכיר את ההיסטוריה של הכדורסל בעיר יודע שהפועל חיפה הייתה אימפריה, מעצמה. להפועל חיפה תמיד היה יותר קהל מאשר למכבי. אין לי ספק שאנחנו יכולים לעשות את זה, ובגדול. יש כאן חבורת אוהדים מדהימה, הנהלה נהדרת, ספונסרים שאין מילים לתאר אותם. אנשים שהנשמה שלהם זה הפועל חיפה, והרבה יותר קל להם לתת לעמותת אוהדים מאשר לבעלים פרטי. אצלנו כולם עובדים בהתנדבות. כולנו שכירים. אף אחד כאן לא בא בשביל המשכורת, וזה היתרון שלנו כהנהלה. אנחנו באים מאהבה, מהלב, ובגלל זה חיפה תחזור להיות אדומה, ולא רק כי אנחנו משחקים באדום, אלא כי אצלנו הכל מגיע מהלב, וזה יתרון משמעותי. בגלל זה השחקנים שלנו כל כך מחויבים, בגלל זה המאמן שהעלה אותנו שתי ליגות כל כך מחויב למועדון. כל השחקנים היום רוצים לשחק אצלנו. מאז שעלינו עשרות מאמנים ושחקנים הציעו את עצמם, כי הפועל חיפה זה משהו אחר. עם כל הכבוד לכל הקבוצות באיזור".

איך תיראה הקבוצה בעונה הבאה?

"חלק גדול מהסגל יישאר איתנו. נצטרך לשבת בשבוע הקרוב ולראות איך סוגרים את עניים המאמן, השאיפה היא לסכם ולהמשיך איתו. נצטרך לצרף 3-2 ישראלים מובילים ועוד שני זרים משמעותיים. מה יהיה בעונה הבאה? מוקדם מדי לדבר על זה".

דבר אחד ברור מהדברים שלך – לא תבואו להיות תפאורה בליגה הזאת.

"הפועל חיפה יכולה להיות תפאורה? הפועל חיפה זה הצבע, הפועל חיפה זה מה שיעשה את הליגה. הפועל חיפה זה שם מחייב. גדלו כאן חיים זלוטיקמן וגיא גודס, זה לא סתם עוד מועדון. אם רולנד יוסטון, הזר הכי גדול של המועדון אי פעם, כל כך מאושר וכותב לנו בעמוד הפייסבוק של המועדון: 'תמשיכו ככה, הפועל חיפה צריכה להיות בליגה הראשונה', הוא יודע מה הוא אומר.

הפועל חיפה תהיה האקדמיה של השחקנים הצעירים באיזור. הפועל חיפה רוצה לבנות את העתיד שלה דרך השדחקן הישראלי, וכל שחקן ישראלי צעיר או מנוסה שחושב הוא רוצה להגיע לחממה אמיתית, שיידע שזה המקום בשבילו".

לסיום, מילה לאוהדים שלכם?

"אוהדי הפועל חיפה הותיקים והטובים יחזור לספסלי היכל רענן כץ כדי לראות את הקבוצה שלהם, זה קהל חם ותומך שתמך בנו לאורך כל השנים האחרונות. במשחק גמר הפלייאוף האולם בקרית אליעזר היה מפוצץ, והרבה אוהדים נוספים שרצו להגיע, לא יכלו בגלל שלא היה מ קום להכניס עוד אנשים. בעיר חיפה יודעים שבכדורסל חיפה הייתה אדומה והיא תחזור להיות כזאת, בכדורגל היא ירוקה, אבל בכדורסל הצבע הוא אדום".